Hallo mensen, mijn vriendin wil na een tijd op haar laptop te hebben gegamed nu toch echt een PC kopen puur voor het gamen. Ze is nu haar laptop gewend dus dit wordt een mooie upgrade voor haar.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ze wil voornamelijk gaan gamen op de pc, het zal vooral minecraft met meerdere mods en shaders, ARK op high specs en vooral dat soort spellen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor de pc zelf mag het rond de 1500/1600 euro gaan kosten. Daar zit het scherm + toetsenbord en muis niet bij.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, de computer wordt helemaal vanaf 0 gebouwd.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Niks speciaals zover ik weet.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat zelf wel uit naar AMD.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De waterkoeler die er nu bij zit is geen must, maar het leek haar wel leuk om te hebben. Heb als alternatief al een normale koeler gezien namelijk de volgende :
Cooler Master Hyper 212 RGB Black Edition.
Verder heeft mijn vriendin wel als enige eis dat er genoeg RGB aanwezig moet zijn.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Wat ik vooral van jullie wil weten is of dit lijstje goed bij elkaar past. Ik heb voor een aantal punten de BBG in de gaten gehouden. Alleen het zelf uitzoeken van alle onderdelen is niet mijn sterkste punt. Dus verbeteringen / tips zijn altijd welkom.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ze wil voornamelijk gaan gamen op de pc, het zal vooral minecraft met meerdere mods en shaders, ARK op high specs en vooral dat soort spellen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor de pc zelf mag het rond de 1500/1600 euro gaan kosten. Daar zit het scherm + toetsenbord en muis niet bij.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, de computer wordt helemaal vanaf 0 gebouwd.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Niks speciaals zover ik weet.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat zelf wel uit naar AMD.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De waterkoeler die er nu bij zit is geen must, maar het leek haar wel leuk om te hebben. Heb als alternatief al een normale koeler gezien namelijk de volgende :
Cooler Master Hyper 212 RGB Black Edition.
Verder heeft mijn vriendin wel als enige eis dat er genoeg RGB aanwezig moet zijn.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Wat ik vooral van jullie wil weten is of dit lijstje goed bij elkaar past. Ik heb voor een aantal punten de BBG in de gaten gehouden. Alleen het zelf uitzoeken van alle onderdelen is niet mijn sterkste punt. Dus verbeteringen / tips zijn altijd welkom.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 279,- | € 279,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Aorus B550 ELITE V2 | € 99,- | € 99,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 3060 GAMING X 12G | € 659,- | € 659,- |
| 1 | Behuizingen | Corsair iCUE 4000X RGB Tempered Glass Zwart | € 114,90 | € 114,90 |
| 1 | Processorkoeling | Antec NEPTUNE 240 | € 79,90 | € 79,90 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z RGB F4-3200C16D-32GTZR | € 152,23 | € 152,23 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM750x (2018) (EU-model) Zwart | € 104,89 | € 104,89 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 1TB | € 115,05 | € 115,05 |
| Totaal | € 1.603,97 | |||