Toon posts:

Nieuwe game/hobby PC

Pagina: 1
Acties:

• ElJeffe
  • Registratie: november 2020
  • Laatst online: 06-10 15:30
Hallo allemaal,
Na tijjden de kat uit de boom te hebben gekeken heb ik onlangs toch besloten een nieuwe pc te gaan bouwen in deze gekke markt. Inmiddels een nieuwe 3080 weten te bemachtigen, dus probeer nu een lijstje te maken wat daar bij past.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met name gamen (shooters, RPG's, bijv New World, Red Dead Redemption 2 en Cyberpunk) en een beetje foto- en videobewerking

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1500-2000 euro, excl videokaart en ssd

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb de SSD en 3080 al in huis, verder neem ik alleen mijn monitor mee (3440x1440)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hieronder als eerste opzet.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, als de kwaliteit maar goed is.
Ben voor nu even uitgegaan van AMD omdat deze wat beter lijkt te presteren dan intel.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?[i]
Het is alweer een aantal jaren geleden dat ik een lijstje heb samengesteld., dus weet niet of alles goed samen gaat. Zouden jullie kunnen kijken of dit lijstje samen zou functioneren?

Ik wil toch wel weer minstens 5 jaar vooruit kunnen met deze pc en twijfel of een 5900x teveel van het goede is. Zou een 5800x evt. ook voldoende zijn om die tijd te overbruggen of is het de extra investering toch wel waard?
Verder twijfelde ik vooral qua keuze voor het bord, door de bomen zag ik daar het bos niet meer om heel eerlijk te zijn. Daarom wilde ik vragen of er misschien betere opties zijn zonder in de knoei te komen qua aansluitingen.

Ik hoor graag van jullie, alle tips en op- of aanmerkingen zijn welkom.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 9 5900X Boxed€ 509,-€ 509,-
1MoederbordenASUS ROG Strix B550-E GAMING€ 199,-€ 199,-
1VideokaartenASUS ROG Strix GeForce RTX 3080 OC€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenFractal Design Torrent Black RGB TG Light Tint€ 260,72€ 260,72
1Processorkoelingbe quiet! Dark Rock Pro 4€ 69,90€ 69,90
1Geheugen internG.Skill Trident Z Neo F4-3600C16D-32GTZNC€ 199,-€ 199,-
1VoedingenCorsair RM850x (2021) Zwart€ 132,75€ 132,75
1Solid state drivesSamsung 980 Pro 2TB€ 359,-€ 359,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.729,37

• Djarune
  • Registratie: november 2003
  • Nu online
De 5900x alleen nemen als het beetje videobewerking veranderd naar wekelijks bewerken.

De 5800x is trouwens momenteel in de meeste games sneller dan de 5900x ondanks de 100MHz hogere boostsnelheid van de 5900x.

Voor de rest is alles compatible.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee