Speakers voor mancave 25m2

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Morealis
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-02-2024
Dag allemaal,

Ik ben op zoek naar speakers voor mijn pas gebouwde mancave.
Het is een ruimte van ongeveer 25m2 met een punt dak.

Ik wil er muziek gaan luisteren en tv/films kijken.

Nu was mijn oog gevallen op de https://tweakers.net/pric...difier-r1700bt-bruin.html

Ik heb zelf weinig verstand van audio en of deze speakers voldoende zijn om de ruimte goed te kunnen voorzien van voldoende geluid.

Hebben jullie enige tips/ideeën?

Hieronder nog even een plaatje van de mancave.

Alvast bedankt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MoDmykqz0xwJlS1FXRTNNI5xc-Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JEHiiPzIItGPdoFBtszBNBVT.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@Morealis Aankoopadvies doen we in CEA; je topic is daarheen verplaatst.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:20
Wat is voldoende geluid, wat zoek je daar in precies, wat mag het allemaal kosten? Voor € 138 mag je geen wonderen verwachten natuurlijk. Hoe wil je de boel aan gaan sluiten?

Die edifiers zullen vast voldoende lawaai kunnen maken om je ruimte van geluid te voorzien. Maar ik vind dat meer een setje om bij je pc neer te zetten om muziek tijdens het werk te luisteren op ca een meter afstand.

Persoonlijk zou ik in een mancave een receiver neerzetten met 2 vloerstaanders of boekenplank speakers. Prima dat dan 2e hands is. Je hebt een MANcave en het is geen terrein voor vrouwen. Je gaat niet zo'n mancave bouwen en dan kleine speakertjes neerzetten. Dus mannenspeakers die de vrouw niet in huis wil hebben })

Kost wat meer, maar dan heb je het ook meteen mooi voor elkaar. Bied je qua (aansluit)mogelijkheden veel meer opties. Is het ook nog eens makkelijk om er bij wijze van een console neer te zetten en alle apparatuur eenvoudig van geluid te voorzien.

Wat kost dat?
Voor rond de € 400 moet je wel wat leuks kunnen kopen. Ik zou zoeken naar een Denon surround receiver van een aantal jaartjes oud. Een Denon X1300, X1200, X2300 of X2200 (zoiets). Op marktplaats zou je die voor € 200 - € 250 op kunnen pikken. Speakers heb je enorm veel keuze in. Teufel is over het algemeen een speaker die veel voor weinig bied. Een setje Ultima 40 gaan op marktplaats ook voor zo'n € 200 weg.

[ Voor 35% gewijzigd door Hulleman op 16-09-2021 08:59 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 01:08
Eens met @Hulleman, ga eens tweedehands neuzen voor versterker en speakers. Voor ietsje meer geld dan wat de Edifiers kosten koop je bv. V&A: Klipsch Synergy F1 met een V&A: Sony STR-DH190, zeker als je nog wat weet af te dingen. Ook de bekende tweedehands sites staan vol met vergelijkbare aanbiedingen.

[ Voor 3% gewijzigd door martyw op 16-09-2021 09:04 ]

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:20
martyw schreef op donderdag 16 september 2021 @ 09:03:
Eens met @Hulleman, ga eens tweedehands neuzen voor versterker en speakers. Voor ietsje meer geld dan wat de Edifiers kosten koop je bv. V&A: Klipsch Synergy F1 met een V&A: Sony STR-DH190, zeker als je nog wat weet af te dingen. Ook de bekende tweedehands sites staan vol met vergelijkbare aanbiedingen.
Goede tip!
@Morealis, dan ben je voor € 270 klaar. Kost je 2x zoveel, heb je 10x zoveel lol aan.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |