Is Tweakers V&A de nieuwe Marktplaats?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Topicstarter
Ik heb een GTX1080 te koop staan en krijg natuurlijk wat biedingen en vragen. Ik geef netjes antwoord en wat denk je? Geen reactie meer. Ik vind dit toch altijd een beetje raar. Er zijn 5 mensen die me een bericht hebben gestuurd en geen van allen reageerde daarna nog, echt vreemd. Eentje heeft zelfs tientallen positieve reviews maar heeft toch niet het fatsoen om even te reageren. Ben ik nu een ouwe bok aan het worden of moet ik niet zo zeuren en is dit de nieuwe manier van communiceren? :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:59

Pazo

Mroaw?

Fatsoen is ver te zoeken de laatste jaren. Wordt steeds slechter (in alles hoor, niet alleen V&A).
Ik erger mij er ook aan, maar ik hou de eer aan mijzelf. Beantwoord gewoon netjes de vragen, en soms na een dag of 2 stuur ik nog wel eens een bericht of diegene nog interesse heeft. Soms krijg ik dan alsnog netjes antwoord terug, soms ook niet en dan laat ik het erbij, gaat het bericht de trash in.
Het is helaas niet anders tegenwoordig. Gelukkig zitten er ook nog zat positieve tweakers bij die wel netjes reageren :)

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Topicstarter
Ik moet zeggen dat het de eerste keer is dat ik dit nu zo op tweakers mee maak. Normaal gesproken zijn de meeste mensen hier wel netjes, een uitzondering daargelaten. Maar nu is het 5 keer achter elkaar, 100% van alle reacties die ik tot nu toe heb gehad. Vandaar dat ik het zo opmerkelijk vind.

//Misschien dat het een resultaat is van de videokaart-gekte waar we in zitten :+

[ Voor 12% gewijzigd door ocdaan op 15-09-2021 10:32 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tagican
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-09 17:31
Misschien een far stretch, maar gezien de advertentiecampagne van Tweakers (of DPG, denk ik) een paar maanden nogal gericht was op een generiek publiek - denk ik dat men daarmee ook een bepaald groep aan heeft getrokken met minder interesse in de community, maar wel het in het V&A-aanbod. Je ziet het ook wel aan de kwaliteit van een aantal topics, specifiek met een heel stuk algemenere vragen waarbij men niet eens de moeite heeft genomen om iets zelf uit te zoeken. Maar goed, het is een vermoeden, ik kan dat niet hard maken. Misschien dat het bij het uitblijven van verdere reclame-campagnes vanzelf weer rechttrekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 15:37

tomic

Smexylittlebabe!

Ik heb de ervaring ook niet.
Als er een fenomeen meer op T.net V&A voorkomt dan vroeger dan is het low-balling.
En dan ook nog een huilie sturen als ik aangeef dat ik het niet verkoop voor die prijs.

Interessant topic trouwens. ;-)

Toch maar een weblog?

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:19

Tazzios

..

ocdaan schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:22:
Ik heb een GTX1080 te koop staan en krijg natuurlijk wat biedingen en vragen. Ik geef netjes antwoord en wat denk je? Geen reactie meer. Ik vind dit toch altijd een beetje raar. Er zijn 5 mensen die me een bericht hebben gestuurd en geen van allen reageerde daarna nog, echt vreemd. Eentje heeft zelfs tientallen positieve reviews maar heeft toch niet het fatsoen om even te reageren. Ben ik nu een ouwe bok aan het worden of moet ik niet zo zeuren en is dit de nieuwe manier van communiceren? :+
Misschien ligt het aan jouw begrip van een 'netjes antwoord'. :+

Meer ontopic:
Indien je een bod krijgt en die afwijst vind ik het niet raar dat de persoon niet meer reageert.

Maar ik had er pas ook eentje: Wilde ophalen zegde af zou de week erna contact opnemen voor een nieuwe afspraak, niets meer vernomen. Gevraagd of hij nog interesse had ook geen reactie.

9 van de 10 keer gaat het echter prima en wordt er na overeenkomst direct vooruitbetaald zonder verdere vragen.

[ Voor 5% gewijzigd door Tazzios op 15-09-2021 10:44 ]

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Topicstarter
Tazzios schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:42:
[...]

Meer ontopic:
Indien je een bod krijgt en die afwijst vind ik het niet raar dat de persoon niet meer reageert.
Hier verschillen we van mening. Even een kort berichtje van dankjewel of geen probleem ofzo om het gesprek af te sluiten vind ik wel normaal. Maar zo zie je maar dat ik misschien toch die ouwe bok begin te worden :+

// De nuance is trouwens ook dat ik vaak een tegenbod doe, vandaar dat ik dan ook een reactie verwacht.

[ Voor 10% gewijzigd door ocdaan op 15-09-2021 10:54 ]

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:59

Pazo

Mroaw?

ocdaan schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:50:
[...]

Hier verschillen we van mening. Even een kort berichtje van dankjewel of geen probleem ofzo om het gesprek af te sluiten vind ik wel normaal. Maar zo zie je maar dat ik misschien toch die ouwe bok begin te worden :+

// De nuance is trouwens wel dat ik vaak een tegenbod doe, vandaar dat ik dan ook een reactie verwacht.
Ben ik zeker met je eens, is toch een kleine moeite en wel zo netjes. In real life doet men dat toch ook niet?

Maar wat @tagican ook zegt, er is zeker een andere publiek naar Tweakers gekomen de laatste jaren. Nee inderdaad, is lastig hard te maken, maar als je hier al heel wat jaren mee loopt, merk je dat gewoon (aan alles hier trouwens).

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dit past beter in V&A dan hier in AZ. Ik verplaatst het topic daarom.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:21
Ik vind het wel prima zo, maar bij mij moest wel de knop om. Wanneer ik een CPU verkoop en ik zie 12 notificaties dan denk ik dat er 12 boeiende berichten zijn. Als daar een x aantal van zijn a la 'ok dan niet dank en doei', dan had me dat wel bespaard mogen blijven.

Verkoop een paar keer iets populairs, dan ben je redelijk snel genezen van het 'zeggen we geen doei meer?' syndroom :p. Reacties op advertenties mogen best 'aangekleed' zijn, tot je er 20 of zo hebt.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Topicstarter
Als je in een winkel werkt en het wordt druk dan zeg je toch ook niet "ik ga de klanten niet meer begroeten, bespaar me de moeite zeg..."

Fatsoensnormen horen er nu eenmaal bij vind ik. Hoeveel moeite is het nu om even 30 sec de tijd te nemen om die 12 berichten te bekijken?

;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
ocdaan schreef op woensdag 15 september 2021 @ 15:13:
Als je in een winkel werkt en het wordt druk dan zeg je toch ook niet "ik ga de klanten niet meer begroeten, bespaar me de moeite zeg..."
Ah doet me denken aan de jaren dat ik werkte bij het tankstation. Tijdens de spits stond de winkel vol met volk, iedereen wilde door door door. Toen was er geen animo/tijd voor het hoi/doei verhaal. Pompnummer, pin/cash, gaan. Soms was er zelfs geen tijd voor het teruggeven van het wisselgeld. En als die zelfde mensen kwamen toen het rustig was, toen was er wel gelegenheid voor bla bla. Ieder wat wils :)

;)

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Topicstarter
Ondanks dat we niet echt in gesprek zijn wil ik je toch bedanken voor je bijdrage in dit topic.

En voor een ieder ander die dit topic leest zou ik willen vragen om netjes met elkaar om te gaan, neem even de moeite om een bedankje te geven of een ander antwoord, kleine moeite groot plezier ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:02
ocdaan schreef op woensdag 15 september 2021 @ 22:49:
Ondanks dat we niet echt in gesprek zijn wil ik je toch bedanken voor je bijdrage in dit topic.

En voor een ieder ander die dit topic leest zou ik willen vragen om netjes met elkaar om te gaan, neem even de moeite om een bedankje te geven of een ander antwoord, kleine moeite groot plezier ;-)
Tja, lowballers krijgen ofwel geen antwoord ofwel een geïrriteerde reply. Zeker de pareltjes die niet eens de moeite nemen om er een zin omheen te bouwen. Dikke doei :w

Of het recent is betwijfel ik, denk dat het meer ligt aan het zelf ouder worden. De irritante tweakers/handelaars die een fractie van je vraagprijs bieden kan ik overigens wel beamen, maar ik ben zelf ook een stuk actiever (want meer geld aangezien we ouder worden). Soms een keer lekker een sneer uitdelen, voor de rest lekker verder gaan met je leven en genieten van de dingen die wel belangrijk zijn ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:27

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

ocdaan schreef op woensdag 15 september 2021 @ 22:49:
Ik ben het helemaal met je eens. We willen graag dat V&A een prettig platform is en blijft. Daar hoort een prettige omgangsvorm wat mij betreft ook zeker bij. Dit verhoogt je kansen op een geslaagde transactie of toekomstige transactie ook.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Pagina: 1