I wil mijn bios updaten omdat dit misschien een probleem oplost waarbij mijn desktop bevriest.
Pc lijkt niet te crashen, maar stopt soms met input van de muis en keyboard te accepteren.
De muisaanwijzer is dan bevroren, en ik kan ook niet via ctrl +alt + F1 naar de commandline.
(openSUSE tumbleweed)
Omdat ik ooit iets gelezen heb op Phoronix over USB en Ryzen processoren, vraag ik me af of een bios update dit kan oplossen.
Dus ik ga naar de asrock site, en daar raak ik het spoor bijster.
B450M Pro4 Ryzen 5 2600 6 cores
Via google vond ik: Ryzen 5 2600—Zen+ (12nm), Pinnacle Ridge (desktop CPU)
Maar dan staat er op de site van asrock:
1. Update AMD AGESA ComboAM4v2 1.2.0.3b
2. Improve USB compatibility
*ASRock do NOT recommend updating this BIOS if you are going to use Pinnacle, Raven or Summit Ridge CPU on your system.
*Before updating this BIOS, please also read the description in previous BIOS version.
Deze mededeling staat ook bij de bios versie die ik nu gebruik. 3.6
Pc lijkt niet te crashen, maar stopt soms met input van de muis en keyboard te accepteren.
De muisaanwijzer is dan bevroren, en ik kan ook niet via ctrl +alt + F1 naar de commandline.
(openSUSE tumbleweed)
Omdat ik ooit iets gelezen heb op Phoronix over USB en Ryzen processoren, vraag ik me af of een bios update dit kan oplossen.
Dus ik ga naar de asrock site, en daar raak ik het spoor bijster.
B450M Pro4 Ryzen 5 2600 6 cores
Via google vond ik: Ryzen 5 2600—Zen+ (12nm), Pinnacle Ridge (desktop CPU)
Maar dan staat er op de site van asrock:
1. Update AMD AGESA ComboAM4v2 1.2.0.3b
2. Improve USB compatibility
*ASRock do NOT recommend updating this BIOS if you are going to use Pinnacle, Raven or Summit Ridge CPU on your system.
*Before updating this BIOS, please also read the description in previous BIOS version.
Deze mededeling staat ook bij de bios versie die ik nu gebruik. 3.6
/f/image/bd4ESsEzVOORTMvbwt1CKMlv.png?f=fotoalbum_medium)