Zoektocht naar een betere printer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Gent32m
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-10-2025
Ik zoek een?
Printer die voldoet aan volgende eisen:
- A4 printer
- Kleuren printer
- All in one (scanner + copier)
- Netwerk aansluiting (RJ45)
- Kan foto's afdrukken (goede kwaliteit)
- Goedkoop in verbruik (geen al te dure inkt cartridges)
- Stil (geen piepend geluid of zeer luid lawaai bij het afdrukken)
- Niet schadelijk voor de gezondheid (een laserprinter, omwille van de vrijgave van ozon heb ik liever niet)
- Kwaliteit (ik wil geen ellende, er schijnt met die printers altijd wel iets te zijn :-( )

Wat is je budget?
Rond de 500 euro (maar budget is niet echt een issue)

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
- Ik was altijd tevreden over HP (al waren die inkt cartridges wel heel duur en ook snel leeg. Alsook had mijn HP printer soms wat netwerk problemen)
- Ik heb nu een Epson Ecotank ET-7700. Ik vind dat een fantastisch systeem (met die inkt om na te vullen). Jammer genoeg komen er vaker zwarte inktvlekken op de afdruk. Heb de koppen al gereinigd (zonder echt resultaat). Hebben al deze ecotank printers van Epson dit probleem ? Of is er iets fout gelopen bij de mijne. Heel vervelend.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Wordt als netwerk printer aangesloten. En thuis gebruikt, door computers met Windows 10 op.

Mvg,
Bart

Alle reacties

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:58
Een laserprinter of een ledprinter is goedkoper per pagina. Kijk dan eens in Pricewatch met een filter voor je eisen, en lees eens wat recensies zoals deze. Laat ons weten welke modellen je wat lijken.

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 01:38
martyw schreef op woensdag 15 september 2021 @ 17:49:
Een laserprinter of een ledprinter is goedkoper per pagina. Kijk dan eens in Pricewatch met een filter voor je eisen, en lees eens wat recensies zoals deze. Laat ons weten welke modellen je wat lijken.
Heb je de TS wel gelezen?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:01

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:58
Ah, klein detail gemist in de lange lijst met eisen, schrap laserpriner dus uit het filter :o. Neem dan een led printer, die produceren geen ozon.

[ Voor 18% gewijzigd door martyw op 15-09-2021 18:30 ]

• bvdbos
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-01 07:25
Ik had een vergelijkbare vraag waarbij inktjet of laser niet uitmaakte maar wel A3 printen, dubbelzijdig printen en scannen en scannen naar cloud. Kwam uit op https://tweakers.net/pricewatch/compare/1250117;1550312/ waarbij om prijstechnische redenen gekozen is voor inktjet. Is nog niet geleverd dus geen ervaring te delen helaas...

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-01 22:53
martyw schreef op woensdag 15 september 2021 @ 18:28:
[...]

Ah, klein detail gemist in de lange lijst met eisen, schrap laserpriner dus uit het filter :o. Neem dan een led printer, die produceren geen ozon.
Led printers produceren ook fijnstof en ozon, maar wel 4x minder dan laserprinters. Het is wel een prima techniek en waarschijnlijk de beste keuze kijkend naar het wensenlijstje bovenaan

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 01:38
Ik denk ook dat je niet te bang moet zijn voor dat ozon. Sowieso komt dit van nature voor, maar als die concentratie gewoon beneden de mac-waarde zit, zal het vast niet heel veel schade aanrichten.

Als je kijkt naar wat er in een sigaret voor troep zit, dan is het veel schadelijker om naast een roker te staan dan af en toe een paar printjes uitdraait op een laser printer en helemaal op een led.

• Gent32m
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-10-2025
Ik ben geen fan van laser (ook niet zo van led), kan die laatste wel eens bekijken.

Echter, wat ik me afvroeg. Wil dit dan zeggen dat je geen enkele goede inktjet of inkttank printer kan vinden op de markt ? Dat al die producten niet deugen. Ik niet anders kan dan naar led (of laser) over te stappen ?

Dat vind ik zo straf (en moeilijk om te geloven).
Er is niemand hier die goede ervaringen heeft met inktjet of inkttank printers.

Die deugen allemaal niet echt ?
Kunnen niet voldoen aan de punten in mijn wenslijst.

• ReneK
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-01 09:35
Gent32m schreef op donderdag 16 september 2021 @ 09:17:
Echter, wat ik me afvroeg. Wil dit dan zeggen dat je geen enkele goede inktjet of inkttank printer kan vinden op de markt ? Dat al die producten niet deugen. Ik niet anders kan dan naar led (of laser) over te stappen ?

Dat vind ik zo straf (en moeilijk om te geloven).
Er is niemand hier die goede ervaringen heeft met inktjet of inkttank printers.

Die deugen allemaal niet echt ?
Kunnen niet voldoen aan de punten in mijn wenslijst.
Wij hebben thuis twee Epson Ecotank printers, een ET-3600 (A4) en een ET16550 (A3) sinds een jaar of 4.
Weinig tot geen problemen mee gehad, al moet je heel af en toe een cleaning operatie doen.
Wat ik wel doe is minimaal één keer per week een speciale afdruk maken waarin alle nozzles van de printerkop gebruikt worden, om verstopping te voorkomen. Inkjet printers moet je vooral regelmatig gebruiken.

In tegenstelling tot anderen hier hebben wij slechte ervaringen met kleuren laserprinters. We hebben een HP2600 gehad en een Canon. Allebei hadden regelmatig kwaliteitsproblemen.

Maar vooral de zeer hoge kosten bij het afdrukken van foto's: een nieuwe set toners kost al gauw hetzelfde als een nieuwe printer en gaan bij foto's niet zo erg lang mee. Met een Ecotank lach je je rot om de lage kosten per pagina.

Kleurenlasers zijn veel complexere apparaten dan inkjetprinters, er er waren dan ook regelmatig storingen of kwaliteitsproblemen bij ons. Ter vergelijking: mijn 20-jaar oude zwart-wit laser, een Brother HL1250, heeft nog nooit problemen vertoond, en werkt nog steeds perfect.

Kwa prijs zijn kleurenlasers prima als je vooral documenten in kleur afdrukt, maar bij full-size foto's is dat een ander verhaal.

Heb je al eens onderzocht wat de vlekken veroorzaakt in jouw Ecotank? Vlokken stof of bv. katten- of hondeharen kunnen in de printer terecht komen, en meegenomen worden door de printerkop. Dat soort dingen geeft vlekken of strepen op het papier.

• Therazor
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01:01
Ik ben nog nooit een fatsoenlijke inkjetprinter tegen gekomen die blijvend mooi print en de printkop niet voortijdig vervuild of andere ellende. Natuurlijk, als je veel print, blijft een inktkop doorgaans in betere conditie. Maar als je veel print is juist de tonercartridge weer in het voordeel omdat je er zoveel meer uit haalt. Ik heb de baggerkwaliteit en ervaringen hiermee afgezworen en ben definitief op laserprinter over ondanks de hogere aanschafkosten bij met name kleurenlaser.

3650Wp 15gr ZO, Enphase iq8+

Pagina: 1