SpaceX lanceert eerste volledig private ruimtemissie met vie

Pagina: 1
Acties:

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
nieuws: SpaceX lanceert eerste volledig private ruimtemissie met vier ruimtet...

Sorry, maar de titel van het artikel strookt niet echt met wat er daadwerkelijk gebeurd (is). Gezien de vier personen 3 dagen in de ruimte verblijven op zo'n 600km hoogte, alwaar men verschillende experimenten ook nog gaat doen, wil ik deze vier echt geen ruimtetoeristen noemen.

Het is dus allerminst een 'touch and go' missie zoals Virgin Galactic en Blue Origin hebben gedaan.
Ook in sommige reacties is dit vervolgens terug te zien, omdat er ook reacties zijn over verspilling en vervuiling door CO2 uitstoot voor 'het pleziertje van de rijken'. Terwijl dat met deze missie veel minder aan de orde is dan die van Virgin en Blue, die overigens ook zo ver niet gingen in tegenstelling tot deze vlucht.

EDIT:
Ik vind niet dat als iemand dit koopt, dat je dan opeens ruimtetoerist bent. Nogmaals, dan zou je de missie ook niet zo lang laten duren en al zeker niet naar dergelijke hoogte laten gaan. Net als Blue Origin en Virgin Galactic is het doel van SpaceX om ruimtevluchten te faciliteren. Uiteindelijk zullen bedrijven en mensen vaker dit soort vluchten inkopen om eigen ruimte vluchten te maken voor zowel plezier (al hoop ik dat dit niet de spuigaten uit gaat lopen) als voor eigen (private) onderzoeken. Daarmee denk ik dat de schaal van wat een ruimtetoerist is nog best eens anders is dan nu al gepretendeerd wordt.

[ Voor 28% gewijzigd door CH4OS op 16-09-2021 11:31 ]