Door de chip tekorten blijft mijn nieuw bestelde Volvo V60 via Care by Volvo maar uitgesteld worden. Door de gebrekkige communicatie en het feit dat ik einde maand geen vervoer meer heb. Heb ik besloten de bestelling te annuleren en gewoon zelf wat te gaan kopen. Hartstikke leuk. Maar nu heb ik opeens nog maar twee weken om iets te kopen.
Budget: EUR 30.000
Wat rij ik nu: BMW 3 Touring uit 2018 (Private Lease). Daarvoor Tesla Model S (Lease)
Wat is belangrijk?
De vorige keer dat ik een topic opende hier heeft het uiteindelijk geleid tot de aanschaf van een mooi Ford Mustang GT 5.0. Dus het is geen verspilde moeite om te antwoorden
.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wWyida8ONqtBBKJ17m8oMZoi.jpg?f=user_large)
Budget: EUR 30.000
Wat rij ik nu: BMW 3 Touring uit 2018 (Private Lease). Daarvoor Tesla Model S (Lease)
Wat is belangrijk?
- Geen nieuwe auto. Dat schrijft mij iets te snel af.
- Hij moet nog 100k kilometers mee gaan. (Ik wil er vier jaar in rijden. A 25k per jaar)
- Met bovenstaande in het achterhoofd zou ik zeggen niet meer dan 150k kilometer op de teller
- Er moeten twee kinderen < 3 jaar in mee kunnen inclusief toebehoren. Dus ik gok dat een Station of SUV/MPV het meest voor de hand ligt.
- Ik ben momenteel in mijn nopjes met Apple Carplay. Dat bevalt me 100x beter dan ieder auto eigen infotainment systeem. Dat zou ik graag behoudem
- Het hoeft geen snelheidsmonster te zijn. Maar 150PK lijkt mij wel een beetje minimaal. Ligt ook een beetje aan het gewicht van de auto
- Leeftijd maakt mij niet uit. Al heeft de Carplay eis daar natuurlijk impact op. Dus ouder dan 2015/2016 is lastig. Of er moet voor een oudere auto een mooie retrofit zijn (binnen budget) om toch Carplay te gebruiken
- Full Electric. In het verleden niet goed bevallen. Primair omdat ik in het centrum van een grote stad woon en geen eigen oplaadplek heb. Ik kon er dus nooit vanuit gaan dat ik thuis kon laden. Wat heel veel onnodige laadsessies heeft opgeleverd, omdat ik toch zeker moest weten morgen weer op kantoor te kunnen komen.
- Diesel. Dat vind ik allemaal maar spannend (ik woon opeens in een milleuzone)
- Volvo V90 T5 uit 2017/2018.
- Mazda CX5
De vorige keer dat ik een topic opende hier heeft het uiteindelijk geleid tot de aanschaf van een mooi Ford Mustang GT 5.0. Dus het is geen verspilde moeite om te antwoorden
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wWyida8ONqtBBKJ17m8oMZoi.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UwWbtyuB4ERlYOByUl69Lphy.jpg?f=user_large)
[ Voor 8% gewijzigd door Don Quijote op 15-09-2021 13:37 ]