Toon posts:

Wat zal ik doen? (Diablo II)

Pagina: 1
Acties:
  • 96 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu al een tijdje in nightmare met mijn Paladin, maar het valt me toch eigenlijk wel een beetje tegen. Ik heb toch best wel moeite om in leven te blijven en hierdoor vraag ik jullie om advies. Mijn character ziet er nu zo uit:

STATS :

Strength - 100
Dexterity - 70
Vitality - 100
Energy - 15

COMBAT SKILLS :

Sacrifice - 1
Zeal - 4

OFFENSIVE AURAS :

Might - 1
Blessed Aim - 1
Concentration - 1
Fanaticism - 11

RESISTANCES :

Fire Resistance - 14
Cold Resistance - -6
Lightning Resistance - -18
Poison Resistance - 2

OTHER :

Level - 40
Zeal Damage - 69-401
Zeal Attack Rating - 857
Defense -397
Stamina - 236
Life - 429
Mana - 73
Gold - 1084.879
+103% Magic Find

Ik heb nu nog 26 skill points te besteden, waar kan ik die het beste in stoppen? Ik ging in normal al aardig vaak dood todat ik het spel uitspeelde (+- 20 keer) en ik zie het niet echt zitten om dat aantal in nightmare te verdubbelen. Kan iemand mij op weg helpen? Ik speel overigens Diablo II: Lord of Destruction met de v1.08 patch.

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:30

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

mmm... is volgens mij te lang geleden dat ik het gespeeld heb. Ik geloof dat ik altijd veel aandacht besteedde aan brute kracht en een hoge levensmeter (of hoe je zoiets ook wil noemen).

Maar zoals ik al zei; het is echt (te) lang geleden dat ik het gespeeld heb.

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
1 puntje in zeal is eigenlijk al genoeg (doe maar eens zeal tegen een lightning enhanced monster.. dan weet je genoeg ;) , en als je 1 keer mismept blijf je mismeppen (geloof ik))

Vengaence (elemental dmg) leverde mij een uitstekende dmg op, vooral samen met conviction (lowers enemy resistance).
Vooral de combinatie is heel erg goed.. resistance omlaag en gaan met die elemental dmg :)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou eerst inderdaad een character maken die gebruik zo maken van de Vengeance/Conviction combo, maar daar zag ik toch vanaf omdat het zoveel mana kost. Zeal/Fanaticism is qua mana verbruik erg goedkoop en redelijk effectief. Maar zoals je al aanhaalde zitten er nadelen aan.

Het grootste probleem is eigenlijk dat ik te veel word geraakt. Ik dacht dit in eerste instantie te verhelpen door vitality evenveel punten te geven als strength, maar het mocht niet baten. Mijn resistances zijn gewoon te laag en hierdoor wordt ik vaak in enkele secondes dood gemaakt.

Ik ben nu van plan om een schild te maken met 6 perfect diamonds erin (6 sockets is toch het maximum?). Dit levert me in ieder geval 114 to all resistances op en dat moet me in leven houden. Het leuke is dat ik hier ook nog zo'n paladin only schild voor kan gebruiken en die geven standaard ook al plussen op je resistance.

• Marv
  • Laatst online: 19-05-2021
3 sockets is volgens mij het maximum in een shield.. maar dat weet ik niet zeker.. ik zou ook 1 puntje in holy shield doen (krijg je 75% chance to block van).. niet meer punten in doen want hoger dan 75% werkt toch niet :)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

Topicstarter
Marv :
3 sockets is volgens mij het maximum in een shield.. maar dat weet ik niet zeker..
Ik weet het ook niet zeker, maar ik dacht dat er wel items bestaan met 6 sockets. Er schijnt trouwens een bug in de v1.08 patch te zitten die er voor zorgt dat er geen items met meer dan 3 sockets kunnen neer vallen (Bows uitgezonderd). Ik ga er ook vanuit dat ze die bug in de v1.09 patch verhelpen en dan kan mijn plan als het goed is doorgaan.

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Wat je moet doen is . . vergeet zeal. Te weinig attack rating met als gevolg dat je vaak lucht staat te meppen. Fanaticism is leuk maar de schade haalt het niet bij de resistants die die gasten in hell hebben.

Wat ik zou doen is gaan voor een Avenger (heet dat geloof ik) d.w.z. Vengeance met conviction. Vengeance is heel handig omdat niemand daar imuun voor is omdat je alle soorten schade doet. Physiek fire ice en lightning, haal hun resistants nog een beetje omlaag met conviction en je schopt kont :P.

Als je nog wat PvP wil doen stop je nog wat punten in Holy freeze en charge om Ama's te bevechten.

There is no art to find the minds construction in the face

Verwijderd

Nu er toch een post als dit is... wat zal ik doen:

Ik heb vandaag d2 en lod legaal gekocht(eindelijk) en nu wil ik dus op internet gaan spelen, maar ik weet echt niet welke character ik moet nemen....

Is het waar dat meer dan 1 sorcs in een server lag veroorzaakt?

Newayz Amazone en necro vallen af... welke nu?
Zeg ook even waarom je die persoon zou nemen.

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-10 16:25

Rashann

Zoek de hond...

Op zondag 19 augustus 2001 23:04 schreef Vertex het volgende:

[..]

Ik weet het ook niet zeker, maar ik dacht dat er wel items bestaan met 6 sockets. Er schijnt trouwens een bug in de v1.08 patch te zitten die er voor zorgt dat er geen items met meer dan 3 sockets kunnen neer vallen (Bows uitgezonderd). Ik ga er ook vanuit dat ze die bug in de v1.09 patch verhelpen en dan kan mijn plan als het goed is doorgaan.
Ik heb voor een palladin een gewoon Heraldic Shield gevonden met +29% to all resistances. Deze heb ik toen laten socketen waardoor er 4 sockets inkwamen, en nu heeft ie dus +105% resist all... is wel lekker :)

If nothing is written below, I was the last to reply...

Verwijderd

Lag van een sorc valt erg mee, Necro is een stuk erger iig

Verwijderd

Wat zal ik doen dan, ik zit te twijfelen tussen sorc, barbaar en paladin.... mn gevoelens gaan meer uit naar sorc, maar die word slechter gemaakt met die nieuwe patch.... en paladin, heeft teveel van die irri auras....en barbaar is gewoon hakken hakken......

hmm misschien is druid nog wel leuk dan?

Iig geen assasin, necro, en amazone......

Help hehe zoveel keuzes;)

Verwijderd

Topicstarter
Muppet, maar Vengeance/Conviction kost verschrikkelijk veel mana voor een melee character. Helemaal in nightmare en hell waar de mana leech respectievelijk 1/2 en 1/4 zijn generfd. Hoe los je dat probleem op? Het komt je equipment i.i.g. niet ten goede als je allemaal mana leech spullen aan moet trekken.

Ik mis inderdaad vrij vaak, maar dat kan ik compenseren door een wapen te maken met hoge damage of mijn zeal nog wat puntjes te geven.

Edit:

Oja, nog wat. Ik heb laatst ergens gelezen dat blizzard de physical immunities weg gaat halen in de v1.09 patch. Ik weet niet hoe betrouwbaar dit bericht was, maar het zou kunnen want de monsters zijn al moeilijk genoeg, om over bazen nog maar niet eens te spreken.

Verwijderd

Physical imunnities zijn ook echt ruk, want het is bijna niet mogelijk om Solo door act4 Hell te gaan (of act 5) door die rotbeesten :)

Ontneemt een hoop mensen hun lol, want ze kunnen nietin hun uppie spelen, omdat sommige monsters sneller herstellen dan hun damage kunnen doen :)

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand wanneer ik die v1.09 patch eindelijk kan downloaden? Hij zou er vandaag moeten zijn...

Verwijderd

patch v1.09 komt vandaag waarschijnlijk uit ja (s kijken hoe de necro nu is :)), en als je gewoon d2:lod hebt, dan wordt ie vanzelf geupdate zodra je gaat connecte met battle.net.

over die pala gesproken, ik zelf heb nu een lvl39 pala, met zeal/fanatisicm combo. ben net in het begin van act2. beetje heftig daarzo, want me scepter is een beetje klote daar.maar ja. verder heb ik lvl6 holy shield in combo met een unieke arakan. ik kan gewoon tussen alle gastjes instaan, en dan gebeurt er nog niks. me pala blocked nagenoeg alles. verder heb ik veel smite , dwz stun voor 2.8. seconden. s ook wel s handig. (smite is een skill, die je of helemaal niet moet doen, of moet max-xen btw).

vooralsnog kan ik me aardig redden, dankzij holy shield.

• HitmanWVU
  • Laatst online: 04-08 15:36
Op zondag 19 augustus 2001 22:50 schreef Marv het volgende:
3 sockets is volgens mij het maximum in een shield.. maar dat weet ik niet zeker.. ik zou ook 1 puntje in holy shield doen (krijg je 75% chance to block van).. niet meer punten in doen want hoger dan 75% werkt toch niet :)
4 Sockets is het max in een shield. Dus allemaal perfect diamonds erin en je hebt VEEL resistance :)

Verwijderd

Maak Fanatism max - ZEAL ook max ---> Wrath of God is goed/ Hammer ook moet je zelf kiezen... je moet 1 van deze maxen niet 50 / 50 dat is zonder en doe je te weinig damage

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:38

IceStorm

This place is GoT-like!!!

En nog 1.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.