Laptop start niet meer na herinstallatie

Pagina: 1
Acties:

• NeluZzz
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07-03-2023
Hoi Tweakers,

Ik heb een oude laptop van mij, Acer Aspire ES 15, gisteren een herinstallatie gedaan waarbij ik gekozen heb om alle bestanden te verwijderen. Dit zodat ik de laptop aan mijn familie kan geven voor schoolwerkzaamheden. De laptop werkte daarvoor prima, niet de snelste maar het werkte.

Helaas zit de laptop nu on een loop van opstarten. Ik krijg het Acer logo te zien, een paar ronddraaiende puntjes en soms het woord Introductie. Heel af en toe een blauw scherm met Windows Installeren 64%. Een paar uur lang naar gekeken, maar verder dan 64% komt het niet en blijft het maar opnieuw opstarten. Zie foto. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XA7MieE0vHETY-gPufDLdY86Q2o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mAEjerOlrS3RW93ace3ifUwb.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb geprobeerd de laptop drie keer snel aan en uit te doen om zo bij de Windows Trouble Shoot te komen, helaas kom ik hier niet.

Ik kan wel in de BIOS, daar heh ik de tijd goed gezet (scheelde 15minuutjes) maar geen idee wat ik daar verder moet doen.

Iemand de oplossing? Ik hoor het graag.

Groet,
NeluZzZ

Verwijderd

Ik weet niet welk installatie medium je hebt gebruikt, maar een Rufus usb stick aangemaakt met de meest recente Windows 10 iso had moeten werken.
Als het echt niet wil dan zou je de SSD uit de laptop kunnen halen en deze in een andere pc zetten, en dan Windows installeren, door deze daarna weer terug te plaatsen in de laptop dan zal Windows automatisch de juiste drivers willen installeren en heb je kans dat het alsnog werkt.

• NeluZzz
Via Instellingen in Windows de Laptop terug te laten zetten naar de fabrieksinstellingen en alle bestanden verwijderen is de optie die ik gekozen had.

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 12:19
Dat had normaal gesproken moeten werken, maar kennelijk is er iets niet helemaal goed gegaan. Ik zou nu een verse Windows-installatie proberen. Maak een installatie-usb-stick (instructies zijn op de website van Microsoft te vinden), start daarvan op en volg de aanwijzingen op het scherm. Daarna even kijken of alles werkt, want misschien heb je nog ergens een driver voor nodig.

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12:14
Ik heb het vermoeden dat iets proberen te installeren weinig zin meer gaat hebben, en de harde schijf overleden is.

Probeer eens een linux/ubuntu usb stick te maken, (als je daar hulp bij nodig hebt, zeg het maar) ;) en alles draaien van de usb stick. Blijft het dan wel werken?

[ Voor 10% gewijzigd door WEBGAMING op 16-09-2021 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeluZzz
Thanks mannen. Ik ga dit weekend met de USB stick aan de slag. Moet vast goed komen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeluZzz
Toppers, bedankt! Via USB stick de laptop weer kunnen herinstalleren. Start nu ook op zonder stick. Laptop is nu bezig met de onderdelenupdates.

Bedankt voor de reacties!
Pagina: 1