• dijstr
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-08-2024
Hi all!

Ik heb de mogelijkheid om een PC aan te schaffen voor een prima mooie prijs. Alle componenten zijn goed, heb daar dus niet echt advies over nodig. Alleen de videokaart doet mij twijfelen. Het gaat om een 12Gb Titan Z. Een wat oudere kaart, maar wel een stevige (toen).

Het lastige met deze kaart is dat deze in SLI draait. En ik geen idee heb of dit nog enigszins ondersteund wordt.

Wat denken jullie van de Titan Z. De prijs is het probleem niet, ik wil puur advies over de kaart voor gaming in de huidige staat en eventuele toekomst (beetje koffiedikkijken, maar we mogen stellen dat een 3060 nog wel even mee kan ;) )

Bedankt !

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-05 12:40
Als ik volgende mag geloven :
https://gpu.userbenchmark...SLI-Disabled/3639vsm17751

Is deze net iets beter dan een GTX 1060.
Ik vrees dat je die SLI zal moeten uitschakelen en dan nog zal het geen hoogvlieger zijn om moderne games op high te spelen.

• dijstr
Juist, vond dat lastig interpreteren omdat hier alleen SLI disabled staat. SLI werkt in huidige games niet (goed)?

Zal me dan eens wat meer in de 1060 en prestaties verdiepen.

Bedankt voor je antwoord!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08:10
Plus dat nVidia is gestopt met driverondersteuning voor Kepler GPU's nieuws: Nvidia stopt 31 augustus officieel met driverondersteuning voor Keple...

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-05 12:40
Als je de laatste driver gebruikt kan je zeker nog een heel eind verder.
Veel games ondersteunen geen of superslecht SLI.

Ik snap niet goed wat de bedoeling is hier. Ga je zo'n systeem kopen ?
Als er nog een Titan Z inzit, twijfel ik of de processor nog redelijk is. Ram zal ook max ddr3 zijn...

• dijstr
Bedoeling is inderdaad kopen, maar wilde even weten wat de videokaart nog doet/kan. Ik wilde een eerlijke vergelijking maken m.b.t. de huidige marktwaarde voor een gelijkwaardig systeem. Alleen de Titan Z is voor mij onbekend terrein en aangezien het toen een exclusieve kaart was, kan ik er nu nog weinig over vinden. Vandaar mijn oproep aan jullie!

Wat betreft de processor, dat is een i7 5820k (nog niet overclocked - aio watercooled), geen hoogvlieger meer - maar kan nog zeker even mee. Ram is 16gb ddr4 op 2133mhz. Lijkt me ook het probleem niet. De rest van het systeem ziet er goed uit en is goed onderhouden - was van een enthousiaste gamer die er lang niets mee heeft gedaan en nu een flinke upgrade heeft gemaakt :)

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Wat zit er precies in die PC en wat moet het kosten? Die CPU is namelijk 7 jaar oud en niet echt geschikt meer voor hedendaagse games. SLI wordt niet meer door games ondersteund en is al lang dood verklaard, je zal dus SLI op de TITAN Z moeten uitschakelen. De performance zal dan iets hoger zijn dan de Nvidia 780 TI of AMD R9 290X uit 2013.

Waarvoor wil je het systeem gaan gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dijstr
Wat betreft de CPU, wat ik zeg; het is geen hoogvlieger meer. Maar kan nog prima even mee. Uiteindelijk is het systeem bedoeld voor BF, CiV, Anno, Humankind etc. Strategie/RTS met af een toe een FPS. Het hoeft allemaal niet ultra met maximale eyecandy. Medium op 60fps @ 1080p en ik ben een gelukkig man. Kom van een PS4 af - dus dan is het al snel een upgrade ;)

Wat betreft de prijs, dat laat ik even in het midden. Maar als ik in de prijsklasse ga vergelijken dan kan ik zeker geen beter systeem vinden (al helemaal niet met de vergelijking 780ti/290X).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zuvio
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-05 17:53
Ik zou niet meer dan 500 voor dat hele systeem willen betalen, vooropgesteld dat alles werkt.

Als je niet het maximale wilt, is die cpu nog prima voor 1080p gaming vandaag de dag.

• dijstr
Ongevraagd, maar bedankt voor je inzicht! Ik ben eruit, bedankt voor de reacties en ik weet wat me te doen staat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijstr
Nog even terugkomend op de tip om SLI uit te zetten, dit leverde inderdaad extra performance op. Bedankt!
Pagina: 1