Speakers vervangen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• evertjan12
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03-10-2021
Mijn vraag
De speakers van mij Samsung PS 577E zijn kapot gegaan, omdat iemand zijn vingers er in moest drukken. Nu is mijn vraag kan ik die vervangen voor een andere speaker zoals bijvoorbeeld die van JBL
Aanbevelingen van andere speakers zijn ook welkom.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Een Samsung PS 577E, met een speaker van 16cm in diameter

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al autospeakers van JBL gevonden

Beste antwoord (via evertjan12 op 17-09-2021 14:24)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die dingen horen vast en zeker bij een minisetje oid. Ja hoor, die kun je vervangen. Zelf aan gaan prutsen zou ik niet, dat zijn ze niet waard. Vervangen ze dan door een paar speakers van vergelijkbare grootte, maar dan van een beter merk. Kan ook tweedehands. Ga je alleen maar op vooruit.

Waar jij op doelt noemen we ook wel drivers. In jouw geval die voor het laag, en de conus (dat ding in het midden) is ingedeukt. Wat je kunt proberen is er met een stofzuiger op, of heel voorzichtig met een dunne naald er in en hopen dat je hem terug kunt trekken. Maar ik geef het weinig kans. Driver vervangen is een kansloze missie. Zit dikke kans verlijmd, speaker kan niet open en is het verder geenszins waard.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-08 09:07

Glewellyn

is er ook weer.

Wat is een Samsung PS 577E? Als ik daarnaar google kan ik niets vinden dat met audio te maken heeft.

*zucht*

• evertjan12
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sgUoxVpsfW6ZSRFkoCZ2Z1Ldu8o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yfWurhPfOIW6uHlqYUEnEsNk.jpg?f=fotoalbum_large

Het gaat hierbij om de onderste Speaker

• evertjan12
Glewellyn schreef op donderdag 16 september 2021 @ 19:32:
Wat is een Samsung PS 577E? Als ik daarnaar google kan ik niets vinden dat met audio te maken heeft.
Ik heb hieronder een foto geplaatst, alleen vergeten u te quoten

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Is dit een foto van jou? Ik zie alleen een kapotte rolrand. Die kan je (laten) vervangen. Zoek op 'refoam'.

Laten repareren kan bijvoorbeeld hier https://total-speaker-repair.nl/ .
Zelf repareren kan met onderdelen van hier https://www.speakerrepairshop.nl/nl/ .

Of het uit kan is een andere vraag.

[ Voor 16% gewijzigd door TBTL op 16-09-2021 20:11 ]

• evertjan12
TBTL schreef op donderdag 16 september 2021 @ 20:10:
Is dit een foto van jou? Ik zie alleen een kapotte rolrand. Die kan je (laten) vervangen. Zoek op 'refoam'.

Laten repareren kan bijvoorbeeld hier https://total-speaker-repair.nl/ .
Zelf repareren kan met onderdelen van hier https://www.speakerrepairshop.nl/nl/ .
Nee, dit is niet mijn eigen foto. Ik had er snel 1 van het internet gehaald, maar dat zou inderdaad ook nog een optie kunnen zijn. ik wist niet dat dat ook kon, dankuwel.

Maar dan vraag ik mij nog wel af of ik de speakers zou kunnen vervangen, voor als ik ze een upgrade zou willen geven in de toekomst of voor als ze wel kapot gaan.

[ Voor 1% gewijzigd door evertjan12 op 16-09-2021 20:15 . Reden: typ fout ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:28

FeaR

In GoT we trust

Wat versta je onder "speaker"? Het gehele ding, dus de hele box met inhoud of wil je alleen de onderste unit vervangen en de rest behouden?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die dingen horen vast en zeker bij een minisetje oid. Ja hoor, die kun je vervangen. Zelf aan gaan prutsen zou ik niet, dat zijn ze niet waard. Vervangen ze dan door een paar speakers van vergelijkbare grootte, maar dan van een beter merk. Kan ook tweedehands. Ga je alleen maar op vooruit.

Waar jij op doelt noemen we ook wel drivers. In jouw geval die voor het laag, en de conus (dat ding in het midden) is ingedeukt. Wat je kunt proberen is er met een stofzuiger op, of heel voorzichtig met een dunne naald er in en hopen dat je hem terug kunt trekken. Maar ik geef het weinig kans. Driver vervangen is een kansloze missie. Zit dikke kans verlijmd, speaker kan niet open en is het verder geenszins waard.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-08 09:07

Glewellyn

is er ook weer.

The Eagle schreef op donderdag 16 september 2021 @ 20:22:
Driver vervangen is een kansloze missie. Zit dikke kans verlijmd, speaker kan niet open en is het verder geenszins waard.
Precies, en zelfs als het zou kunnen moet je bij beide speakers een driver vervangen. En omdat je met een bestaande speaker te maken hebt zal het ook nog moeilijk zijn om een driver te vinden met Thiele/Small parameters die daarbij passen.

Ook van mij het advies: zoek op marktplaats een leuk setje uit.

*zucht*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenk691
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 08-08 00:43
de vinger was misschien de druppel maar zo'n foamrand gaat niet zomaar kapot. daar zat al flink rot in (neem tenminste aan dat foamrot het probleem is uit eerdere reactie en omdat het vaak een probleem is bij bijna alle luidsprekers van een bepaald type). zoals hierboven gezegd marktplaats afstruinen of nog een andere tip: ga neuzen bij de kringloop. heb zelf een keer voor 4 euro een fatsoenlijk setje 2 weg yamaha luidsprekers ervandaan gehaald die nog af en toe dienst doen als tweede geluidsset.

voor als je niet weer hetzelfde probleem wilt gezien je waarschijnlijk uitkomt op oudere speakers. check even goed op foamrot. niet je vingers erdoorheen duwen want daar wordt de verkoper niet zo blij van maar even stofkap eraf en goed van dichtbij bekijken. je ziet altijd dat het oppervlak wat korrelig wordt en later ook kleine scheurtjes in de randen.

[ Voor 9% gewijzigd door Jeroenk691 op 17-09-2021 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:04
evertjan12 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 19:27:
Mijn vraag
De speakers van mij Samsung PS 577E zijn kapot gegaan, omdat iemand zijn vingers er in moest drukken. Nu is mijn vraag kan ik die vervangen voor een andere speaker zoals bijvoorbeeld die van JBL
Aanbevelingen van andere speakers zijn ook welkom.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Een Samsung PS 577E, met een speaker van 16cm in diameter

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al autospeakers van JBL gevonden
Ik zou 'm alleen voor de exact zelfde woofer vervangen, kortom repareren. Andere erin stoppen gaat onvermijdelijk anders klinken en zul je beide moeten vervangen, al kan je redelijk dichtbij komen als je exact dezelfde specs hebt.

Verder sluit ik me aan bij hierboven. Grote kans dat je 2e hands al een beter setje kan vinden voor de prijs van een driver.
Pagina: 1