Mijn vraag
Welk type warmtewerend glas voor huis op het zuiden?
Relevante informatie
Wij hebben een woning op het zuiden en zijn nu druk bezig met nieuwe hr++ ramen en aluminium kozijnen uit te zoeken.
Op dit moment is het al dubbel glas en elke zomer bloedje heet. Wandisolatie is er nu niet, maar gaat wel geplaatst worden.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Schijnbaar zijn er 3 gradaties beschikbaar van warmtewerend glas tov standaard.
- standaard (oftewel gewoon glas 70% waarde, dus 30% minder warmte en licht)
- mediterraans (60% waarde)
- sunblock 2 (40% waarde)
- sunblock 3 (30% waarde - wel heel duur dus valt wssn af)
Persoonlijk neigen we naar mediterraans, omdat we bang zijn dat sunblock te donker wordt qua glas en mssn te veel warmte buitenhoudt.
Wat zouden jullie doen en wat is jullie ervaring met zonwerend glas? Wordt het echt veel donkerder? Of grauw als je naar buiten kijkt?
Is dit glas het uberhaupt wel waard? We willen namelijk zo min mogelijk gordijnen of zonwering.
Alvast bedankt :)!!!
Welk type warmtewerend glas voor huis op het zuiden?
Relevante informatie
Wij hebben een woning op het zuiden en zijn nu druk bezig met nieuwe hr++ ramen en aluminium kozijnen uit te zoeken.
Op dit moment is het al dubbel glas en elke zomer bloedje heet. Wandisolatie is er nu niet, maar gaat wel geplaatst worden.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Schijnbaar zijn er 3 gradaties beschikbaar van warmtewerend glas tov standaard.
- standaard (oftewel gewoon glas 70% waarde, dus 30% minder warmte en licht)
- mediterraans (60% waarde)
- sunblock 2 (40% waarde)
- sunblock 3 (30% waarde - wel heel duur dus valt wssn af)
Persoonlijk neigen we naar mediterraans, omdat we bang zijn dat sunblock te donker wordt qua glas en mssn te veel warmte buitenhoudt.
Wat zouden jullie doen en wat is jullie ervaring met zonwerend glas? Wordt het echt veel donkerder? Of grauw als je naar buiten kijkt?
Is dit glas het uberhaupt wel waard? We willen namelijk zo min mogelijk gordijnen of zonwering.
Alvast bedankt :)!!!
[ Voor 5% gewijzigd door Squishie op 16-09-2021 21:41 ]