Toon posts:

Bu weet ik het al helemaal niet meer, 2x atlon :(

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik de core van mijn athlon 800 had afgebroken, en deze in w2k de hele tijd bij het opstarten een registerfout gaf (net voor hij naar de desktop gaat), heb ik een 1 GHz gekocht.
Deze heb ik geprobered un te locken; maardoor starte hij niet koud op 1GHz. Eerst aan, dan uit, spanning eraf, aan!
Nu zag ik vanmorgen dat hij dan op 750MHz liep :(
Ik had hem toen even op 1050 MHz gezet en hoppa, hij starte in 1 keer. Maar ook MAAR 1 keer.
Nu geeft hij weer dezelfde registerfout met een procesoor die 1 week oud is. HELP!!
Aan mn HD kan het ook niet liggen, die had ik ook al vervangen. mn geheugen is ook getest en vervangen geweest maar dat lost niets op :(
Nu weet ik het niet meer!!
HELP ME

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

mobo?
drivers mobo?
probleem had ik ook met mijn kt7a bordje nu een msi k7t en geen enkel prob zowel in w2k als in me

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

Verwijderd

Oh my god... You killed athlon!
them bastards!

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

Te weinig spanning op je core. Als ik te hoog ga, dan krijg ook ook die ellendige registercontrole.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• ETM

ETM

E=TM²

Op zondag 19 augustus 2001 22:14 schreef marco899 het volgende:
Te weinig spanning op je core. Als ik te hoog ga, dan krijg ook ook die ellendige registercontrole.
zou ook nog kunnen , maar volgens mij als je je standaard instellingen hebt zal hij niet snel te weinig volt op je proc zetten
was bij mij ook niet, heb de hele range voltage instellingen gehad
Heb je al geprobeerd met een zo kaal mogelijk systeem te booten?
dus vid en geheugen en proc and that's it ?
doet hij het ook als je
even aan de videokaart hebt "gefriemeld" (niet verkeerd opvatten :+ )

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het niet, de Vcore staat al de hele tijd op zn max: 1,85 V
Toen ik hem NET had, liep hij wel op 1100 (11x100) enzo, maar ik hij was nog nieuw en ik wou hem even in laten lopen ofzo. Dus hij stond op 10x100 @ 1.85V. Maar hij scheen dus op 750 MHz te lopen!

Toen ik dit prob had met me 800, heb ik alle soorten drivers uitgetest om te kijken waar het aan lag. Dat was het niet. Iedereen zei: het ligt aan je gebroken core!!
dus ik een nwe proc, zelfde prob.
Ik heb een KT7-RAID, maar daar zijn dus die elco's van beschadigd (SuperOrb) Heb ik nu nog recht op garantie???
Ik ga morgen de hoek waarmee die SuperOrb tegen de elco'stoot eraf zagen zodat ik dat ding er fatsoenlijk op kan zetten.
wel een gaaf ding, maar wel lastig!! :(

ETM: kan het aan de vid kaart liggen?
het is wel een registerfout!! Die vidkaart is trouwens een brak ding ja...

• marco899

marco899

Know's what he wants.

Bij standaard instellingen kan dat makkelijk. Mijn systeem liep in het begin ook niet stabiel en een hogere vcore gaf ook niet de oplossing, todat ik bemerkte dat boven de 50 graden de TB instabiel word. Nu met een goede koeling en niet te hoog, kan ik toch aardig ver komen op de default Vcore.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 augustus 2001 22:21 schreef marco899 het volgende:
Bij standaard instellingen kan dat makkelijk. Mijn systeem liep in het begin ook niet stabiel en een hogere vcore gaf ook niet de oplossing, todat ik bemerkte dat boven de 50 graden de TB instabiel word. Nu met een goede koeling en niet te hoog, kan ik toch aardig ver komen op de default Vcore.
Hij wordt niet warmer dan 42 graden stressed

• marco899

marco899

Know's what he wants.

Probeer anders toch eerst of je alles op lagere snelheid stabiel krijgt. Later kan je dan gaan ijken waar het probleem schuilt. Als je het al niet op een lagere snelheid lukt, dan heb je toch echt een serieus probleem.

• ETM

ETM

E=TM²

Op zondag 19 augustus 2001 22:22 schreef daNpy het volgende:

[..]

Hij wordt niet warmer dan 42 graden stressed
het gaat ook over een koude start, en in de eerste minuut zal een tb met een orb niet snel boven de 50 graden uitkomen

niet zozeer aan de vid, bij mij was het probleem het agp slot

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:16
als ik 1000 deel door 133 kom ik op 7.5 uit..... 7.5x100 is 750.... dus ik denk dat je ergens de fsb settings verkeert hebt staan... anders probeer het een keer op 7.5x133?

https://wren.co/join/Devian

Verwijderd

Topicstarter
Ik trek net de Orb van me proc, en:
GEEN HOEKJE ERAF!!! ikke blij!!

gelukkig niet weer die shit!
Ik heb 256Mb Dane-Elec besteld bij Eynstein, dus ben ik van die naamloos (zogenaamd goed merk) 128Mb PC133 mem af!!
die gaat mooi in mn andere comp, waar ik nu aan zit.
(Deze staat beneden en is voor de rest van de familie).
Nu morgen dus die hoek eraf zagen, en dan morgen eens kijken of het aan mn vidkaart ligt.
Kan het ook aan die extra-USB insteekdingen liggen? die had ik er later ingedaan en ik weet niet meer of het sindsdien fout is gegaan?
Maargoed, dat die core niet gebroken is vind ik allang goed! morgen ff opnieuw kleuren 8)
thx 4 the support!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 augustus 2001 22:30 schreef skinhead het volgende:
als ik 1000 deel door 133 kom ik op 7.5 uit..... 7.5x100 is 750.... dus ik denk dat je ergens de fsb settings verkeert hebt staan... anders probeer het een keer op 7.5x133?
mmm dat kan weleens kloppen!!
(heb het nagerekend...) :)

Verwijderd

Buy Intel ...

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 11:01
...Intel??????

Ieder z'n/d'r eigen favoriet dan maar...

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

• misstickjoint
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-02 10:55
intel das voor mensen die niet echt van oc'en houd
AMD das pas goed!! 8-)

en nu je probleem zoals men al eerder al geadviseerd hadden. Ik zelf zou inderdaad eerst mijn systeem stabiel maken en daarna pas gaan oc'en.
Nu inderdaad controleer ff of alles goed gekleurd is want das vaak de probleem en ja de orbs staan bekent om hoekjes aftebreken van cpu's ..een ontwerp fout van hun, daarom zou ik een andere cpu cooler kopen als ik jou was maar zo telezen heb je dit al opgelost a la tweaker :)
En dat opstarten dat heeft een vriend van me ook met zijn Dondervogel 1333MHz. wel een wazig probleem start alleen als het een beetje warm is lijkt wel of hij een kickstart nodig heeft *D Nou kerel wenst je veel geluk hoop dat je het probleem oplost!

Why Drink and Drive when you can Smoke and Fly!!!!!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-08 08:16
bij mij word ut nog veeel gekker...
mijn amd 800 met een superorb..
mjah.. er zijn toch echt geen hoekjes af geloof ik :p
en hij vind ut leuk om spontaaan te rebooten..
ook bij het ocen..
krijgt ik massas blauwe schermen.. d00d aan win2k!
vaag gewoon terwijl de temp van cpu idle zon 40 graadjes is...

wat kan prob zijn ?

• tiro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 02:23
tis wel logisch dat AMD met winst draait, iedereen die er 2 of 3 per jaar verkloot en dan weer nieuwe cpu's haalt :)

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:10
Check je geheugen is, vervang dat eens met een ander DIMM'etje gewoon om eens te kijken of hij het dan nog doet.
Bij mij op het werk komt dit ook welles voor en dit biedt dan de uitweg :)

Verwijderd

ga naar dos en type in

del scanreg.* en je kan weer verder :P

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
ORbs staan nou eenmaal bekend als Core-Crackers :(

waarom koop je in hemelsnaam zo'n kutkoeler, die niet eens beter koelt dan een fatsoenlijke coolermaster?

Verwijderd

Topicstarter
OK, de athlon is GOED ingekleurd, er is geen hoekje en nog steeds loopt ie vast!
Mijn Orb cracked voorlopig geen cores meer >:) :>)
Ik heb de hoek bij de elco's eraf gezaagd, zie:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~h.vleeshouwers/danimg/20-08-010001.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~h.vleeshouwers/danimg/20-08-010002.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~h.vleeshouwers/danimg/20-08-010003.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~h.vleeshouwers/danimg/20-08-010004.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~h.vleeshouwers/danimg/20-08-010005.jpg

>:) >:) >:)
Pagina: 1