Apple ID veranderen, wat moet ik doen?

Pagina: 1
Acties:

• JSande
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 27-11-2023

JSande

My nam jef

Topicstarter
Hoi,

Ik heb altijd meegelift op het Apple ID van m’n ouders, maar sinds kort ben ik het afhankelijk zijn van m’n ouders omtrent apps en dergelijke zat. Ik heb nu een een eigen Apple ID aangemaakt, maar nog niet ingelogd. Ik weet namelijk niet wat er allemaal gebeurt als ik met de ene ID uitlog en met de andere inlog.

Ik neem aan dat m’n foto’s, notities, contacten en bestanden blijven zoals ze zijn, maar ik weet niet wat er met m’n apps, agenda en iCloud gebeurt.

Heeft iemand die een Apple ID heeft veranderd ervaringen of tips of weet iemand wat ik allemaal moet doen voordat ik Apple ID’s switch?

Bij voorbaat dank.

Auw! Kennis naar m'n hoofd gegooid.

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-10 16:06
Het hangt er vanaf of je deze zaken in iCloud hebt staan. Als je data in iCloud hebt staan wordt er bij het uitloggen van het huidige Apple ID gevraagd of je een kopie van de gegevens wilt behouden op je toestel.
Daarmee zijn ze dus nog niet weg uit het huidige Account....
Als je deze lokaal hebt dan gebeurd daar niets mee.

Wat betreft apps e.d., deze moet je opnieuw aanschaffen (ook de gratis apps) ander blijf je de vraag krijgen bij het updaten van de app om het wachtwoord van het oude Appke ID.

• JSande
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 27-11-2023

JSande

My nam jef

Topicstarter
Piebas schreef op donderdag 16 september 2021 @ 16:17:
Het hangt er vanaf of je deze zaken in iCloud hebt staan. Als je data in iCloud hebt staan wordt er bij het uitloggen van het huidige Apple ID gevraagd of je een kopie van de gegevens wilt behouden op je toestel.
Daarmee zijn ze dus nog niet weg uit het huidige Account....
Als je deze lokaal hebt dan gebeurd daar niets mee.

Wat betreft apps e.d., deze moet je opnieuw aanschaffen (ook de gratis apps) ander blijf je de vraag krijgen bij het updaten van de app om het wachtwoord van het oude Appke ID.
Tot nu toe nog nooit een app gekocht, dus dat is geen ramp. Moet ik wel eerst alles op de oude AppleID updaten voordat ik 'm verander, of alles gewoon helemaal opnieuw installeren?

Verder heb ik nooit echt gebruik gemaakt van de cloud, dus dat is ook geen probleem. Heb alleen wel een notitieblad met al mijn wachtwoorden. Dat is ook helemaal veilig? Of is het een beter idee als ik die even backup op mijn computer (alles overtypen)?

Auw! Kennis naar m'n hoofd gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-10 16:06
Ik zou alles opnieuw installeren.
Wat betreft de notie is de vraag of deze in iCloud staat.
Wanneer je uitlogd uit iCloud op het toestel en er staat dat in iCloud dan krijg je de vraag of je een kopie op het toestel wil behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 13:11

NeHoX

Gamer + PV

Ik heb onlangs hetzelfde gedaan bij/met m’n ouders. Iedereen eigen account gegeven en toegevoegd als gezinslid zodat je gekochte apps kunt delen vanaf het hoofdaccount. Op het hoofdaccount een iCloud abonnement genomen en alle backups daarheen laten doen. Daarna nooit meer problemen gehad.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-10 11:20

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

JSande schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 16:14:
[...]

Tot nu toe nog nooit een app gekocht, dus dat is geen ramp. Moet ik wel eerst alles op de oude AppleID updaten voordat ik 'm verander, of alles gewoon helemaal opnieuw installeren?

Verder heb ik nooit echt gebruik gemaakt van de cloud, dus dat is ook geen probleem. Heb alleen wel een notitieblad met al mijn wachtwoorden. Dat is ook helemaal veilig? Of is het een beter idee als ik die even backup op mijn computer (alles overtypen)?
Een backup maken is natuurlijk sowieso geen gek idee, zeker voorafgaand aan zo'n wijziging. Als je die wachtwoorden toch aan het overtypen bent, doe dat dan meteen in een wachtwoordmanager, in plaats van een notitieblad :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1