• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-05 21:33

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Topicstarter
Ja ik had dus nog zo een systeem. Enorme Bass unit, sattelietjes en reciever/volume unit. Kijk, het ding werkt nog en kan THX en ProLogic en noem maar op maar ik wil toch eens iets anders. De huidige kantoorruimte kan wel af met een kleinere bass, sattelieten mogen eigenlijk wat beter zijn in het weergeven van stemgeluiden enzovoorts.

Ik zoek dus iets anders voor prive gebruik (Films/Muziek) maar ook om voor mijn film en videowerk alle audio goed te kunnen horen en dat betekent soms stemopnames en muziek apart afluisteren. Ook moet ik DCP bestanden kunnen verwerken waar ik audio voor krijg aangeleverd dus 2.1, 5.1 of 7 speaker moet nog kunnen werken in de gangbare bioscoop formaten.

Ik ga niet 1500,- uitgeven voor een SPL monitor of iets dergelijks want iets op het niveau van een Yamaha RXV4 zou al wat zijn. Ik ga immers luisteren naar een afgemixed product of naar dingen die niet heel veel audio werk nodig hebben.

De reden waarom ik dan hier wat kom vragen is dat ik eigenlijk niet weet wat er nog meer bestaat buiten mijn bubbel. is er een DAC systeem waar je Atmos, DTS, en ProLogic mee kan horen? Iets anders?

Ik kan 500 a 700 euro uitgeven aan een reciever en mijn 1e keus zijn Denon of Yamaha oplossingen. Maar als er iets bestaat dat niet al die extras van een Yamaha reciever heeft zoals Bluetooth of radio dan is dat wellicht intressant.

Speakers zullen wel Dali of Argon worden denk ik maar dat komt wel als ik een unit heb die geluid kan uitsturen.

:)

[ Voor 4% gewijzigd door ROFLASTC op 16-09-2021 10:25 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@ROFLASTC Aankoopadvies doen we in CEA; ik heb je topic daarheen verplaatst.

Is een moderne receiver met een surround set misschien een optie? Wordt qua budget dan wel een uitdaging.

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-05 21:33

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Topicstarter
Even toegevoegd dat het bedrag voor een Reciever is. Geld voor speakers komt de volgende ronde.
Ansich sta ik open voor allerlei reciever types dus noem vooral wat.

[ Voor 26% gewijzigd door ROFLASTC op 16-09-2021 10:23 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:03
Je draait de boel een beetje om. Je maakt je receiver te belangrijk ten opzichte van de speakers. Speakers maken het geluid, niet je receiver. Speakers kunnen in feite je leven meegaan, een receiver is technisch gezien veel sneller achterhaalt.

Dus ga als volgt te werk:
- wat zoek je in een speaker en hoeveel geld heb je hier voor over
- vooral muziek of film? Een speaker die voor muziek goed klinkt, doet dat ook voor film, dus orienteer je op een speaker die ook lekker klinkt met muziek
- wil je een subwoofer? Een subwoofer vult een set altijd aan, hoe dik en duur die ook is
- stemgeluid vind je belangrijk. Dan moet je een centerspeaker overwegen, dus minimaal 3.0
- aangezien je van satelliet speakers afkomt en je iets groters zoekt, ben je waarschijnlijk op zoek naar een monitor/boekenplank speaker
- maak vanuit daar een selectie aan speakers en ga ze beluisteren

Voor een receiver is het een stuk simpeler:
- welke mogelijkheden moet een receiver hebben? BT, spotify, wifi, apple airplay, alle gangbare audio en videoformaten doen ze tegenwoordig allemaal wel. De RXV4 doet geen atmos en DTS X, want 5.1 receiver.
- welke vind je er mooi uitzien? Persoonlijk vind ik de RXV4 echt goede looks hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Hulleman op 16-09-2021 10:57 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |