Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emonas
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-07-2024
Goedendag,
Om diverse redenen wil ik geen producten meer die in China geproduceerd zijn.
Ik kan echte nergens vinden waar de producten vandaan komen.

Kunt u mij vertellen welke powerbanks uit Europa, liefst Nederland komen? Dat ze dan duurder zijn is geen probleem.

Hartelijk dank.

Mvg Etienne Monas

Beste antwoord (via emonas op 17-09-2021 21:44)

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:08
Nou bij dezen: nieuws: Harman kondigt InfinityLab-lijn van producten aan met powerbanks en s...

Harman is uit de USA en Samsung is Koreaans. Mogelijk is dat voldoende?

*sowieso

Alle reacties

• cytherea
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-05 09:45
Volgens mij komt bijna alle elektronica uit China of omringende landen. Het is denk ik heel moeilijk om niks uit China te gebruiken, misschien is het hele product hier in elkaar gezet maar komen de onderdelen daar alsnog vandaan.

Wat is precies het issue met producten uit China?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Ik gebruik zelf een Anker powerbank, maar volgens mij is dat ook een Chinees bedrijf.
Het is overigens niet zo dat alle Chinese spullen meuk zijn. Veelal is dat Ali spul wat een kopie van een kopie is.
En uiteraard via resellers op Amazon of bol welke spul uit China verkopen, maar dan heb je alsnog garantie.

Het lezen van reviews is denk ik belangrijker dan keuzes maken of iets wel of niet uit China komt. Kwaliteit boven kwantiteit zeg maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:56

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Hier kan de redactie niet zoveel mee, ik gooi dit topic even over de schutting:

Geachte Redactie => Aankoopadvies Tablets en Telefoons

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:39
@emonas Een powerbank is in de basis een batterij + wat elektronica.
Dus ik zou je zoektocht starten bij de fabrikanten van batterijen en waar die gevestigd zijn. Vaak zitten er lithium ion 18650 batterijen in een powerbank. Veel fabrikanten daarvan zitten niet in China:
https://reactual.com/outd...best-18650-batteries.html
Panasonic, Sanyo, Samsung, en LG hebben vooral fabrieken in Korea en Japan.
Maar de kans dat ze daar ook een powerbank in elkaar draaien in niet heel groot.

Prima dat je China niet wil steunen maar je maakt het je zelf heel erg moeilijk, want bijna overal zitten wel onderdelen die uit China komen. Ook de pc/laptop/telefoon waar je dit bericht op leest.
Dus ik zou je zoekterm aanpassen van NIET in China naar zo min mogelijk uit China. Dus batterijen uit Japan/Korea en een bedrijf niet uit China.

ps; ben wel benieuwd naar je reden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• emonas
Hallo allemaal,
Dank voor jullie reacties. Ik ga daar verder mee.

Mijn reden is persoonlijk. Ik twijfel er niet aan dat China hoogwaardige producten produceert. Maar de economische macht van China is te groot geworden. Tevens stellen ze zich steeds assertiever op en dat kunnen ze zich alleen veroorloven omdat wij consumenten (en fabrikanten) ze rijk en machtig gemaakt hebben. Ook milieutechnisch is het niet handig alles over de hele wereld te transporteren. Controle en handhaving van milieuregels en mensenrechten is ook in Europa voor verbetering vatbaar maar nog altijd vele malen beter dan daar.

Ik wil niet verder bijdragen aan hun groeiende macht. Tegelijkertijd ben ik voorstander van eigen broek ophouden. De maakindustrie moet terug naar Nederland (Europa) en waardering voor handwerk moet opnieuw ontdekt worden. Niet iedereen kan een universitair niveau aan. Ook ambachtslieden moeten een kans op een goed bestaan krijgen.

China helemaal ontwijken is niet haalbaar maar ik ga toch proberen mijn kleine steentje bij te dragen aan een lokale opbouw. Op het eerste gezicht lijkt een Chinees product misschien goedkoop maar uiteindelijk is goedkoop altijd duurkoop. Daar hebben we afgelopen tijd voldoende voorbeelden van gezien.

Dit is overigens mijn visie. Het is NIET de bedoeling hier een hele discussie over te beginnen. Ik wil alleen een verantwoorde powerbank :-)

Mvg Etienne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Heb je geen problemen met items uit Rusland of de VS?
Als het echt EU-made moet zijn, dan beperk je je opties stevig.

Enige die ik kon vinden was Prestigio, maar dat is een Wit-Russisch merk (kuch, Lukashenko, kuch).

Van Sonnenrepublik.de: Where are the products of the Sonnenrepublik manufactured?
The Wing solar chargers are largely manufactured in Berlin and the surrounding area, the surf chargers mainly abroad. Our Powerbanks are completely produced in China, otherwise we would not be competitive anymore
.

[ Voor 40% gewijzigd door Jeroenneman op 17-09-2021 12:25 ]

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:08
Nou bij dezen: nieuws: Harman kondigt InfinityLab-lijn van producten aan met powerbanks en s...

Harman is uit de USA en Samsung is Koreaans. Mogelijk is dat voldoende?

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emonas
Wederom bedankt voor de suggesties. Zoeken op fabrikant levert interessante producten op. Zo kwam ik ook nog Varta tegen. Samsung gebruik ik nu al veel en HK is ook prima. Nu nog uitvissen waar het product gemaakt wordt. Liefst Nederland/Europa. Maar USA, Korea of (bv) Vietnam is voor mij ook goed. Erg transparant zijn de fabrikanten helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:55
Xtorm is ook Nederlands geloof ik: https://tweakers.net/powerbanks/xtorm/
Maar de kans is groot dat het spul hier niet gemaakt wordt.
Daarnaast heb je ook nog de vraag hoever je de herkomst door wil trekken. Fabricage/assemblage kan bijvoorbeeld in de Benelux gedaan worden, maar de grondstoffen moeten toch nog ergens vandaan komen. Lithium halen we hier bijvoorbeeld nou niet echt veel uit de grond.
En stel dat je je een Koreaanse powerbank gevonden krijgt die daar gemaakt is, met grondstoffen die gemijnd zijn in Afrika... Daar zit in de mijn-industrie juist weer voor miljarden euro's aan Chinees geld.

[ Voor 3% gewijzigd door Melkunie op 20-09-2021 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emonas
Update op dit onderwerp.
Fabrikanten geven nauwelijks informatie over het land van productie. Ook Samsung niet, althans ik heb het niet kunnen vinden. Ik ging er maar van uit dat Samsung zijn producten in Korea maakt en bestelde twee (duurdere) 10.000 mAh Samsung EB-P1100C.powerbanks.
De powerbanks zijn gisteren binnengekomen. Op het product staat duidelijk waar het gefabriceerd is. Toch weer China..... Deze poging is jammerlijk mislukt. :'(
Ik wacht nu op de Harman Kardon powerbanks. Hopelijk zijn die transparanter over hun productie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emonas
Ik ga de Enerpower eens bekijken. Het product is in Duitsland in elkaar geschroefd en bestaat uit Panasonic cellen. Goed merk maar ik ga eerst proberen uit te vinden waar deze cellen vandaan komen :-)
Bedankt voor de tip.
Pagina: 1