Random reboots/bsods Medion prebuilt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Aye
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 30-09-2024
Beste medetweakers,

Ik heb een Medion Erazer Engineer X10 pc. Ik heb hem nu ongeveer net iets meer dan 2 weken in gebruik en ondervind constant random reboots en ook BSODs (deze vinden wel een stuk minder vaak plaats).
De reboots gebeuren willekeurig, maar ALTIJD tijdens idle of light tasks. Als ik aan het gamen ben en de PC presteert dan gebeurt dit niet.

Ik heb de PC volledig opnieuw gereset m.b.v. de Recovery drive die standaard wordt meegeshipt, ook heb ik een volledige clean Windows install er op gegooid met de Media Creation Tool. Helaas heeft dit weinig nut gehad.

Event viewer heb ik ook al gecheckt, wat opmerkelijk is dat ik bij elke reboot/bsod de volgende error in event viewer komt te staan(heb overbodige strings vervangen met XXXXXXXX):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
SCEP Certificate enrollment initialization for XXXXXXXX via https://INTC-KeyId- XXXXXXXX.microsoftaik.azure.net/templates/Aik/scep failed:

GetCACaps
GetCACaps: Not Found
{"Message":"The authority \"intc-keyid- XXXXXXXX.microsoftaik.azure.net\" does not exist."}
HTTP/1.1 404 Not Found
Date: Wed, 15 Sep 2021 18:00:31 GMT
Content-Length: 122
Content-Type: application/json; charset=utf-8
X-Content-Type-Options: nosniff
Strict-Transport-Security: max-age=31536000;includeSubDomains
x-ms-request-id:  XXXXXXXX

Method: GET(219ms)
Stage: GetCACaps
Not found (404).  XXXXXXXX(- XXXXXXXX HTTP_E_STATUS_NOT_FOUND)

Ik heb afgelopen nacht ook memtest laten draaien om te kijken of het wellicht aan RAM lag, maar dit was niet het geval want geen enkele test faalde. Ik kan de PC terugsturen naar Medion zodat ze er naar kunnen kijken, dit kan wel 3 weken duren dus ik vraag me af of ik nog iets kan doen (want ik denk dat het aan software ligt alhoewel dit me toch weer sterk lijkt aangezien ik een fresh windows install er op heb gegooid) voordat ik hem terugstuur.

Bij voorbaat dank.

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Specs van het systeem?

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:42
Gaat het om deze Medion Erazer Engineer X10 MD34956?

Deze thread suggereert om de AikCertEnrollTask uit te zetten om van de foutmelding af te komen. Lijkt me het proberen waard om te zien of het iets oplost.

• Aye
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 30-09-2024
Bedankt voor de bovenstaande antwoorden. Ik heb een thread gevonden op het Medion forum waar anderen met soortgelijke builds (en dezelfde) hetzelfde probleem hadden. Blijkbaar was het een BIOS probleem, ik heb een nieuwe bios erop geflashed die ook in het thread terug te vinden is. Tot nu toe geen problemen meer ondervonden. Voor mensen met hetzelfde probleem (dus een Medion computer en freezes/reboots/bsods) bekijk de volgende thread:

https://community.medion....10-friert-ein/td-p/115812

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyheim
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-08 21:55

shyheim

busta! straight busta!

Aye schreef op donderdag 16 september 2021 @ 15:04:
Bedankt voor de bovenstaande antwoorden. Ik heb een thread gevonden op het Medion forum waar anderen met soortgelijke builds (en dezelfde) hetzelfde probleem hadden. Blijkbaar was het een BIOS probleem, ik heb een nieuwe bios erop geflashed die ook in het thread terug te vinden is. Tot nu toe geen problemen meer ondervonden. Voor mensen met hetzelfde probleem (dus een Medion computer en freezes/reboots/bsods) bekijk de volgende thread:

https://community.medion....10-friert-ein/td-p/115812
Hi Aye,

hoe heb je dat dan precies gedaan? Vind dat BIOS redelijk brak navigeren en vind niet meteen Medion-support terug online. Ook geen idee welk MOBO ik überhaupt heb (OEM, maar voor ik hem kocht leek het op designs een ASRock te zijn).

Anyhow, heb dus hetzelfde probleem, en Google bracht me toevallig naar Tweakers :+

Xbox GT: Shyheim87 | PSN: Shyheimz-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Reeferman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:44
shyheim schreef op zondag 28 november 2021 @ 16:04:
[...]Ook geen idee welk MOBO ik überhaupt heb (OEM, maar voor ik hem kocht leek het op designs een ASRock te zijn).
Meestal als je op het merk + model zoekt kan je wel ergens terugvinden wat er in zit. Of je gebruikt een programma zoals hwInfo64, dan krijg je een overzicht van alle hardware in je systeem, mogelijk inclusief het type nummer. En op de Medion site zal vast wel een pagina zijn met downloads voor jouw specifieke systeem.

[ Voor 3% gewijzigd door The Reeferman op 28-11-2021 23:34 ]

AMD Ryzen 5800X3D / ASUS R-S B550-F wifi II / 32GB 3600mhz / SSD's + HDD's / GTX 1080 Ti

Pagina: 1