Vraag

• wieger008
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 10-04-2024
Hoi

Ik ben bezig net ermee begonnen met het repareren van laptops.
Nu ben ik bezig met een HP Pavilion DV6-3030sd waar ik wel beeld geen verlichting op heb.
Ik wilde een nieuwe inveller plaatsen heb ik binnen gekregen.
Nu maak ik de laptop open en zie bij het scherm geen inveller?
Is deze bij deze laptop in het scherm gebouwd dien ik nu het hele scherm te vervangen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waterfietser
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-05 00:03
Je bent zonder het originele scherm even te bekijken onderdelen gaan bestellen, hoe wist je welke inverter je nodig had? Dit scherm heeft dan mogelijk led paneel verlichting of inderdaad een andere techniek.

Als het geen los onderdeel is vrees ik dat je voor een beginner geen andere keuze hebt dan het scherm vervangen. Een scherm uit elkaar halen is een flinke klus…

• wieger008
Hoi Bedankt voor je reactie ik had via tweakers vernomen dat het de inventer was dus had op het laptop type gegoocheld en besteld was niet duur gelukkig daarom ook gedaan dankjewel dan hoop ik dat ik ergens tweedehands zoon scherm kan scoren of anders een nieuwe inleider geval wel weer een hoop geleerd ervan

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:23
Inverter zit over het algemeen in de rand van de bovenklep, onderin. Als ik zoek op vervangende schermen zie ik ook aansluitingen voor een inverter daar.

• wieger008
Ja idd ik zag er echter geen en ook geen aansluiting ervoor daarom vraag ik mij af of dat bij een led scherm ingebouwd zit

• _JGC_
LED scherm is wel gangbaar bij deze laptops, blijkbaar zijn ze zowel met LED als LCD uitgeleverd. LED heeft idd geen inverter.
Behalve een kapot scherm kan er ook een breukje in de kabel zitten. Nou kosten die de wereld niet voor deze laptops, maar je steekt wel geld en tijd in een 11 jaar oude laptop.

• Waterfietser
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-05 00:03
_JGC_ schreef op woensdag 15 september 2021 @ 23:09:
LED scherm is wel gangbaar bij deze laptops, blijkbaar zijn ze zowel met LED als LCD uitgeleverd. LED heeft idd geen inverter.
Behalve een kapot scherm kan er ook een breukje in de kabel zitten. Nou kosten die de wereld niet voor deze laptops, maar je steekt wel geld en tijd in een 11 jaar oude laptop.
Led en lcd schermen? Je bedoelt led en ccfl schermen. Het zijn sowieso beiden lcd schermen.

Als tip voor de beginnend reparateur:
Voor een volgende reparatie zou ik je adviseren altijd eerst zelf te oordelen met het apparaat in de hand; dan kan je in ieder geval nooit meer een onderdeel bestellen wat er niet in zit;-)

• _JGC_
Waterfietser schreef op woensdag 15 september 2021 @ 23:24:
[...]

Led en lcd schermen? Je bedoelt led en ccfl schermen. Het zijn sowieso beiden lcd schermen.

Als tip voor de beginnend reparateur:
Voor een volgende reparatie zou ik je adviseren altijd eerst zelf te oordelen met het apparaat in de hand; dan kan je in ieder geval nooit meer een onderdeel bestellen wat er niet in zit;-)
Meeste laptops van HP en Lenovo zijn reparatie handleidingen van waar onder andere onderdeelnummers in zijn beschreven.
Verder is het idd handig om het apparaat te hebben, meestal staat op elk los onderdeel een HP sparepart nummer of in geval van lenovo een FRU nummer.

• wieger008
nog een nieuw led scherm besteld allemaal bedankt voor het mee denken.
Pagina: 1