Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen en werk. De games die ik speel zijn voornamelijk Warzone en CS:GO. Ik heb een 240 hz 1080p beeldscherm dus zou graag op minimaal 144hz spelen en een systeem waar ik een tijd mee vooruit kan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de €1600 en €1800 vind ik een mooi bedrag.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een 1080p/240hz monitor, toetsenbord, muis en licentie voor Windows heb ik al. Het gaat dus alleen om de desktop zelf.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hier onderaan. Dit lijkt me een mooi startpunt voor onze discussie. De GPU mag ook tweedehands.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
ASUS, Corsair en/of NZXT. Graag niet teveel merken door elkaar. De GPU mag ook tweedehands.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een behuizing met USB-C en compatibel moederbord / internal header. Uiteraard een GPU waar ik even mee vooruit kan maar rond de €700 vind ik voldoende. Uiteraard een koel en stil systeem.
Ga je overklokken?
Staat niet in de planning.
Wat verwacht je van ons?[i]
Het belangrijkste is dat jullie eens naar mijn opzetje kijken of alles compatibel is en misschien opmerkingen waar het beter zou kunnen. Ik heb gelezen dat een 280mm aio lastig is met deze behuizing en dat er wel eens problemen waren met de LAN interface op dit moederbord.
Gamen en werk. De games die ik speel zijn voornamelijk Warzone en CS:GO. Ik heb een 240 hz 1080p beeldscherm dus zou graag op minimaal 144hz spelen en een systeem waar ik een tijd mee vooruit kan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de €1600 en €1800 vind ik een mooi bedrag.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een 1080p/240hz monitor, toetsenbord, muis en licentie voor Windows heb ik al. Het gaat dus alleen om de desktop zelf.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Monitoren | Alienware AW2521HFA Zwart | € 340,- | € 340,- |
1 | Muizen | BenQ Zowie EC2-A Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Gaming headsets | HyperX Cloud II Gun metal | € 68,51 | € 68,51 |
Totaal | € 408,51 |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hier onderaan. Dit lijkt me een mooi startpunt voor onze discussie. De GPU mag ook tweedehands.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
ASUS, Corsair en/of NZXT. Graag niet teveel merken door elkaar. De GPU mag ook tweedehands.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een behuizing met USB-C en compatibel moederbord / internal header. Uiteraard een GPU waar ik even mee vooruit kan maar rond de €700 vind ik voldoende. Uiteraard een koel en stil systeem.
Ga je overklokken?
Staat niet in de planning.
Wat verwacht je van ons?[i]
Het belangrijkste is dat jullie eens naar mijn opzetje kijken of alles compatibel is en misschien opmerkingen waar het beter zou kunnen. Ik heb gelezen dat een 280mm aio lastig is met deze behuizing en dat er wel eens problemen waren met de LAN interface op dit moederbord.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 5800X Boxed | € 385,50 | € 385,50 |
1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B550-E GAMING | € 199,- | € 199,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 3060 EAGLE OC 12G (rev. 2.0, LHR) | € 599,- | € 599,- |
1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 89,- | € 89,- |
1 | Waterkoeling | Corsair iCUE H100i Elite Capellix Liquid CPU Cooler. 240 mm | € 141,- | € 141,- |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro CMW32GX4M2Z3600C18 | € 159,90 | € 159,90 |
1 | Voedingen | Corsair RM750x (2018) (EU-model) Zwart | € 104,89 | € 104,89 |
1 | Solid state drives | Samsung 980 1TB | € 115,05 | € 115,05 |
Totaal | € 1.793,34 |