printers en scanners niet altijd goed samen?

Pagina: 1
Acties:

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 19:39
hey,

heb sinds kort mijn printer op een andere pc en op deze pc alleen mijn scanner staan. de scanner gaf altijd maffe kleuren en strepen door scans heen.

na een recente format c nstallde ik de scanner, dus geen oude printer drivers aanwezig.

wat blijkt? die scanner werkt wreed goed. dat probleem had ik al jaren en had ook de printer weggehaald maar nooit de scanner geinstalled zonder de printer te installen.

maf he?

maar komt dat vaker voor dat printers en scanners niet lekker samenwerken op een printerpoort?

het betreft een HP deskjet 690c en een Plustek Opticpro 4831P scanner.

Verwijderd

jA.. Het beste is om het altijd gescheiden te houden.. 2e parallele poort gebruiken.

Het kan best zijn dat de printer wat slimme software heeft en dat dat niet goed samengaat in combinatie met een andere apparaat.

Verwijderd

En, NOOIT ECP mode gebruiken maar altijd EPP.
Veel aangesloten apparatuur kan niet met ECP overweg.
Ik heb een oude HP Laserjet III aan mijn comp hangen. Werkte altijd perfect. Totdat ik de printerpoort op ECP zette. Daar kon die HP dus absoluut niet tegen. Sinds de poort weer op 'normal' staat werkt alles weer goed.

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:15

PCR

En een hp scanner en hp printer op 1 lpt-poort dan?

Zal dat wel goed werken?

Verwijderd

Bij ons 'kletsen' een Xerox printer en een HP-scanner met elkaar en dat gaat prima. Files inscannen en meteen uitprinten gaat ook wonderbaarlijk makkelijk. Je zou goede drivers voor beide moeten vinden....

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:15

PCR

[achterafgel*l mode]
Als je dan toch een printer en een scanner koopt, koop dan altijd usb als je pc dat ondersteunt. En de meeste usb apparaten ondersteune eventueel ook nog we lpt
[/achterafgel*l mode]
Pagina: 1