Goedendag!
Sinds gisteren na terugkomst van vakantie de Hardware weer aangesloten op het LAN. Mijn HP Omen desktop (W10) heeft als enige apparaat via de kabel, direct op het modem, een DNS probleem. De ene website laadt wel in meerdere browsers en de andere niet. Alles omtrent het Google domein lijkt te werken, ook tweakers.net en de Telegraaf bijvoorbeeld laden, reddit.com en twitter.com blijven laden en geven een foutmelding over de DNS. Zodra ik wifi inschakel op mijn desktop is er geen enkel probleem, ook als ik het UTP kabeltje omplug naar de Asus laptop is er geen enkel probleem. Toch een andere UTP kabel geprobeerd maar helaas..
Heb van alles geprobeerd zoals:
* handmatig de Google DNS ingesteld, zowel de v4 als v6.
* Ipv4 en Ipv6 om en om uitgeschakeld, nog steeds de ene website wel, de andere niet.
* CMD commands:
ipconfig /release
ipconfig /all
ipconfig /flushdns
ipconfig /renew
netsh int ip set dns
netsh winsock reset
* Local host file is schoon
* Windows safe mode geboot, idemdito
* Netwerkkaart drivers verwijderd / opnieuw geinstalleerd / geupdate
* Windows update bijgewerkt
* Alle beschikbare drivers geupdate via de HP Support Assistant
* Ping resultaten (3 ontvangen 1 timed out naar de meeste websites), ping resultaten op de Asus laptop perfect naar alle websites, ook via wifi alles perfect.
Ook voor de zekerheid rondom het modem:
* Alle 4 lanpoorten hetzelfde
* verschillende UTP kabels geprobeerd
* Nieuwe Ziggo modem (3 a4 maanden oud) een factory reset
Iemand suggesties, het probleem speelt zich dus alleen af via een UTP kabel op de desktop... Ik ben ten einde raad
Bij voorbaat dank!
Sinds gisteren na terugkomst van vakantie de Hardware weer aangesloten op het LAN. Mijn HP Omen desktop (W10) heeft als enige apparaat via de kabel, direct op het modem, een DNS probleem. De ene website laadt wel in meerdere browsers en de andere niet. Alles omtrent het Google domein lijkt te werken, ook tweakers.net en de Telegraaf bijvoorbeeld laden, reddit.com en twitter.com blijven laden en geven een foutmelding over de DNS. Zodra ik wifi inschakel op mijn desktop is er geen enkel probleem, ook als ik het UTP kabeltje omplug naar de Asus laptop is er geen enkel probleem. Toch een andere UTP kabel geprobeerd maar helaas..
Heb van alles geprobeerd zoals:
* handmatig de Google DNS ingesteld, zowel de v4 als v6.
* Ipv4 en Ipv6 om en om uitgeschakeld, nog steeds de ene website wel, de andere niet.
* CMD commands:
ipconfig /release
ipconfig /all
ipconfig /flushdns
ipconfig /renew
netsh int ip set dns
netsh winsock reset
* Local host file is schoon
* Windows safe mode geboot, idemdito
* Netwerkkaart drivers verwijderd / opnieuw geinstalleerd / geupdate
* Windows update bijgewerkt
* Alle beschikbare drivers geupdate via de HP Support Assistant
* Ping resultaten (3 ontvangen 1 timed out naar de meeste websites), ping resultaten op de Asus laptop perfect naar alle websites, ook via wifi alles perfect.
Ook voor de zekerheid rondom het modem:
* Alle 4 lanpoorten hetzelfde
* verschillende UTP kabels geprobeerd
* Nieuwe Ziggo modem (3 a4 maanden oud) een factory reset
Iemand suggesties, het probleem speelt zich dus alleen af via een UTP kabel op de desktop... Ik ben ten einde raad

Bij voorbaat dank!