Toon posts:

Print Server

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag laatst als ik mij nie vergis oude 386 pctjes die dienden als print servers. Mijn vraag is hoe zou ik dat zelf kunnen maken. Heb je daar speciale software voor? Het gaat om een 386 DX 40MHz 8MB geheugen 120MB schijf daar wil ik een printserver voor novell van maken. Iemand ideen?

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 15:37

Dreamer

Foutje

het kan wel maar ik denk dat het goedkoper is om een printerserver te kopen en is ook een heel stuk makkelijker

je moet inderdaad speciale software hebben maar weet niet welke

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 23:06
Tis leuk om mee te hobbieen maar een printerserver kopen is veeeel goedkoper :) (www.axis.com)

• radicalEMT
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 12:25
Gewoon effe een kale linux met Samba erop. Is wat lastiger maar gratis.
succes

• Joto
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:36
Wil je een printer server onder Novell ??
oner windows ??

voor windows kan je ook freesco gebruiken ,
een een linux router op een flop, met inbouwde printer server

1+1+1 = 1

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

dat kan heel goed.

Ik draai zelf ook op een 386 novel 3.12 als servertje.
Daarin zit maar 8mb geheugen en een 32MB harddisk.

Dus als je 't bij novell 3 houd zal het goed gaan voor novell 4 is een 486 toch te adviseren.

Wil je het wat simpeler houden en werk je op de ander machines is die 386 met windows 3.11 (al of niet wfw) ook goed te doen. (alleen wel minder stabiel)

Kun je een beetje overweg met linux dan is dat ook een leuk alternatief

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Verwijderd

Topicstarter
Tis een netware 4.x omgeving waar ie in moet en het liefst nie windows ik moet em as et ware aan kunnen zetten en et draaid en geen linux want dat haat ik :)

• gridfox
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09-2023
Volgens mij heb je ook een hekel aan spellingscontrole . . want hier valt geen touw aan vast te knopen. Geen Linux, wat wil je dan? Windows Advanced Server op die 386?

Hey, it compiles . . . . Ship it !

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 23:06
Op dinsdag 21 augustus 2001 17:09 schreef gridfox het volgende:
Volgens mij heb je ook een hekel aan spellingscontrole . . want hier valt geen touw aan vast te knopen. Geen Linux, wat wil je dan? Windows Advanced Server op die 386?
[BINNEPRETJE]

ROFLOL :P

[/BINNEPRETJE]

Verwijderd

Topicstarter
Win2k AS draaid al op me internet server :) en spellingsvouten kloppen ik chat teveel :P Netware 3.12 zou een oplossing maar Netware installaties heb ik nou wel gezien wil eens wat anders uitproberen

• gridfox
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09-2023
Spelfouten bij chatten heb ik nooit echt begrepen. Die 'd' in draaid is even snel gevonden als de 't', maar dit terzijde.

Er zijn diverse 'out-of-the-box' oplossingen om snel een file- en printservertje op te zetten. Zelf ben ik erg gecharmeerd van E-smith (www.e-smith.com/-org/-nl). Na installatie kun je alle instellingen via een webbased admin regelen. Ik weet zelf niet veel van Netware (eigenlijk helemaal niets), maar wellicht kun je wel via deze weg een printshare benaderen.

Hey, it compiles . . . . Ship it !

Pagina: 1