Vraag

• Snorro Loco
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 15-09 20:49
Beste Tweakers,

Ik heb een vraag waar ik niet helemaal uit kom. Ik heb google geraadpleegd maar dit maakt mij niet direct veel wijzer. Recent heb ik de volgende netwerk switch verkregen: TPLINK TLSG108

Nu heb ik de volgende vraag: Kan ik deze zomaar gebruiken om mijn Desktop/Xbox/ps/tv/etc te voorzien van internet? Ik heb namelijk ergens gelezen dat sommige netwerk switches het netwerk ook op stroomspanning zetten, wat weer slecht kan zijn voor apparaten als de switch niet controleert of dat het apparaat voorzien moet worden van stroom.

Nu is mijn vraag, kan ik deze switch gewoon aansluiten?

Groeten,

El Snorro

[Voor 164% gewijzigd door rens-br op 15-09-2021 15:22]

Beste antwoord (via rens-br op 15-09-2021 15:23)

• Tux3.14
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 19:07
Deze Switch heeft geen PoE, dus deze switch geeft geen 'stroomspanning' zoals jij dat noemt.
Dus dat zou geen problemen moeten geven bij het aansluiten van je apparatuur.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Tux3.14
Deze Switch heeft geen PoE, dus deze switch geeft geen 'stroomspanning' zoals jij dat noemt.

• Snorro Loco
Tux3.14 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 15:00:
Super bedankt. Ik heb inderdaad over PoE gelezen en kon niet vinden of dit kastje daarvan voorzien was. Gewoon aansluiten en internetten met die handel dus :*) :*) :*) :*)

• Tux3.14
Klopt. Maar ook met PoE moet het normaal gesproken geen probleem zijn hoor. Een switch detecteert dat vanzelf en als dat niet nodig is, gaat er geen PoE spanning over de kabels heen.

• MagicTempest
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 21:08

MagicTempest

Fly pig!

Zelfs als die switch wel PoE zou hebben gehad dan nog zit er een protocol achter om vast te stellen of het apparaat wat er achter zit stroom nodig heeft. Het is dus niet zo dat een PoE switch standaard het apparaat wat er achter zit een opdonder geeft.

Je hoeft je daar dus verder geen zorgen over te maken :-)

With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925

• Snorro Loco
Bedankt voor de reacties. Topic kan gesloten worden!

• corporalnl
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 14:24
Snorro Loco schreef op woensdag 15 september 2021 @ 15:06:
Bedankt voor de reacties. Topic kan gesloten worden!
Beetje jammer dat je de vraag weghaalt... Die had gewoon mogen blijven staan zodat mensen niet dezelfde vraag hoeven te stellen.

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 20:42

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Snorro Loco het leeghalen van je post is niet heel erg handig, want de rest van het topic wordt daarmee waardeloos. Ik heb je post dus weer teruggezet. Mocht je dit toch ongedaan willen hebben, neem dan even contact op via de DM.

Verder heb ik even je titel aangepast, zodat het wat duidelijker is.

[Voor 13% gewijzigd door rens-br op 15-09-2021 15:24]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee