Vraag

• Delgaranor
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10-04 09:39
(Ik weet niet 100% zeker of dit het juiste topic is. Zo niet, dan hoor ik graag waar ik het beter kan plaatsen.)

Achtergrondinfo
Bij het gamen, of eigenlijk uberhaupt alles, op mijn gaminglaptop of macbook, wil ik hem graag verbinden met mijn LG 55NANO866. Ik ga ervanuit dat beide laptops goed genoeg moeten zijn om de televisie aan te kunnen sturen. Ik heb dit via HDMI en in het geval van mijn macbook ook via Airplay geprobeerd, maar er zit echt aanzienlijke vertraging tussen het scherm van mijn laptop en die van mijn televisie. Ik heb verschillende HDMI kabels of HDMI poorten geprobeerd, maar dat had allemaal geen nut.

Op mijn windows laptop heb ik geprobeerd de resolutie van de televisie te verlagen, aangezien dit een 4K tv is, maar dat maakte geen verschil. Toen ik de 'vernieuwingsfrequentie' van de televisie in mijn windows instellingen verhoogde naar 120Hz, werd de lag iets minder, maar het is nog steeds aanzienlijk.

Mijn Hardware
- LG 55NANO866
- High speed HDMI cable
- MSI GP72M 7REX-687NL / 13" MacBook Air 2020

Vraag
Hoe kan ik de lag verminderen, zodat ik in ieder geval mijn laptop normaal kan besturen met de televisie als monitor, zonder dat mijn televisie een kwart seconde achterloopt? (Het liefst ook voor games.)

[ Voor 4% gewijzigd door Delgaranor op 16-09-2021 11:45 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-05 16:06

Mavamaarten

Omdat het kan!

Heb je op je TV geen gaming modus o.i.d.? Wat je ook zeker moet doen is alle beeldverbetering uitschakelen zoals smooth motion, mpeg artifact reductie, ... dat soort dingen

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:21

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik weet niet wat de geteste/gemeten inputlag is van dit soort LCD's, maar op de OLED TV's zit een game mode, die het naar sub-20ms brengt mits je geen enhancements, motion interpolation, etc. gebruikt (wat de gaming mode eigenlijk doet). Native is eigenlijk altijd het snelste.

Een fysieke kabel is altijd sneller dan een protocol als miracast, of airplay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:07
Wellicht dat deze simpele hit op Google je kan helpen? https://www.coolblue.nl/a...-van-de-lg-spelmodus.html

Zorg dat alle beeldverwerking rommel uitstaat, dat zorgt vaak voor de lag.

Zucht...

• Delgaranor
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10-04 09:39
Ik heb eerder gezocht maar wellicht met de verkeerde zoektermen, waardoor ik hier niet op uitgekomen ben.
Ik zal later vandaag deze spelmodus proberen en kijken of er eventueel nog andere dingen zijn die ik kan uitschakelen op dat moment.
Ik zal laten weten hoe dat verloopt.
Bedankt!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05:41

FeaR

In GoT we trust

Op GoT verwachten we enige vorm van eigen inzet en die mis ik in dit topic. Een simpele Google op de termen gebruikt in TS geeft diverse sites met hits en oplossingen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.