Advies gevraagd voor nieuwe TV, budget: +- 1600 euro

Pagina: 1
Acties:

• lexxus93
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-05 22:13
Goedemiddag,

Ik ben opzoek naar een nieuwe TV, alleen zie ik door de bomen het bos niet meer.
Naar mijn weten is OLED nogsteeds het beste scherm in de markt, maar ook dan zijn er tig verschillende soorten.

Wat raden jullie aan voor TV voor een budget rond de 1500-1600 euro?

Word niet op gegamed, word gebruikt voor films & TV.

Het moet een 65 inch zijn.

Ik zat zelf te kijken naar deze: https://www.bol.com/nl/nl...ed-2021/9300000028825636/

Alvast erg bedankt!

Alex

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
dat is een aardig budget. persoonlijk zou ik eerder voor een groter scherm kiezen dan voor hoger contrast (oled). 75 inch bijvoorbeeld, 4K HDR uiteraard.

~

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@lexxus93 Ook hier dezelfde mededeling voor jou: aankoopadvies dus verplaatst naar CEA.

• lexxus93
S1NN3D schreef op donderdag 16 september 2021 @ 14:58:
@lexxus93 Ook hier dezelfde mededeling voor jou: aankoopadvies dus verplaatst naar CEA.
Excuses, bedankt!

Ik zit op ongeveer 5 meter kijkafstand. Dus een 75 inch zou ook nog kunnen inderdaad! Ik twijfel alleen of het dan niet allemaal wat TE groot word en het er gewoon niet meer uitziet, aan de andere kant denk ik, hoe groter hoe beter... toch? 8)7

Keuzes...

EDIT: Wat denken jullie hiervan? https://www.coolblue.nl/p.../lg-75nano886pb-2021.html

Nanocell technologie, 75 inch, voor 1699.

[ Voor 13% gewijzigd door lexxus93 op 16-09-2021 15:08 ]

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-05 08:36
lexxus93 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 15:03:
[...]

Excuses, bedankt!

Ik zit op ongeveer 5 meter kijkafstand. Dus een 75 inch zou ook nog kunnen inderdaad! Ik twijfel alleen of het dan niet allemaal wat TE groot word en het er gewoon niet meer uitziet, aan de andere kant denk ik, hoe groter hoe beter... toch? 8)7

Keuzes...
5meter is best een grote kijkafstand. Je kunt kijken of je met karton/papier een 75" oppervlak aan elkaar kunt plakken. Kun je zien hoe dat staat. De ervaring leert dat de grootte van een tv snel went, dus ja groter is beter.

Een 75" Sony XG95 kost je ook € 1.600. LCD topper.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• benbaba
  • Niet online
LG alleen overwegen als het een oled wordt. Wat 75 inch betreft heb je 2 opties: de XG95 en de XH95 met iets beter geluid en local dimming (contrast en blooming onderdrukking). Bij beide kies je voor immersie en impactvol HDR bij (veel) omgevingslicht. Kijk je (vaak) naar films en series in het donker dan ben je beter af met een oled. Je krijgt dan een zeer goede en uniformere zwartweergave. De C1 is dan een prima keuze.

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

lexxus93 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 15:03:
[...]

Excuses, bedankt!

Keuzes...

EDIT: Wat denken jullie hiervan? https://www.coolblue.nl/p.../lg-75nano886pb-2021.html

Nanocell technologie, 75 inch, voor 1699.
Hoe ziet je woonkamer eruit? Wij hebben een 55 inch in de woonkamer hangen, qua kijkafstand kan het net (eigenlijk net aan de kleine kant) maar nu al erg storend, als je de woonkamer binnenkomt trekt die meteen je aandacht en je hebt altijd een groot zwart gat midden op een witte muur als hij uit staat.

Maar als je een 'TV hoekje' hebt of een muur waar hij mooi op past die niet midden in de woonkamer is dan is 75 inch voor 4K wel een mooi formaat.

En je vooral ook niet laten afschrikken door mensen die zeggen dat je een grotere nodig hebt ivm kijkafstand, ik heb zelf al spijt van dat ik zo'n grote heb gekocht en had liever net een maatje kleiner gehad omdat het gewoon spuuglelijk is als je geen high-tech huis hebt waar alles zwart of wit is. Je zou bijvoorbeeld met schilderstape al eens de maat op de muur kunnen plakken om te kijken hoe het eruit ziet.

[ Voor 17% gewijzigd door Oon op 16-09-2021 16:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@lexxus93 Sowieso de hoofdprijs niet gaan betalen.

Zie ook dit topic OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic en het is verstandig om dat even te vergelijken en naar de genoemde shops te bellen/mailen voor het beste aanbod.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Laatst online: 18-05 08:36
Oon schreef op donderdag 16 september 2021 @ 16:41:
[...]
Wij hebben een 55 inch in de woonkamer hangen, qua kijkafstand kan het net (eigenlijk net aan de kleine kant) maar nu al erg storend. Had liever net een maatje kleiner gehad omdat het gewoon spuuglelijk is
Puur smaak, maar inderdaad wel goed om rekening mee te houden.
In de gemiddelde NL woonkamer (zeg 6 bij 6 meter) is 65" best omvangrijk. Bij 75" kom je wel meteen in een nextlevel omvang qua tv. Het is diagonaal 'maar' 25cm extra, maar het is zomaar 30-40% meer oppervlak.

Hier een plaatje van een medetweaker (ik dacht @Major_ton ) met een 65 en 75" tv. Voor je gevoel is de 75" wel een keer zo groot als de 65". Moet je nagaan hoe een 55" er bij afsteekt :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_vz57KsfmxU_m_vcBOmy9Al0lSE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/npbVbQmiIs9rD0ZsdeTmWAbt.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door Hulleman op 16-09-2021 17:06 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Anoniem: 159816

77" is inderdaad flink groter, maar ik zou ook kijken naar de omstandigheden waarin je kijkt. Een 77" LCD is een groot grijs vlak als je graag in het donker film kijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lexxus93
Ik ga binnenkort even afplakken met tape om even te kijken hoe het aanvoelt. Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:00
Koop je dure tv beter wel bij een officiële dealer van het merk. Dat is Tvonline in ieder geval niet!
Tip voor een mooie 77 inch LG Oled, model van vorig jaar en daardoor extra scherp geprijsd (€2499): https://www.smitsarnhem.nl/77cx

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexxus93
Beste Tweakers,

Ik zit te twijfelen tussen een 77" LG OLED CX of een 75" Samsung Q90 of Q95.

Nu ben ik dus aan het twijfelen welk scherm ik moet halen i.v.m. mijn huis.

Het gaat om een HOEK woning met dus een raam aan de overzijde van het scherm. (Achter de bank dus zeg maar).

En een glazen schuifpui. (Zon schijnt niet direct op het scherm)

Ik zit vooral met het raam achter de bank. Het raam ligt op het noorden, maar ik denk dat je dan het raam kan zien in de reflectie van het OLED scherm, waar je bij Qled dus nauwelijks last van heb.

Wat is volgens jullie het meest verstandige om te doen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:01
Een goed verduisterend gordijn laten maken. en dan de OLED kopen.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@lexxus93 Je nieuwe topic samengevoegd met dat van 2 weken terug. Het betreft dezelfde zoektocht naar je nieuwe tv dus meerdere topics is niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardworm
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-04 15:59
Hulleman schreef op donderdag 16 september 2021 @ 17:01:
[...]

Puur smaak, maar inderdaad wel goed om rekening mee te houden.
In de gemiddelde NL woonkamer (zeg 6 bij 6 meter) is 65" best omvangrijk. Bij 75" kom je wel meteen in een nextlevel omvang qua tv. Het is diagonaal 'maar' 25cm extra, maar het is zomaar 30-40% meer oppervlak.

Hier een plaatje van een medetweaker (ik dacht @Major_ton ) met een 65 en 75" tv. Voor je gevoel is de 75" wel een keer zo groot als de 65". Moet je nagaan hoe een 55" er bij afsteekt :+
[Afbeelding]
Deze foto geeft inderdaad wel een goed beeld van het verschil in omvang, dan denk ik dat ik niet voor de 83inch kies :)

Thanks !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexxus93
Ik heb het budget toch wat omhog gedaan tot 2500-2600 euro.

Ik zit dus te kijken naar OLED, maar ik heb een raam achter mijn bankstel en lees veel over reflecties van de oled schermen. Ook heb ik een glazen schuipui (tuin op het oosten).

Ik ben bang dat als de oled dan hangt, dat ik mij ga storen aan dat raam achter de bank.

Wat zeggen jullie? En wat is dan het beste model als het geen oled word ivm redelijk wat lichtinval? De Samsung Q90?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:53
Oon schreef op donderdag 16 september 2021 @ 16:41:
[...]

Hoe ziet je woonkamer eruit? Wij hebben een 55 inch in de woonkamer hangen, qua kijkafstand kan het net (eigenlijk net aan de kleine kant) maar nu al erg storend, als je de woonkamer binnenkomt trekt die meteen je aandacht en je hebt altijd een groot zwart gat midden op een witte muur als hij uit staat.

Maar als je een 'TV hoekje' hebt of een muur waar hij mooi op past die niet midden in de woonkamer is dan is 75 inch voor 4K wel een mooi formaat.

En je vooral ook niet laten afschrikken door mensen die zeggen dat je een grotere nodig hebt ivm kijkafstand, ik heb zelf al spijt van dat ik zo'n grote heb gekocht en had liever net een maatje kleiner gehad omdat het gewoon spuuglelijk is als je geen high-tech huis hebt waar alles zwart of wit is. Je zou bijvoorbeeld met schilderstape al eens de maat op de muur kunnen plakken om te kijken hoe het eruit ziet.
Dan moet je gewoon geen tv kopen, of een short throw beamer of een tv die een schilderij of iets als stil laat zien. Dit ga je namelijk niet oplossen, je had een 48" kunnen kopen maar daar los niks mee op. 32" zou minder opvallen, maar daarmee kun je geen tv kijken op 5 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb zelf een raam op het noorden, over de hele breedte van de woonkamer. De tv staat op 2 meter van dat raam, op de oostelijke muur. Met mijn oled geeft de lichtinval nooit problemen

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexxus93
Jorgen schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 11:33:
Ik heb zelf een raam op het noorden, over de hele breedte van de woonkamer. De tv staat op 2 meter van dat raam, op de oostelijke muur. Met mijn oled geeft de lichtinval nooit problemen
Jij hebt hier geen last van met dat raam?

Ik word gek als ik elke keer een raam op de TV zie door de weerspiegeling :/

Screenshot van een video op youtube, hier heb ik dus geen trek in:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ggDioLCID5qs7CRLdUa__VP21QM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OdveU3qK9HUrQH2ux0MRK7El.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door lexxus93 op 04-10-2021 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Op het zwarte vlak zie ik het wel, dan zie ik ook mezelf, maar tijdens films, valt het eigenlijk niet op.
maar misschien kijk ik er dwars door heen 🤷‍♂️

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Dat ga je 100% hebben met een OLED.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lexxus93
Duidelijk. Dan ga ik niet voor OLED.

Dan denk ik dat de Samsung Q90T het beste is in zijn soort, of heb ik het mis? Of de Q95?

Zijn er nog betere modellen op de markt voor max 2500 euro?

[ Voor 4% gewijzigd door lexxus93 op 04-10-2021 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
lexxus93 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 14:25:
[...]

Duidelijk. Dan ga ik niet voor OLED.

Dan denk ik dat de Samsung Q90T het beste is in zijn soort, of heb ik het mis? Of de Q95?

Zijn er nog betere modellen op de markt voor max 2500 euro?
Voor overall reflecties niet. Maar in jouw geval zou ik de X95J van Sony ook overwegen. Deze is namelijk semi-glossy t.o.v. de glossy panelen van de Samsung. Hierdoor absorbeert het paneel overall iets minder licht, maar heb je wel een minder spiegelachtig effect. De maximale helderheid is min of meer gelijk en in beide gevallen zeer hoog. Met prijsaanvraag vermoed ik wel binnen budget te krijgen. Daarnaast is of komt er een cashback vanuit Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexxus93
Heeft er iemand van jullie toevallig een OLED scherm met een raam aan de andere kant waar geen direct zonlicht op schijnt, maar uiteraard wel licht doorkomt? (Achter de bank zeg maar).

Ben benieuwd naar jullie ervaring omtrent reflectie in zo'n situatie overdag.
Pagina: 1