Toon posts:

Wifi signaal is niet sterk genoeg

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• marcel20091
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 20-09 09:16
Hoi,

Ik heb een huisje op een vakantie park gekocht :-) en ja daar wil ik internet signaal

Er is een algemeen wifi beschikbaar maar dit signaal is niet sterk en valt soms weg.
Er is 4g beschikbaar en dit signaal is ook niet sterk.

Ik heb op de woning aan de bovenkant een paal zitten. Hieraan wil ik iets bevestigen dat
- het signaal van de WIFI ontvangt en naar een apparaat stuurt dat een signaal geeft in het huisje zelf.
EN
- dat een optie heeft om 4g en 5g (alle providers) signaal kan ontvangen (dus ergens een sim in kan hebben) en dat stuurt naar dezelfde interne wifi kanaal.

Dus als het algemeen WIFI signaal sterk genoeg is dan kan ik daarmee verder.
Indien ik de 4g (en dan straks 5g) wil gebruiken dan doe ik dit middels een SIM kaart dat ik alleen voor 1 maand of 2 maand wil gebruiken. Dus een data sim only dat voor een tijdje even prima is.

Wat raden jullie aan om te kopen?

Eenmalige kosten van 300 is prima. Als het meer is ook prima als het maar een gedegen goede oplossing is. Maandelijkse kosten zijn uit de boze (Ja, ik kan een ADSL lijn laten aansluiten en dit wil ik vanwege maandelijkse kosten niet)

Via via kreeg ik het advies: Een fritzbox met wwan antenne / Een fritzbox met wwan antenne
echter waarin vertaald zich dat concreet?

Alle reacties

• Icephase
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 21-09 12:46

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

WiFi werkt 2 kanten op hè? Dus je kunt wel een ‘sterkere ontvanger’ hebben maar als je niks aan de ‘zender’ kant doet dan helpt het misschien nog niks.

• marcel20091
Eens, maar kan de zender van het park niet veranderen. Dus apparaatje aan het paaltje op het dak kan het natuurlijk wel sterk terugzenden :-)

• Umbrah
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 21-09 17:06

Umbrah

The Incredible MapMan

Er zal wel meer mis zijn - kan je niet een andere aansluiting aanleggen, á la Ziggo, Starlink, of KPN?

Zonder de zender (zelfde geld voor 4g/5g) te kunnen veranderen ga je weinig kunnen doen. LTT heeft recent nogal wat gedaan over buiten-wifi: YouTube: My Unlimited Budget WiFi at the New House -- en YouTube: How are we going to do this? (specifiek over een zomerhuisje met een basis ver weg)

Sowieso, waarom zou je als er wifi is, nog een modem willen hebben? Weet je wat een modem is?

Ik denk dat we twee problemen moeten oplossen:

- De kwaliteit van het signaal, en het verzenden/ontvangen hiermee (OSI laag 1 en 2)
- Hoe het geheel aangesloten wordt (laag 3 en hoger).

Voor het tweede punt:

- Wil je een eigen netwerk/accesspoint hebben om andere apparaten aan te sluiten of gaat het er gewoon om dat een apparaat een betere ontvangst heeft?
- Zit je al achter NAT en moet je dubben-NAT configureren?

• marcel20091
andere aansluiting aanleggen, á la Ziggo, Starlink, of KPN?
Ja dit kan maar zijn maandelijkse kosten waarvoor ik niet kies.

Sowieso, waarom zou je als er wifi is, nog een modem willen hebben? Weet je wat een modem is?
Als ik het algemeen WIFI niet verbeterd krijg wil ik het 4g/5g signaal willen gebruiken. Ik hoef niet specifiek een modem te hebben maar in elk geval een apparaat dat ervoor zorgt dat ik binnen in het huisje met diverse devices een draadloze internet verbinding kan maken
Of dat een modem, router, repeater of wat dan ook is maakt me niet uit. Mijn kennis omtrent deze dingen is laag.

- Wil je een eigen netwerk/accesspoint hebben om andere apparaten aan te sluiten of gaat het er gewoon om dat een apparaat een betere ontvangst heeft?
Dat eerste dus

- Zit je al achter NAT en moet je dubben-NAT configureren?
Geen idee, ik weet wat NAT is maar daar is echt alles mee gezegd. Ik denk eerder aan zo'n briefje van de schilder die net geverfed heeft dan bij de iets van een adres vertaling. Sorry

• marcel20091
Oh ja, by the way: ik zit midden in het bos

• borft
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21-09 08:59
marcel20091 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 15:56:
Hoi,

Ik heb een huisje op een vakantie park gekocht :-) en ja daar wil ik internet signaal

Er is een algemeen wifi beschikbaar maar dit signaal is niet sterk en valt soms weg.
Er is 4g beschikbaar en dit signaal is ook niet sterk.

Ik heb op de woning aan de bovenkant een paal zitten. Hieraan wil ik iets bevestigen dat
- het signaal van de WIFI ontvangt en naar een modem stuurt dat het signaal verbetert
EN
- dat een optie heeft om 4g en 5g (alle providers) signaal kan ontvangen (dus ergens een sim in kan hebben) en dat stuurt naar dezelfde interne wifi kanaal.

Dus als het algemeen WIFI signaal sterk genoeg is dan kan ik daarmee verder.
Indien ik de 4g (en dan straks 5g) wil gebruiken dan doe ik dit middels een SIM kaart dat ik alleen voor 1 maand of 2 maand wil gebruiken. Dus een data sim only dat voor een tijdje even prima is.

Wat raden jullie aan om te kopen?

Eenmalige kosten van 300 is prima. Als het meer is ook prima als het maar een gedegen goede oplossing is. Maandelijkse kosten zijn uit de boze (Ja, ik kan een ADSL lijn laten aansluiten en dit wil ik vanwege maandelijkse kosten niet)

Via via kreeg ik het advies: Een fritzbox met wwan antenne / Een fritzbox met wwan antenne
echter waarin vertaald zich dat concreet?
Je wilt een modem dat een signaal verbetert (dat is niet wat een modem doet)? en wat is een Internetsignaal? Je kunt een te zwak signaal niet sterker maken (iets met ruisvloer). Wat wel zou kunnen is een gevoelige (richt) antenne gebruiken. Heb je uberhaupt even gegoogled wat een fritzbox is, of een wwan antenne? (dat lijkt me namelijk een prima oplossing). No offense intended, maar ik denk dat je beter iemand anders het kan laten regelen, omdat je niet genoeg kennis hebt ;)

• marcel20091
@borft Ja mee eens daarom deze posting om meer kennis op te doen :-)

• marcel20091
Heb correctie aangebracht in mijn oorspronkelijke mail. Het woord modem even vervangen door "apparaat"
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee