• Phyrozi
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 27-08 20:49
Dag,

Zijn er mensen die een fulltime functie hebben bekleed of bekleden bij Belsimpel?

Zouden diegenen mij kunnen voorzien van informatie omtrent de cultuur op hoofdkantoor Groningen, wat je verdiende en hoe je het hebt ervaren?

Ikzelf ben bijna klaar met m'n studie, maar iets ouder en al gewerkt. Ik krijg een beetje het gevoel alsof het een giga studentenvereniging is.

Ik heb interesse in dit bedrijf en heb enkele gesprekken gehad, maar ik twijfel een beetje over de hoeveelheid studenten.

Verder kan ik op Glassdoor niet bijster veel vinden over salaris etc.

Mocht je het vanwege privacy liever via PM doen, dat is ook goed!

[ Voor 12% gewijzigd door Phyrozi op 16-09-2021 17:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:39

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Wat voor opleiding heb je gedaan @Phyrozi?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Phyrozi
Hbo Technische Bedrijfskunde
MSc Technology and Operations Management
MSc Supply Chain Management

[ Voor 5% gewijzigd door Phyrozi op 16-09-2021 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:39

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Waarom wil je dan bij iets simpels (:+) als Belsimpel beginnen? Of doe je nog een opleiding er naast?

Sorry geen ervaring met werken bij Belsimpel.

[ Voor 44% gewijzigd door Falcon op 17-09-2021 08:41 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:06

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@Falcon misschien wil hij niet als order picker daar werken maar als iets anders?

@Phyrozi Wat voor soort functie zou je daar willen doen? Dat kan ook uitmaken voor de sfeer (welk team je werkt, in magazijn of op kantoor)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:12
Ook Belsimpel zal best functies hebben voor hoger opgeleiden. operationeel management, busisness analisten etc.

Ik ben niet bekend met Belsimpel an sich maar ik weet wel dat over het algemeen slecht betaald wordt in de Retail als sector als geheel. Of dat nu offline is of e-Commerce. Als software developer vaak gezien bij bedrijven zoals Coolblue die betalen gewoon onder de markt voor engineering functies en ook bij wehkamp was het niet veel beter. Enige uitzondering op de regel is denk ik Bol.com maar dat is ook meer een IT-bedrijf dan retail meer tegenwoordig. IMHO ik zou er qua salaris en voorwaarden niet teveel van verwachtenen en ik denk dat je in B2B land meer kunt verdienen.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrozi
Het gaat inderdaad niet om magazijnmedewerker.

Betreft een functie in data analyse (Python, SQL) met PowerBI skills. Geen modellen bouwen dus, maar gebruiken, analyseren en vertaalslag maken richting diverse teams (en dus hun taal spreken).

Ik heb m'n eisen als starter best wat laten zakken in m'n hoofd. Ik zou voor 2700 als bodemsalaris en een leuk bedrijf prima willen starten, maar mijn onderbuikgevoel zegt dat ik dat hier niet ga krijgen.

Gelukkig ben ik vroeg met solliciteren. Thesis lever ik in januari in, dus ik heb alle tijd om rustig de gesprekken te voeren.

Ik heb gesolliciteerd omdat de functie exact lijkt te bedragen waar ik graag wil starten. Vandaar zo vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrozi
Davidshadow13 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 08:47:
Ook Belsimpel zal best functies hebben voor hoger opgeleiden. operationeel management, busisness analisten etc.

Ik ben niet bekend met Belsimpel an sich maar ik weet wel dat over het algemeen slecht betaald wordt in de Retail als sector als geheel. Of dat nu offline is of e-Commerce. Als software developer vaak gezien bij bedrijven zoals Coolblue die betalen gewoon onder de markt voor engineering functies en ook bij wehkamp was het niet veel beter. Enige uitzondering op de regel is denk ik Bol.com maar dat is ook meer een IT-bedrijf dan retail meer tegenwoordig. IMHO ik zou er qua salaris en voorwaarden niet teveel van verwachtenen en ik denk dat je in B2B land meer kunt verdienen.
Ze hebben inderdaad aardig wat functies openstaan op mijn niveau.

Recent hebben ze 16 Europese landen betreden onder het merknaam Gomibo. Daar komt een flinke uitbreiding aan personeel bij kijken natuurlijk.

Bedankt voor je input!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Een vergelijkbare functie is in elk groot bedrijf wel te vinden, de vraag is dus vooral waarom jij graag bij Belsimpel wilt werken?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blyzka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12-09 12:31
Gezien je afgeronde HBO opleiding met nodige Masters zal je wel richting de 2500+ kunnen verdienen, is wel afhankelijk van wat voor werkzaamheden je moet verrichten natuurlijk binnen Belsimpel.

Mag ik vragen hoe oud je bent en wat je zelf denkt te kunnen verdienen, dit speelt tegenwoordig ook een rol klaarblijkelijk. Ook is ervaring natuurlijk een pre voor een hoger loon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:02
Dit zijn toch goede vragen voor een kennismakingsgesprek? Ze hebben vast een recruiter in dienst die koffie met je wil doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phyrozi
Tsurany schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 09:45:
Een vergelijkbare functie is in elk groot bedrijf wel te vinden, de vraag is dus vooral waarom jij graag bij Belsimpel wilt werken?
Goed argument.
We wonen in Groningen. M'n partner heeft haar carrière hier en we willen graag in de stad blijven totdat we naar Amerika verhuizen over ongeveer 5 jaar.
Blyzka schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 09:47:
Gezien je afgeronde HBO opleiding met nodige Masters zal je wel richting de 2500+ kunnen verdienen, is wel afhankelijk van wat voor werkzaamheden je moet verrichten natuurlijk binnen Belsimpel.

Mag ik vragen hoe oud je bent en wat je zelf denkt te kunnen verdienen, dit speelt tegenwoordig ook een rol klaarblijkelijk. Ook is ervaring natuurlijk een pre voor een hoger loon.
27 jaar.
Ik heb 5 jaar gewerkt als lasser voor de NAM, Shell etc. Daarna besloten dat als ik meer wil in het leven, ik een hbo of meer moest gaan doen.

Dus ik ben een starter op WO niveau, maar heb al wel wat levenservaring om zo maar te zeggen.
Altijd wel aan het werk geweest.

Ik schat mezelf echt niet te hoog in, maar ik heb een goede kijk in de volwassen keuken gehad. Ik zou mezelf al werkgever wel +- 3000 bruto geven.

Daarom mijn eigen ondergrens van 2700.
Lumics schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 09:48:
Dit zijn toch goede vragen voor een kennismakingsgesprek? Ze hebben vast een recruiter in dienst die koffie met je wil doen.
Ja en nee. Ik voelde me nog niet comfortabel bij het eerste interview dit op te brengen. Wellicht bij een tweede gesprek goed om op te laten komen, voordat ik er voor de derde keer naartoe ga.

[ Voor 5% gewijzigd door Phyrozi op 17-09-2021 10:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:54
Er zit wel een verschil tussen lasser en werken (en denken) op HBO/WO niveau. Ik denk dat je gewoon starter bent voor hun en moet rekenen op 2500, maar dat is wel het plafond denk ik. Ook gezien je in Groningen woont en dat doorgaans geen randstad is.
Je eerste jaren moet je vooral zien als een investering. Je leert veel en na een paar jaar kan je goed het werkveld in, met een beter salaris. In jouw geval zou ik vooral kijken wat je er zelf uit kan halen, uitzoeken wat je leuk vindt en dan vertrekken. Een lager salaris is prima, want je investeert in jezelf op kosten van de werkgever.. ik denk dat je je eisen wat moet bijstellen maargoed, de IT markt is oververhit dus wellicht doen ze eens gek..

Bij HBO/WO komen wat competenties om de hoek kijken die je als lasser niet echt aanleert, zoals mensen beïnvloeden, overtuigen en mee kunnen nemen in je verhaal. Dat soort competenties is vaak het salaris op gebaseerd, niet het papiertje an sich. Als lasser denk ik ook niet dat je die echt hebt opgedaan nog dus is het onlogisch om jou hoger in te schalen. Dat geven ze liever aan iemand die die competenties wel al (deels) bezit.

[ Voor 23% gewijzigd door ID-College op 17-09-2021 12:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bie100
  • Laatst online: 18:53
een goede lasser komt ook wel met +- 3000 bruto thuis volgens mijn en met het nodige beunen nog wel meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blyzka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12-09 12:31
ID-College schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 12:21:
Er zit wel een verschil tussen lasser en werken (en denken) op HBO/WO niveau. Ik denk dat je gewoon starter bent voor hun en moet rekenen op 2500, maar dat is wel het plafond denk ik. Ook gezien je in Groningen woont en dat doorgaans geen randstad is.
Je eerste jaren moet je vooral zien als een investering. Je leert veel en na een paar jaar kan je goed het werkveld in, met een beter salaris. In jouw geval zou ik vooral kijken wat je er zelf uit kan halen, uitzoeken wat je leuk vindt en dan vertrekken. Een lager salaris is prima, want je investeert in jezelf op kosten van de werkgever.. ik denk dat je je eisen wat moet bijstellen maargoed, de IT markt is oververhit dus wellicht doen ze eens gek..

Bij HBO/WO komen wat competenties om de hoek kijken die je als lasser niet echt aanleert, zoals mensen beïnvloeden, overtuigen en mee kunnen nemen in je verhaal. Dat soort competenties is vaak het salaris op gebaseerd, niet het papiertje an sich. Als lasser denk ik ook niet dat je die echt hebt opgedaan nog dus is het onlogisch om jou hoger in te schalen. Dat geven ze liever aan iemand die die competenties wel al (deels) bezit.
Dit idd.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01:02
ID-College schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 12:21:
Alleen heeft TS dus wel zijn HBO en dubbele master bijna af, terwijl hij pas 27 is. Dat + 5 jaar werken zegt ook iets over zijn karakter en doorzettingsvermogen. Hij spreekt de taal van de werkvloer én heeft laten zien de juiste competenties aan boord te hebben voor een dubbele master. In dat licht is het eigenlijk jammer dat TS niet in de metaal is gaan werken, dan had ie vrij snel respect van de werkvloer kunnen winnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ID-College
Pizza_Boom schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 13:52:
[...]
Alleen heeft TS dus wel zijn HBO en dubbele master bijna af, terwijl hij pas 27 is. Dat + 5 jaar werken zegt ook iets over zijn karakter en doorzettingsvermogen. Hij spreekt de taal van de werkvloer én heeft laten zien de juiste competenties aan boord te hebben voor een dubbele master. In dat licht is het eigenlijk jammer dat TS niet in de metaal is gaan werken, dan had ie vrij snel respect van de werkvloer kunnen winnen.
Helemaal eens hoor, maar hogere posities (met bijbehorend salaris) worden eigenlijk altijd aangenomen obv competenties en/of het netwerk dat diegene bezit. De cv is een goede basis maar bij een wat senior persoon tegenover TS wordt hij waarschijnlijk makkelijk onder tafel gepraat. Als gevolg gaat dus het gesprek de andere kant op dan het eigenlijk zou moeten. De potentie is er zeker maar dat wordt vaak onderbouwd met werkervaring. Mijn inschatting is dat ze in de gesprekken hier makkelijk doorheen prikken en dus het salaris niet al te hoog zal worden in het aanbod. Maargoed, dat weet je alleen door er te gaan zitten. Dus dat zou ik ook gaan doen als ik TS was.
Een hoog salaris icm weinig werkervaring zie je niet heel vaak.. kan wel, maar is doorgaans niet gewoon..

[ Voor 8% gewijzigd door ID-College op 17-09-2021 14:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phyrozi
Daar ben ik helemaal mee eens. Ik ben op dit niveau gewoon een starter en dat realiseer ik me - ongeacht hoe graag ik dat niet had willen zijn, maar (hier komt de maar): zoals mensen hieronder ook aangeven heb ik wel bewezen bepaalde competenties te hebben, al is dit vrij basis.

Desallniettemin ben ik ervan overtuigd dat ik geen gewone starter ben. Ik heb een behoorlijk levenspad bewandeld in die weinige jaren dat ik op aarde mocht zijn. Ik ben uit huis geplaatst voor enkele jaren op zeer jonge leeftijd. Al met al een berg bagage mee en ik heb echt een behoorlijk ontwikkelde kijk op dingen vergeleken met studie en/of leeftijdsgenoten. Dan nog zou het de werkgever moeten zijn dit al dan niet te waarderen en een hogere verloning willen geven. Daar ben ik me van bewust.

De eerste jaren zie ik zeker als een investering. Mijn verloofde verdient goed. Alles wat ik ga verdienen kan rechtstreeks de spaarpot in, dus nood om iets af te slaan vanwege salaris is niet. Dat is wel fijn. Daar gaat het me ook niet per se om, maar ik wil wel terecht gecompenseerd worden voor wat ik aanlever (mijzelf dus). Het ging in deze vooral om Belsimpel. Want als én de verloning matig is én ik heb het gevoel in een studentenvereniging beland te zijn, dan wordt het natuurlijk wel erg karig. Het feit dat ik lopend of fietsend (6 minuten) naar het werk kan maakt wel extreem veel goed. Als ik dan ook nog veel kan leren is het zeker het overwegen waard. Een tweede in persoon gesprek zal met HR en iemand van het Data Team zijn. Dat geeft al een stuk meer inzicht. Vooralsnog blijft het speculatie. Ik heb wel voornemens (ik word maandag gebeld) om te vragen per telefoon wat de mogelijke salarisrange zal zijn. Dan weten we in ieder geval of het nut heeft om weer heen te gaan. Is dit een goed idee, of dit bewaren voor gesprek no. 2?

@bie100 Een lasser komt zeker wel met dat bedrag thuis. Het is allemaal x-ray werk. Dat is in deze natuurlijk niet zo relevant haha. Dat interesseert ze bij Belsimpel of elders waarschijnlijk weinig - en terecht.

Zoals @Pizza_Boom ook aanhaalt en wat ik hierboven ook beschreef, kan ik makkelijk de vertaalslag maken indien nodig. Ik denk echt dat het aan de toekomstige werkgever is om dit te waarderen - of niet.

Wat @ID-College zegt klopt natuurlijk ook. Wat heb ik nou qua opdrachten gedaan voor de functies waar ik op solliciteer? Eigenlijk niks. Ik kan wel wat data anlyseren en manipuleren met Python en heb tijdens twee hbo stages wel echt processen verbeterd, maar buiten dat heb ik natuurlijk nooit echt gefunctioneerd op een kantoor.

Ik heb al verscheidene keren wat sollicitaties gehad en gedaan, puur om mezelf te laten wennen aan hoe dit aan te gaan. Ik voel me goed op me gemak en ben stabiel. Ik kreeg een aanbod voor een traineeship van 12 maanden bij een multinational dat incontintentie producten maakt voor ongeveer 3050 euro bruto. Niet slecht. Heb zelf besloten niet in de manufacturing sector te willen starten.

Ik hoop dat alles zo gedekt is, mocht dat niet zo zijn: brand los

[ Voor 4% gewijzigd door Phyrozi op 17-09-2021 16:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ID-College
Gewoon gaan praten en mededelen wat je hier doet. Probeer altijd in je achterhoofd te houden dat je het vanuit hun kant benadert. Knap dat jij al op zeer jonge leeftijd uit huis bent gegaan. Probeer dat juist te vertalen naar iets waar zij wat aan hebben, b.v. door te zeggen dat je hierdoor bovengemiddeld zelfstandig kan functioneren (= dus een mindere (tijds)investering in jou van hun kant)
Pur sec boeit het hun geen biet wat jij allemaal wel/niet hebt uitgespookt. Het gaat ze er vooral om wat jij te bieden hebt en wat ze daarvoor over hebben. Door aan te geven dat jij meer bezit dan een starter (onderbouwd met wat feiten) en dat daar je meerwaarde zit. Probeer zaken zo uit te leggen dat zij denken: daar hebben we een goede aan.
Dat is ook de kunst op hbo/wo niveau, ervaringen op die manier kunnen uitleggen dat je ander denkt: die weet waar ie over praat, en zo kun je mensen beïnvloeden/meenemen in je verhaal. Door net de juiste dingen te zeggen op de juiste momenten..

Als dat lukt heb je al 50% binnen is het slechts een kwestie van afronden en klaar :) succes!

[ Voor 5% gewijzigd door ID-College op 17-09-2021 16:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phyrozi
ID-College schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 16:37:
Gewoon gaan praten en mededelen wat je hier doet. Probeer altijd in je achterhoofd te houden dat je het vanuit hun kant benadert. Knap dat jij al op zeer jonge leeftijd uit huis bent gegaan. Probeer dat juist te vertalen naar iets waar zij wat aan hebben, b.v. door te zeggen dat je hierdoor bovengemiddeld zelfstandig kan functioneren (= dus een mindere (tijds)investering in jou van hun kant)
Pur sec boeit het hun geen biet wat jij allemaal wel/niet hebt uitgespookt. Het gaat ze er vooral om wat jij te bieden hebt en wat ze daarvoor over hebben. Door aan te geven dat jij meer bezit dan een starter (onderbouwd met wat feiten) en dat daar je meerwaarde zit. Probeer zaken zo uit te leggen dat zij denken: daar hebben we een goede aan.
Dat is ook de kunst op hbo/wo niveau, ervaringen op die manier kunnen uitleggen dat je ander denkt: die weet waar ie over praat, en zo kun je mensen beïnvloeden/meenemen in je verhaal. Door net de juiste dingen te zeggen op de juiste momenten..

Als dat lukt heb je al 50% binnen is het slechts een kwestie van afronden en klaar :) succes!
Haha, was het maar vrijwillig! Ik ben helaas uit huis geplaatst van 9 tot 11 jaar.
Klopt, het is gewoon een waardepropositie opstellen en mezelf verkopen. Waarom zouden ze meer moeten betalen aan mij dan aan Pietje.

Komt goed! Bedankt voor de discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-09 16:15

Fordox

00101010

Vaak als je in een bedrijf komt werken dan kom je in een bepaalde loonschaal (functie) met tredes (jaren relevante werkervaring) terecht.

Als ze je willen hebben dan bieden ze je dat loonschaal aan (waarschijnlijk gaan ze altijd proberen om onder te bieden). Dan kun jij op deze manier redeneren dat je al op een trede hoger kan starten, alsof je al jaren werkervaring hebt. Al zijn je jaren werkervaring niet in de relevante sector, dannog kun je ze niet weggooien, maar eerder voor de helft of een kwart laten rekenen.

Mochten ze jou in schaal X gooien op trede 0, kun je altijd een tegenbod doen en zeggen dat je in trede 2 wil starten gezien je ervaring.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@Fordox Ik denk dat men best hoger wil gaan zitten qua salaris, zolang het maar relevante werkervaring is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:23
Vergeet ook niet dat er een schrijnend tekort aan personeel is. Ook als starter kun je best een wat hoger salaris afdwingen in deze markt. Daarnaast ook kijken naar secundaire arbeidsvoorwaarden en groeimogelijkheden, 2700 euro met een kaal secundair pakket en zonder groeimogelijkheden is natuurlijk niet hetzelfde als 2700 met een rijk secundair pakket en goeie groeimogelijkheden.

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Tijdens m'n studie heb ik een bijbaan gehad bij Belsimpel. DM me maar met je specifieke vragen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:45
bie100 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 12:24:
een goede lasser komt ook wel met +- 3000 bruto thuis volgens mijn en met het nodige beunen nog wel meer ;)
Correctie… een goede lasser “fleetwelder” pakt minimaal 6-8k schoon in de maand.. incl buitenland vergoeding 10k+

• bie100
  • Laatst online: 18:53
Technofreakz schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 20:28:
[...]

Correctie… een goede lasser “fleetwelder” pakt minimaal 6-8k schoon in de maand.. incl buitenland vergoeding 10k+
nou goed dat bedoel ik :) lekker lasser blijven TS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technofreakz
En als ts zoals gezegd nu lasser is bij de Shell/Nam dan zal ik niet voor z’n kantoorbaan gaan voor 3k.

Welk proces doe je? Combi? Of tig? Of automaat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phyrozi
Even voor de duidelijkheid: ik lig er inmiddels al 6,5 jaar uit hè. Certificering verlopen. Ook heb ik dat soort bedragen helaas nog niet gehad.

Tig, BMBE, migmag, OP.

Veelal gecertificeerd leidingwerk met combi paar lagen tig, vullen met elektro en dan cappen met tig vaak. Of elektro. Dingen worden afgeperst op enkele honderden bars.

Dat is allemaal leuk, maar ik heb masters gedaan om ook verdieping in het leven te vinden. Dat was en is voor mij belangrijker dan al dan niet mogelijk 8k te gaan verdienen als lasser.

Edit: ik wil ook helemaal niet meer wekenlang in Duitsland, Frankrijk of Engeland zitten.

[ Voor 14% gewijzigd door Phyrozi op 19-09-2021 08:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Technofreakz
Phyrozi schreef op zondag 19 september 2021 @ 08:00:
Even voor de duidelijkheid: ik lig er inmiddels al 6,5 jaar uit hè. Certificering verlopen. Ook heb ik dat soort bedragen helaas nog niet gehad.

Tig, BMBE, migmag, OP.

Veelal gecertificeerd leidingwerk met combi paar lagen tig, vullen met elektro en dan cappen met tig vaak. Of elektro. Dingen worden afgeperst op enkele honderden bars.

Dat is allemaal leuk, maar ik heb masters gedaan om ook verdieping in het leven te vinden. Dat was en is voor mij belangrijker dan al dan niet mogelijk 8k te gaan verdienen als lasser.

Edit: ik wil ook helemaal niet meer wekenlang in Duitsland, Frankrijk of Engeland zitten.
1 las maken, en foto van laten schieten dan ben je weer gecertificeerd 😉 als de las goed is uiteraard.

Ik heb zelf jaren lang als pijpfitter gewerkt, en dan voornamelijk Gasunie “pipeline” maar ook voor de nam en overige petrochemische bedrijven.

Waarom laat jij je niet opnieuw certificeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phyrozi
Technofreakz schreef op zondag 19 september 2021 @ 19:18:
[...]

1 las maken, en foto van laten schieten dan ben je weer gecertificeerd 😉 als de las goed is uiteraard.

Ik heb zelf jaren lang als pijpfitter gewerkt, en dan voornamelijk Gasunie “pipeline” maar ook voor de nam en overige petrochemische bedrijven.

Waarom laat jij je niet opnieuw certificeren?
Klopt. Haha, omdat ik niet 6,5 jaar heb gestudeerd full-time om vervolgens weer terug te gaan waar ik ben gestopt.

Ik ben gaan studeren om verdieping in het werk en het leven te zoeken en heb dat grotendeels gevonden. Ik geloof dat ik een betere manager kan gaan zijn dan de mensen die toen boven mij stonden en alleen informatie ontrokken en niks met ons deden. Dat was ook een erg grote motivatie om te realiseren dat, als ik iets teweeg wil brengen, ik een studie moest doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Phyrozi schreef op zondag 19 september 2021 @ 08:00:

Dan zou ik niet bij Belsimpel gaan werken O-)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrozi
Tsurany schreef op maandag 20 september 2021 @ 09:11:
[...]

Dan zou ik niet bij Belsimpel gaan werken O-)
Kun je dit onderbouwen?
Er zijn rond de 250 universitair opgeleide mensen in dienst. Ze hebben een vol data team.

Daarom ook dit topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Phyrozi schreef op maandag 20 september 2021 @ 09:12:
[...]

Kun je dit onderbouwen?
Er zijn rond de 250 universitair opgeleide mensen in dienst. Ze hebben een vol data team.

Daarom ook dit topic.
Als je het hebt over verdieping in het leven vinden verwacht ik niet dat je dat gaat vinden bij een dozenschuiver die als enige doel heeft om de winst te maximaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrozi
Tsurany schreef op maandag 20 september 2021 @ 09:16:
[...]

Als je het hebt over verdieping in het leven vinden verwacht ik niet dat je dat gaat vinden bij een dozenschuiver die als enige doel heeft om de winst te maximaliseren.
Oke, dat is duidelijker.
Ik zoek verdieping in het werk. Ik wil gewoon veel leren, en een goede omgeving mag gerust gepaard gaan met een iets lager loon. Als ik daar potentieel over een paar jaar wegga wil ik genoeg kennis hebben om waardevol te zijn in de data hoek, bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Laatst online: 20:47

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Ik zit zelf in de luxe jachtbouw, als TBK'er die op z'n 30e is begonnen (langstudeerder).
Denk dat je met jou kennis echt een verrijking voor menig bedrijf kan zijn. Dat je niet meer mag lassen, is niet zo'n probleem, als je het werk van anderen aan kan sturen en kan keuren etc ben je goud waard (mocht je interesse hebben in groningen, heb ik nog wel contacten daar). Dat je daarna nog ICT stuff kan, maakt je heel breed, misschien dat een middelgroot bedrijf daar interesse in heeft omdat te combineren.
Echter is het brede juist ook beetje een probleem, herken ik bij mezelf ook toen ik begon met werken. TBK is echt een jack of all trade, master of nothing. Waar jij dan wel op een paar vlakken goed de diepte in gaat, dus dat is jouw specifieke voordeel dan weer.

En wat veel hier al zeggen, ik zou het hoger zoeken dan bij belsimpel. Je bent veel meer waard voor een bedrijf in de techniek (piping, olie/gas, scheepsbouw).

Maar goed, mijn 2 cent, je moet goed kijken wat je zelf wil ;)

en met 2700 zit je op een redelijk start salaris imho, als je net van school komt. Wat niet helemaal jouw geval is ;)

Je kan ook altijd een detacheerder bellen met je vragen, kijken wat ze voor jou kunnen doen.
Enige waar je op moet letten is dat, wanneer zij jou voorstellen bij een bedrijf, jij er niet kan soliciteren buiten hun om. (kan wel, maar wordt NIET gewaardeerd (kortom, je gooit je eigen glazen in bij veel partijen, ook die werkgever))

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Phyrozi schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 16:19:
Daar ben ik helemaal mee eens. Ik ben op dit niveau gewoon een starter en dat realiseer ik me - ongeacht hoe graag ik dat niet had willen zijn, maar (hier komt de maar): zoals mensen hieronder ook aangeven heb ik wel bewezen bepaalde competenties te hebben, al is dit vrij basis.
Ik heb geen ervaring bij Beslimpel, maar wel wat bij mensen uitzoeken/aannemen. Als je bij een gesprek met een bedrijf dezelfde duidelijkheid en diepgang laat zien als dat je hier doet ben je de stap starter echt wel al voorbij. Wat ik dan meestal zie gebeuren is dat je dan eerst een half jaar/jaar het bedrijf kan leren kennen waarna je gelijk doorstroomt naar de volgende functie (als ze dit aanbieden wel zwart op wit laten zetten)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onno oliver
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12-08 19:12
TepelStreeltje schreef op maandag 20 september 2021 @ 09:45:
En wat veel hier al zeggen, ik zou het hoger zoeken dan bij belsimpel. Je bent veel meer waard voor een bedrijf in de techniek (piping, olie/gas, scheepsbouw)
Er zijn ook veel innovatie bedrijven in de landbouw die afgestudeerde zoeken.
Meestal zijn dit familiebedrijven. Voordeel van dit soort bedrijven korte lijntjes en mogelijkheden om verschillende projecten om snel veel kennis op te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phyrozi schreef op maandag 20 september 2021 @ 09:12:
[...]

Kun je dit onderbouwen?

Daarom ook dit topic.
Ik vraag mij wel af hoe groot de kans is dat er mensen uit die groep ook hier op Tweakers zitten, en dit topic zien... en ook nog actief iets willen bijdragen.

Is het niet beter om te vragen of je daar een dag mee mag lopen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pprs
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-08-2024
Geinig dat je hier veel meningen over Belsimpel als werkgever tegenkomt die puur en alleen op de branche gebaseerd zijn, zonder dat men het bedrijf zelf kent. Ik werk er inmiddels al 10,5 jaar met veel plezier dus ken het bedrijf goed. In alle eerlijkheid: stel deze vragen gewoon meteen aan de collega's, die vinden dat namelijk allemaal fijn en geven je graag de antwoorden. Veel van wat er in dit topic staat herken ik me niet in (eerder het tegendeel). Zonder reclame te willen maken mijn ongezouten mening over het bedrijf, wie weet heb je er wat aan.

Wil je snel rijk worden (heel dik betaald krijgen of weinig werk leveren voor veel geld), vind je functietitels belangrijk, wil je graag bij een traditioneel denkend bedrijf werken of bij een "simpele dozenschuiver", spreekt de corporate wereld je aan; kies dan niet voor Belsimpel. Dit is alles wat het bedrijf niet is. Ik bedoel dit echt niet flauw; als je dit belangrijk vindt is dit gewoon niet het bedrijf voor je. Men is gewoon down-to-earth, niet lullen maar poetsen qua mentaliteit en het bedrijf heeft meerdere spin-offs waar ook een FinTech gerelateerde bij zit. Vandaar dat ik me ook echt niet herken ik het dozenschuiflabel, er wordt juist aan de randen van wat mogelijk is gewerkt wat betreft techniek en innovatie. Ik snap dat dozenschuifimago op zich wel; ik zou zelf ook niet gedacht hebben dat dit er allemaal achter zat van te voren.

Ik werk er vanwege de volgende zaken; je krijgt veel verantwoordelijkheid ongeacht je leeftijd en werkervaring (ik heb 6 winkels geopend toen ik 23 was, als hoofdverantwoordelijke), de collega's zijn allemaal leuk, slim en hebben zin om dingen te verbeteren en misschien nog wel het belangrijkste: je leercurve als collega staat echt voorop. Ik denk dat je echt op kijkt van hoe skilled sommige van je toekomstige collega's zijn voor hun leeftijd, en daar wordt ook echt vol op ingezet. Dat is wel iets dat je ook echt leuk moet vinden. Als je meer voor je werk uitvoeren en dat is het gaat (wat prima is), dan zou ik niet voor Belsimpel kiezen. Voor techniek is nog wel belangrijk dat ze ook echt hun best doen om te zorgen dat je impact hebt met wat je maakt; vaak releasen, je krijgt de kans om je eigen werk door te ontwikkelen, etc.

Belsimpel betaalt gewoon goed. Voor technische collega's denk ik iets boven benchmark in de regio. Vergeet overigens ook de regio niet mee te nemen hierin, mensen gooien graag bedragen in dit soort topics maar de kosten voor levensonderhoud zijn in de regio Groningen ook lager. Er zijn zeker bedrijven die meer betalen, maar dan kom je wel redelijk snel bij detachering (of soortgelijk) uit in het Noorden.

Maar om terug te komen op wat ik eerder zei; dit zijn vragen die ze juist heel graag van je horen en zelf antwoord op geven. Je bent zeker niet de enige met dit soort twijfels, dus spreek het vooral naar hen uit. Wie weet tot later en succes met je sollicitatieproces als je doorgaat.

NB: dit is echt wat ik vind over Belsimpel, als ik hier niet achter stond zou ik het niet posten of mijn tekst erop aangepast hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:40

André

Analytics dude

Ik heb in het verleden samengewerkt met Belsimpel en kan bovenstaand verhaal alleen maar bevestigen. Leuke mensen, prima werksfeer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:48

ThunderNet

Flits!

Ik heb er ook gewerkt, was destijds voor mij een leuke ervaring, ondanks dat ik slechts een part-time development functie had toch best wat leuke dingen mogen implementeren en uitdenken.

(is wel zo'n 12-13jr geleden denk ik, echt in de begintijd dus :) )

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phyrozi
Iedereen enorm bedankt voor de algemene en specifieke inzichten. Leuk om dit allemaal te lezen.
Ik probeer hieronder op alles te reageren
TepelStreeltje schreef op maandag 20 september 2021 @ 09:45:
Ik zit zelf in de luxe jachtbouw, als TBK'er die op z'n 30e is begonnen (langstudeerder).
Denk dat je met jou kennis echt een verrijking voor menig bedrijf kan zijn. Dat je niet meer mag lassen, is niet zo'n probleem, als je het werk van anderen aan kan sturen en kan keuren etc ben je goud waard (mocht je interesse hebben in groningen, heb ik nog wel contacten daar). Dat je daarna nog ICT stuff kan, maakt je heel breed, misschien dat een middelgroot bedrijf daar interesse in heeft omdat te combineren.
Echter is het brede juist ook beetje een probleem, herken ik bij mezelf ook toen ik begon met werken. TBK is echt een jack of all trade, master of nothing. Waar jij dan wel op een paar vlakken goed de diepte in gaat, dus dat is jouw specifieke voordeel dan weer.

En wat veel hier al zeggen, ik zou het hoger zoeken dan bij belsimpel. Je bent veel meer waard voor een bedrijf in de techniek (piping, olie/gas, scheepsbouw).

Maar goed, mijn 2 cent, je moet goed kijken wat je zelf wil ;)

en met 2700 zit je op een redelijk start salaris imho, als je net van school komt. Wat niet helemaal jouw geval is ;)

Je kan ook altijd een detacheerder bellen met je vragen, kijken wat ze voor jou kunnen doen.
Enige waar je op moet letten is dat, wanneer zij jou voorstellen bij een bedrijf, jij er niet kan soliciteren buiten hun om. (kan wel, maar wordt NIET gewaardeerd (kortom, je gooit je eigen glazen in bij veel partijen, ook die werkgever))
Dankjewel. Ik geloof dat ik zeker van waarde kan zijn binnen de petrochemie, scheepsbouw oid. Ik weet alleen niet zeker of ik er blij van word om daar straks weer te lopen. Ook zijn bedrijven als Engie, Stork, Verwater etc vaak mbo+ bedrijven (niks mis mee). Dan mis ik toch wel de ook hoogopgeleide collega die mij uitdaagt i.p.v. dat ik dagelijks aan dingen loop te trekken. Dit is natuurlijk generaliserend, maar wel hoe ik het management toen zag uit mijn werkerperiode.

Over een detacheerder zit ik ook na te denken, alleen mijn misschien ongegronde aanname is dat detachering = meer projecten, minder diep versus loondienst vaste werkgever = diepgang in een rol, minder breed.
redwing schreef op maandag 20 september 2021 @ 09:58:
[...]

Ik heb geen ervaring bij Beslimpel, maar wel wat bij mensen uitzoeken/aannemen. Als je bij een gesprek met een bedrijf dezelfde duidelijkheid en diepgang laat zien als dat je hier doet ben je de stap starter echt wel al voorbij. Wat ik dan meestal zie gebeuren is dat je dan eerst een half jaar/jaar het bedrijf kan leren kennen waarna je gelijk doorstroomt naar de volgende functie (als ze dit aanbieden wel zwart op wit laten zetten)
Dit soort diepgang laat ik zeker zien. Ik vraag wel naar hoe bepaalde dingen verlopen, dynamieken binnen het team en de afdeling, positionering van het team en mogelijk van mij etc. Bedankt voor de leuke woorden.
pprs schreef op maandag 20 september 2021 @ 11:06:
Geinig dat je hier veel meningen over Belsimpel als werkgever tegenkomt die puur en alleen op de branche gebaseerd zijn, zonder dat men het bedrijf zelf kent. Ik werk er inmiddels al 10,5 jaar met veel plezier dus ken het bedrijf goed. In alle eerlijkheid: stel deze vragen gewoon meteen aan de collega's, die vinden dat namelijk allemaal fijn en geven je graag de antwoorden. Veel van wat er in dit topic staat herken ik me niet in (eerder het tegendeel). Zonder reclame te willen maken mijn ongezouten mening over het bedrijf, wie weet heb je er wat aan.

Wil je snel rijk worden (heel dik betaald krijgen of weinig werk leveren voor veel geld), vind je functietitels belangrijk, wil je graag bij een traditioneel denkend bedrijf werken of bij een "simpele dozenschuiver", spreekt de corporate wereld je aan; kies dan niet voor Belsimpel. Dit is alles wat het bedrijf niet is. Ik bedoel dit echt niet flauw; als je dit belangrijk vindt is dit gewoon niet het bedrijf voor je. Men is gewoon down-to-earth, niet lullen maar poetsen qua mentaliteit en het bedrijf heeft meerdere spin-offs waar ook een FinTech gerelateerde bij zit. Vandaar dat ik me ook echt niet herken ik het dozenschuiflabel, er wordt juist aan de randen van wat mogelijk is gewerkt wat betreft techniek en innovatie. Ik snap dat dozenschuifimago op zich wel; ik zou zelf ook niet gedacht hebben dat dit er allemaal achter zat van te voren.

Ik werk er vanwege de volgende zaken; je krijgt veel verantwoordelijkheid ongeacht je leeftijd en werkervaring (ik heb 6 winkels geopend toen ik 23 was, als hoofdverantwoordelijke), de collega's zijn allemaal leuk, slim en hebben zin om dingen te verbeteren en misschien nog wel het belangrijkste: je leercurve als collega staat echt voorop. Ik denk dat je echt op kijkt van hoe skilled sommige van je toekomstige collega's zijn voor hun leeftijd, en daar wordt ook echt vol op ingezet. Dat is wel iets dat je ook echt leuk moet vinden. Als je meer voor je werk uitvoeren en dat is het gaat (wat prima is), dan zou ik niet voor Belsimpel kiezen. Voor techniek is nog wel belangrijk dat ze ook echt hun best doen om te zorgen dat je impact hebt met wat je maakt; vaak releasen, je krijgt de kans om je eigen werk door te ontwikkelen, etc.

Belsimpel betaalt gewoon goed. Voor technische collega's denk ik iets boven benchmark in de regio. Vergeet overigens ook de regio niet mee te nemen hierin, mensen gooien graag bedragen in dit soort topics maar de kosten voor levensonderhoud zijn in de regio Groningen ook lager. Er zijn zeker bedrijven die meer betalen, maar dan kom je wel redelijk snel bij detachering (of soortgelijk) uit in het Noorden.

Maar om terug te komen op wat ik eerder zei; dit zijn vragen die ze juist heel graag van je horen en zelf antwoord op geven. Je bent zeker niet de enige met dit soort twijfels, dus spreek het vooral naar hen uit. Wie weet tot later en succes met je sollicitatieproces als je doorgaat.

NB: dit is echt wat ik vind over Belsimpel, als ik hier niet achter stond zou ik het niet posten of mijn tekst erop aangepast hebben.
@pprs ten eerste, enorm bedankt voor je uitgebreide reactie. Deze waardeer ik enorm.
Snel rijk, corporate of niet, kakkerig of niet, maakt me allemaal niet zoveel uit. Ik kan me goed een houding aanmeten in de meeste situaties. Wat ik graag wil van Belsimpel is een leuk team die mij echt kan stimuleren en veel kan leren. Ik ga deze vragen ook zeker stellen mocht ik bij het tweede gesprek komen. Inderdaad, ik ben op de hoogte van hun andere producten/services onder bepaalde merknamen. Dit, en de expansie naar 16 EU landen vind ik in een interessante combinatie.

Het punt wat je aanhaalt over kennis en leeftijd zie ik niet als een probleem. Ik vind het altijd juist vervelend als bedrijven betalen a.d.h.v. jaren. Er zijn zoveel mensen die ergens iets niets van bakken en er zijn juist zoveel (ook ongeschoolde) jonge mensen die met slimme oplossingen, producten of ideeën komen. Tijdens het interview waren er twee jongen mensen tegenover mij. Ik kijk daar niet anders tegenaan, want ze vroegen gewoon dezelfde dingen als dat andere mensen van 50 jaar mij hebben gevraagd. Leeftijd is een slechte graadmeter.

Als Belsimpel rondom de benchmarkcijfers betaalt is dat toch prima. Het 6 minuten fietsen/20 minuten wandelen zijn voor mij heel wat waard. Helemaal als we straks ook een gezinnetje hebben.

Nogmaals bedankt voor je antwoord en wellicht spreken we elkaar nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Laatst online: 20:47

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Phyrozi schreef op maandag 20 september 2021 @ 12:03:
Dankjewel. Ik geloof dat ik zeker van waarde kan zijn binnen de petrochemie, scheepsbouw oid. Ik weet alleen niet zeker of ik er blij van word om daar straks weer te lopen. Ook zijn bedrijven als Engie, Stork, Verwater etc vaak mbo+ bedrijven (niks mis mee). Dan mis ik toch wel de ook hoogopgeleide collega die mij uitdaagt i.p.v. dat ik dagelijks aan dingen loop te trekken. Dit is natuurlijk generaliserend, maar wel hoe ik het management toen zag uit mijn werkerperiode.

Over een detacheerder zit ik ook na te denken, alleen mijn misschien ongegronde aanname is dat detachering = meer projecten, minder diep versus loondienst vaste werkgever = diepgang in een rol, minder breed.
Zit zelf in de luxe jachtbouw (mijn klant is een van de grootste jachtbouwers van nederland) en vind het fantastisch om tussen het staal te lopen. Kan zelf niet lassen, heb anderhalve linkerhand maar mijn proces kennis, algemene bedrijfskundige kennis (dus logistiek, projectmanagement, HRM etc etc) wordt hier erg gewaardeerd. Juist omdat ze hier allemaal in bootjes denken en niet in alles er omheen. Als kwaliteits man kan je bijna direct aan het werk denk ik. Ook zit ik in het middenmanagement, ik schakel met de hogere lagen en vertaal dit naar de lagere lagen. (ik vind het zelf juist heerlijk om ook over tieten te praten met de jongens op de vloer, om vervolgens weer over cijfers te praten met de managers :P )
Ik krijg de ruimte om dingen te ontwikkelen (ben bijv met PowerBI begonnen) en zaken op mijn manier te regelen voor mijn project. Vervolgens kijken of dit voor andere projecten ook bruikbaar is.

Nog paar cent over mijn situatie, maar misschien krijg je er zelf meer ideeen van ;)

Wat detacheerders betreft heb je misschien beetje verkeerd beeld van ze.
Toen ik begon had ik gewoon een klein netwerk. Ik had geen contact meer met mijn studiegenoten en stagebedrijven waren al lastig te vinden (dankzij de recessie). Ook zaten deze voor mij niet in de goede
sector. Juist die detacheringsbureaus hebben mij aan een groter netwerk geholpen. Ik zie nu ook de recuiters allemaal van de bureaus naar de werkgevers verhuizen.
Verder, op HBO(+) niveau is het allemaal eigenlijk met de insteek dat je er indienst gaat na X uur (vaak 1700 uur, dus 1 jaar werken).
Zie het als een Tool om in contact te komen met werkgevers. Ja, je levert wat salaris en je bent duur voor de opdrachtgevers. En ja, als de opdrachtgever moet besparen, lig je er snel uit. Maar dan nog kan je heel veel ervaring en contacten op doen op deze manier. Heb zelf in 5 jaar bij 6 werkgevers gewerkt en enorm veel geleerd en veel relaties op gebouwd waar ik nu nog steeds wat aan heb.

Er zitten zeker ontzettende pannenkoeken tussen (getuige het recruiters topic hier op GoT), maar er zitten ook prima bedrijven tussen, als jij zelf maar weet wat je van ze wil.

Mocht je verder willen sparren, laat maar weten ;P

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:25

Bezulba

Formerly known as Eendje

Waarom zo veel vragen?
Wat is het slechtste wat zou kunnen gebeuren? Dat de sfeer je niet bevalt? Daar is de proefperiode voor en zelfs daarna heb je gewoon een maand opzegtermijn, kan je altijd een andere baan vinden.

Je moet je niet blindstaren op een perfect match waar je goed kan verdienen, iets voor de wereld kan betekenen, op 5 minuten lopen van huis werkt en waar iedereen in het bedrijf je beste vriend is.

Als de beloning je bevalt, waarom niet gewoon het bod accepteren en aan de slag gaan? Je kan altijd nog iets anders gaan doen.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrozi
Bezulba schreef op maandag 20 september 2021 @ 12:58:
Waarom zo veel vragen?
Wat is het slechtste wat zou kunnen gebeuren? Dat de sfeer je niet bevalt? Daar is de proefperiode voor en zelfs daarna heb je gewoon een maand opzegtermijn, kan je altijd een andere baan vinden.

Je moet je niet blindstaren op een perfect match waar je goed kan verdienen, iets voor de wereld kan betekenen, op 5 minuten lopen van huis werkt en waar iedereen in het bedrijf je beste vriend is.

Als de beloning je bevalt, waarom niet gewoon het bod accepteren en aan de slag gaan? Je kan altijd nog iets anders gaan doen.
Het aantal vragen waarmee ik dit topic startte valt toch wel mee? Volgens mij waren dat er twee.
Dat de discussie verder is uitgelopen is een ander verhaal.

Als het aanbod prima is, ga ik het ook zeker wel doen. Ik ben ook niet op zoek naar de perfecte match. Ik wil gewoon niet na een half jaar moeten switchen. Een beetje speurwerk lijkt me prima voor een degelijke carrière ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:54

mwa

Is Metjelaptoponline.nl de voorloper van Belsimpel? Zo ja, dan heb ik daar nog gewerkt toen ze in een studentenhuis zaten aan de W.A. Scholtenstraat (denk 2005?). Dat was toen idd een grote studentenclub. Nu? Geen idee :P

[ Voor 17% gewijzigd door mwa op 20-09-2021 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HopNotch
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-09 10:30
Wil je niks in de logistiek gaan doen met je supplychain opleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:48

ThunderNet

Flits!

mwa schreef op maandag 20 september 2021 @ 14:09:
Is Metjelaptoponline.nl de voorloper van Belsimpel? Zo ja, dan heb ik daar nog gewerkt toen ze in een studentenhuis zaten aan de W.A. Scholtenstraat (denk 2005?). Dat was toen idd een grote studentenclub. Nu? Geen idee :P
Correct :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Phyrozi schreef op maandag 20 september 2021 @ 09:18:
[...]

Oke, dat is duidelijker.
Ik zoek verdieping in het werk. Ik wil gewoon veel leren, en een goede omgeving mag gerust gepaard gaan met een iets lager loon. Als ik daar potentieel over een paar jaar wegga wil ik genoeg kennis hebben om waardevol te zijn in de data hoek, bijvoorbeeld.
Gewoon doen, in het ergste geval valt het tegen en ga je na een paar maanden wat anders zoeken. Ik werk bij een bedrijf waar ik ook niet direct aan zou denken in een sector waar je normaliter niet heel vrolijk wordt. Echter hebben we een leuk team en werken we met leuke producten wat een hoop goed maakt.

[ Voor 17% gewijzigd door Tsurany op 20-09-2021 17:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phyrozi
Update:
Het tweede gesprek komt er niet.

Reden:
Ondanks een goede potentiele fit te zijn voor de functie en mijn motivatie voor de functie, was mijn motivatie voor het bedrijf zelf niet onderbouwd genoeg.

Ik kan me daar wel in vinden, want ik ging er ook meer open naartoe om de tent even af te tasten. Eigenlijk blij dat de keuze voor mij gemaakt is nu.

Extra:
M'n onderbuikgevoel dat ik daar niet zo goed zal passen is natuurlijk al niet goed, maar daarnaast komt er ook nog eens bij dat het HR meisje bij het eerste telefonisch gesprek super ongeïnteresseerd overkwam, daarna vergat ze steeds de informatie/afspraken te mailen. Overal zelf achteraan gegaan.

Daarnaast vroeg ze mij telefonisch om eens te kijken welke andere openstaande vacatures mij leuk leken. Dit heb ik gedaan en meegenomen naar het eerste gesprek. Kreeg toen van haar lichtelijk het gevoel dat ze vond dat er een tekort aan focus was. Gelukkig toen goed kunnen weerleggen dat ze dit van mij gevraagd had per telefoon.

Al met al komt dit vrij onprofessioneel over en laat Belsimpel ook niet zo een hele goede indruk achter.

[ Voor 12% gewijzigd door Phyrozi op 20-09-2021 17:10 ]

Pagina: 1