Livestreaming hapert, tv bekabeld aangesloten met glasvezel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• pietnooijen
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 22-09-2021
Hi,
Ik heb een Sony KD-55XD9305 TV, ik heb ook een abonnement van T-mobile 200MB glasvezel. De TV is via UTP kabel aangesloten. Netflix werkt prima, youtube ook. Maar zodra ik een livestream aan zet van bijv. de Ziggo TV app dan blijft hij continu bufferen en vastlopen. Erg vervelend, ik zou zeggen dat glasvezel met 200MB wel genoeg zou moeten zijn. Ik heb de TV ook al een keer naar fabrieksinstellingen gezet.

Heeft er iemand tips? 

Ps. sorry mocht dit niet in het juiste forum staan. :>

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@pietnooijen probeer het draadloos eens. De meeste internetpoorten op de TV zijn gelimiteerd tot 100Mbit/s (En ook zou voldoende moeten zijn om Ziggo te kunnen streamen). maar daarmee sluit je in ieder geval de kabel uit.

Zou je daarnaast de kabel ook op een ander apparaat willen testen om te kijken of deze daar wel fatsoenlijk werkt (en een goede linksnelheid heeft)

Verder zou het natuurlijk kunnen dat de Android app gewoon brak is op jouw TV.

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 15-09-2021 10:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:47
Een Ziggo app op een T-Mobile glasvezel abonnement?

Heb je het ook via andere live TV apps geprobeerd? Bv die van TM zelf, of NLZiet etc

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:37

lier

MikroTik nerd

Stream je via een (mobile) device of heb je een app op je tv (voor zover dat kan?).

Overgens wordt netwerksnelheid altijd per seconde weergegeven, oftewel 200Mbps (tenzij je een 2 Gigabit per seconde verbinding hebt?).

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:43
De Ziggo tv App werkt alleen met een internetverbinding van Ziggo. Jij hebt T-Mobile, dit gaat dus niet lukken. Zie ook stap 2 ( https://www.ziggo.nl/televisie/ziggo-go/ziggo-go-tweede-tv )

Wat je wel zou kunnen doen is de Ziggo app op je mobiel openen en streamen naar je televisie, dit werkt namelijk wel.

[ Voor 24% gewijzigd door Dracoz op 15-09-2021 11:04 ]

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

• pietnooijen
Hi, ik gebruik de Ziggo TV app op mijn iPhone en stuur deze door naar de TV. Daarna sluit ik de app op de iPhone af dus hij gebruikt dan ook niet meer mijn telefoon maar direct internet. :)
Dracoz schreef op woensdag 15 september 2021 @ 11:01:
De Ziggo tv App werkt alleen met een internetverbinding van Ziggo. Jij hebt T-Mobile, dit gaat dus niet lukken. Zie ook stap 2 ( https://www.ziggo.nl/televisie/ziggo-go/ziggo-go-tweede-tv )

Wat je wel zou kunnen doen is de Ziggo app op je mobiel openen en streamen naar je televisie, dit werkt namelijk wel.

• pietnooijen
Ik gebruik de Ziggo TV app via mijn telefoon, op de TV werkt deze inderdaad niet want geeft hij aan Ziggo netwerk moet gebruiken.

Andere apps heb ik nog niet gebruikt voor livestreaming.. kan ik proberen.
loeberce schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:54:
Een Ziggo app op een T-Mobile glasvezel abonnement?

Heb je het ook via andere live TV apps geprobeerd? Bv die van TM zelf, of NLZiet etc

• pietnooijen
Draadloos was helaas een nog grotere drama.. ik had inderdaad een vermoeden dat het systeem van de TV niet snel genoeg is, maar het is best een prijzige TV geweest dus zou eigenlijk niet moet kunnen, toch? :-)
rens-br schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:50:
@pietnooijen probeer het draadloos eens. De meeste internetpoorten op de TV zijn gelimiteerd tot 100Mbit/s (En ook zou voldoende moeten zijn om Ziggo te kunnen streamen). maar daarmee sluit je in ieder geval de kabel uit.

Zou je daarnaast de kabel ook op een ander apparaat willen testen om te kijken of deze daar wel fatsoenlijk werkt (en een goede linksnelheid heeft)

Verder zou het natuurlijk kunnen dat de Android app gewoon brak is op jouw TV.

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:43
pietnooijen schreef op woensdag 15 september 2021 @ 11:05:
Hi, ik gebruik de Ziggo TV app op mijn iPhone en stuur deze door naar de TV. Daarna sluit ik de app op de iPhone af dus hij gebruikt dan ook niet meer mijn telefoon maar direct internet. :)

[...]
Ik verwacht eigenlijk dat het hier mis gaat. Probeer je Iphone eens via je thuis WiFi te verbinden en vervolgens de stream naar je televisie door te sturen. En dan deze keer dus niet de app afsluiten maar aan laten staan. Volgens mij werkt het namelijk niet op het moment dat je hem afsluit, maar dat kan ik mis hebben...

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

• pietnooijen
Heb dit dacht ik al eens geprobeerd, maar ik ga het proberen! Dankjewel voor je tip. _/-\o_
Dracoz schreef op woensdag 15 september 2021 @ 11:08:
[...]

Ik verwacht eigenlijk dat het hier mis gaat. Probeer je Iphone eens via je thuis WiFi te verbinden en vervolgens de stream naar je televisie door te sturen. En dan deze keer dus niet de app afsluiten maar aan laten staan. Volgens mij werkt het namelijk niet op het moment dat je hem afsluit, maar dat kan ik mis hebben...
Pagina: 1