Beste Mede-Tweakers,
Moeders gaat binnenkort weer naar school. (Niveau 2+/3 verlopen en dus opnieuw halen, al 30 jaar in het vak).
We hebben gezamelijk hier wel een laptop. Die ik momenteel enkel gebruik voor school en werk (Voldeed nog, dus geen behoefte aan een nieuwe ((nu wel
) ).
(DELL Latitude E6410)
Nu komen we dus in de knel met laptops, want we hebben er maar 1
Ding moest toch vervangen worden, dus moeders wilt voor haar een nieuwe aanschaffen. Die ze naast school ook privé kan gebruiken. (Is de TV eindelijk ook weer niet in de avond bezet
)
Wat gaat ze met haar laptop doen?
Windows 10, Schoolgebruik. Dus hooguit Spotify, wat tabbladen middels Firefox. En wellicht een schoolapplicatie.
Wat is je budget?
800 Euro. Met 850 als het echt niet anders kan.
Is ze van plan haar laptop veel mee te nemen?
Ja. Dus maximaal 15/16 inch.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb wel wat eisen gesteld waar ze ook mee akkoord ging
- Geen MacBook, wil ze ook niet want = duur.
- Geen Chromebook want schoolapplicaties.
- Geen Tablet. Want schoolapplicaties.
- Accuduur moet minstens 10 uur zijn, aangezien ze met de trein naar Leiden moet + van 8 tot ~5 lessen moet volgen
- Minstens 250GB aan opslag. Voor grotere bestanden is thuis een NAS aanwezig. Ik ben ermee bezig om die via WAN accessible te maken. Voor bestanden die niet versleuteld hoeven te zijn.
- Mogelijkheid om te upgraden naar Windows 11. Aangezien we van plan zijn om deze laptop minstens 5/10 jaar te gebruiken. (Met n eventuele accu upgrade).
- Als het kan Windows 10 PRO. Ik wil graag Bitlocker erop hebben, aangezien ze met vertrouwelijke bestandjes werkt
Verder geen merkvoorkeuren
Wat heb ik zelf al uitgevogeld:
pricewatch: Lenovo Yoga Slim 7 14ARE05 (82A200AAMH)
^Dan het iets goedkopere model van 8GB. Ik denk niet dat ze 16 nodig zal hebben
. Beetje overkill, maar zoals gezegd: Het is ook een privé laptop. Ze is geen gamer (nog)
850 is écht de max. Aangezien we er ook wat acessoires bij moeten halen. Zoals muis en hoessie.
Moeders gaat binnenkort weer naar school. (Niveau 2+/3 verlopen en dus opnieuw halen, al 30 jaar in het vak).
We hebben gezamelijk hier wel een laptop. Die ik momenteel enkel gebruik voor school en werk (Voldeed nog, dus geen behoefte aan een nieuwe ((nu wel
(DELL Latitude E6410)
Nu komen we dus in de knel met laptops, want we hebben er maar 1
Ding moest toch vervangen worden, dus moeders wilt voor haar een nieuwe aanschaffen. Die ze naast school ook privé kan gebruiken. (Is de TV eindelijk ook weer niet in de avond bezet
Wat gaat ze met haar laptop doen?
Windows 10, Schoolgebruik. Dus hooguit Spotify, wat tabbladen middels Firefox. En wellicht een schoolapplicatie.
Wat is je budget?
800 Euro. Met 850 als het echt niet anders kan.
Is ze van plan haar laptop veel mee te nemen?
Ja. Dus maximaal 15/16 inch.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb wel wat eisen gesteld waar ze ook mee akkoord ging
- Geen MacBook, wil ze ook niet want = duur.
- Geen Chromebook want schoolapplicaties.
- Geen Tablet. Want schoolapplicaties.
- Accuduur moet minstens 10 uur zijn, aangezien ze met de trein naar Leiden moet + van 8 tot ~5 lessen moet volgen
- Minstens 250GB aan opslag. Voor grotere bestanden is thuis een NAS aanwezig. Ik ben ermee bezig om die via WAN accessible te maken. Voor bestanden die niet versleuteld hoeven te zijn.
- Mogelijkheid om te upgraden naar Windows 11. Aangezien we van plan zijn om deze laptop minstens 5/10 jaar te gebruiken. (Met n eventuele accu upgrade).
- Als het kan Windows 10 PRO. Ik wil graag Bitlocker erop hebben, aangezien ze met vertrouwelijke bestandjes werkt
Verder geen merkvoorkeuren
Wat heb ik zelf al uitgevogeld:
pricewatch: Lenovo Yoga Slim 7 14ARE05 (82A200AAMH)
^Dan het iets goedkopere model van 8GB. Ik denk niet dat ze 16 nodig zal hebben
850 is écht de max. Aangezien we er ook wat acessoires bij moeten halen. Zoals muis en hoessie.

Ik wil tüteren, tüteren grote blij.