Internet snelheid is niet erg snel

Pagina: 1
Acties:

• wesk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-09 20:06
Hallo,

Ik heb thuis een simpel internet abonnement van 100mbps.
Als ik via speedstest.net check dan heb ik een ping van 46 en ong down10mbps up 25mbps, erg traag dus.

Wat ik wel apart vind is, mijn vader heeft wel een snelle verbinding en als ik bij hem thuis ben geweest met mijn laptop dan isde internet snelheid thuis weer normaal ping 7 down ong 90 up 25.

zelf ben ik al door de laptop instellingen gegaan een reset en de driver geüpdatet maar helaas was dit geen oplossing.
Ook verschillende Youtube video's gekeken en ook hun tips opgevolgd maar niks helpt dan helaas.

Heeft hier iemand een idee wat het probleem kan zijn?

Laptop Hp Omen
Ryzen 7 5800H
Rtx 3060
32gb

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-09 18:32
Via kabel of WiFi?

• wesk
kabel. ook meerdere kabels geprobeerd

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-10 13:53

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@wesk Moet je dan niet gewoon even gaan bellen met je provider? lama.. zie net dat je vader wel goede verbinding heeft.

[ Voor 32% gewijzigd door Falcon op 16-09-2021 11:27 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10 13:18
Wat voor abbo van KPN. VDSL of Glasvezel?

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-10 20:47
En welk modem?
Welke wifi frequentie?

Nu is het gokken

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-10 21:26
Ik vermoed dat je een geen kabel/Glas inernetprovider hebt en ver van de verdeelkast zit. Snelheid is bv bij KPN niet gegarandeerd.

[ Voor 8% gewijzigd door Lumics op 16-09-2021 12:48 ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

wesk schreef op donderdag 16 september 2021 @ 11:21:
...
Wat ik wel apart vind is, mijn vader heeft wel een snelle verbinding en als ik bij hem thuis ben geweest met mijn laptop dan isde internet snelheid thuis weer normaal ping 7 down ong 90 up 25...
Interessant fenomeen. Dus je gaat met je laptop naar je vader; daar heb je volledige internetsnelheid.
Dan kom je weer thuis met je laptop. Dan begin je ook met volledige internet snelheid, maar naar verloop van tijd valt dat terug?

Eerste vraag wordt dan: hoelang is dat verloop van tijd? Is dat enige minuten? Is dat een paar uur? Een paar dagen?

En hoe verloopt die terugval? Is dat pats boem in één keer of wordt het gedurende een langere periode steeds minder?

Het is voor ons ook relevant om te weten wat de waardes zijn waarop je modem intraint.
En hoe gedragen andere apparaten zich op jouw netwerk? Doet je smartphone het wel goed?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-10 20:47
Lumics schreef op donderdag 16 september 2021 @ 12:47:
Ik vermoed dat je een geen kabel/Glas inernetprovider hebt en ver van de verdeelkast zit. Snelheid is bv bij KPN niet gegarandeerd.
Dat is zo te lezen niet het probleem. Ts geeft aan dat na een bezoek bij zijn vader ergens anders, het internet bij hem thuis weer even goed is (90/25, vermoedelijk dus VVDSL). De verbinding tot aan het modem zal daan waarschijnlijk rond de 100Mb/s zijn. Ik verwacht dus dat de afstand niet het probleem is.

TS geeft alleen te weinig informatie om hiermee verder te kunnen. Welke provider gebruikt hij? Wat voor modem wordt er gebruikt? Dan pas kun je eventueel dingen gaan uitsluiten.

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-10 21:26
krakendmodem schreef op donderdag 16 september 2021 @ 15:06:
[...]

Dat is zo te lezen niet het probleem. Ts geeft aan dat na een bezoek bij zijn vader ergens anders, het internet bij hem thuis weer even goed is (90/25, vermoedelijk dus VVDSL). De verbinding tot aan het modem zal daan waarschijnlijk rond de 100Mb/s zijn. Ik verwacht dus dat de afstand niet het probleem is.

TS geeft alleen te weinig informatie om hiermee verder te kunnen. Welke provider gebruikt hij? Wat voor modem wordt er gebruikt? Dan pas kun je eventueel dingen gaan uitsluiten.
Scherp, niet goed gelezen idd.

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:43
Kijk eens in je modem bij dsl statistics (hoe dat ook mag heten bij jouw modem)

• wesk
Brahiewahiewa schreef op donderdag 16 september 2021 @ 15:06:
[...]

Interessant fenomeen. Dus je gaat met je laptop naar je vader; daar heb je volledige internetsnelheid.
Dan kom je weer thuis met je laptop. Dan begin je ook met volledige internet snelheid, maar naar verloop van tijd valt dat terug?

Eerste vraag wordt dan: hoelang is dat verloop van tijd? Is dat enige minuten? Is dat een paar uur? Een paar dagen?

En hoe verloopt die terugval? Is dat pats boem in één keer of wordt het gedurende een langere periode steeds minder?

Het is voor ons ook relevant om te weten wat de waardes zijn waarop je modem intraint.
En hoe gedragen andere apparaten zich op jouw netwerk? Doet je smartphone het wel goed?
nee mijn internet snelheid blijft goed tot dat ik de kabel eruit trek en later er weer in stop.

waardes op mijn modem durf ik niet tezeggen zover gaat mijn kennis helaas niet.
Wel is er laatst een monteur hier geweest van online.nl die die heeft alles gemeten en er kom wel gewoon normale snelheid binnen.

smartphone werkt wel prima.

• wesk
Ik heb het gevonden.
Op de laptop zit een app de Hp gaming hub daar zit een netwerkbooster in die per app een voorkeur aangeeft (laag normaal hoog)
Die gaming hub gebruik ik niet dus ik gooi het er maar meteen af.

bedankt voor jullie reacties!

[ Voor 39% gewijzigd door wesk op 16-09-2021 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
wesk schreef op donderdag 16 september 2021 @ 23:50:
Ik heb het gevonden.
Op de laptop zit een app de Hp gaming hub daar zit een netwerkbooster in die per app een voorkeur aangeeft (laag normaal hoog)
Die gaming hub gebruik ik niet dus ik gooi het er maar meteen af.

bedankt voor jullie reacties!
@HP - kijken jullie even mee waarom al die bloatware bulsh*t is? Zelf ook pas weer een nieuwe HP laptop gehad van een klant, de hoeveelheid bloatware is waanzinnig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

g1n0 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 00:02:
[...]

@HP - kijken jullie even mee waarom al die bloatware bulsh*t is? Zelf ook pas weer een nieuwe HP laptop gehad van een klant, de hoeveelheid bloatware is waanzinnig.
Kwenie hoor, niet alleen HP maar alle laptop en PC fabrikanten doen dat. Alhoewel ik toe moet geven dat HP de kroon spant, vwb crapware. Maar ja, de spyware van Lenovo, de crashware van Asus: allemaal rete-irritant. Daarom doet de gevorderde twieker ook zelf een cleane windows installatie of hij pleurt er Linux op

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1