Mijn vraag
we hebben momenteel proximus als provider voor internet en tv (geen vaste lijn) woonachtig in belgie.onder is de wifi prima maar boven is het signaal echter niet zo heel sterk.
momenteel hebben we een wifi repeater in een stopcontact zitten linkje naar het type.
https://www.bol.com/be/nl...nMeC08oTHgjgaAsmFEALw_wcB
maar hier wil ik eigenlijk vanaf en een beter / sneller / stabieler netwerk gaan creeeren omdat we ook deels met domotica willen beginnen (homey) vooral in de bovenverdieping / tuin gedeelte.
Relevante software en hardware die ik gebruik
als modem heb ik een B box 3 of (v) van proximus.Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ik heb al gezocht naar verschillende dingen namelijk wifi mesh / acces points / routers.ik heb vanuit mijn modem verschillende UTP kabels getrokken naar de boven verdieping voor tv/internet.
kan ik op de boven verdieping een losse router plaatsen voor wifi boven en alsook mijn game pc aan te sluiten voor een stabieler netwerk of is het eerder beter om voor een acces point of mesh netwerk te gaan ?
of eventueel de modem zelf vervangen voor een beter exemplaar ?
zelf snap ik de verschillen niet meer omdat het als noob allemaal vrijwel hetzelfde lijkt, maar zover ik heb gevonden is het meest geschikte een mesh netwerk ook ivm domotica ?
bij het aanschaffen van iets dergelijks waar moet ik dan rekening mee houden bv snelheid, aantal poorten, wifi 6 ?