Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik zoek een?
Nieuwe processor, geheugen en waarschijnlijk moederbord voor mijn huidige pc
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Game pc
Extra achtergrond info
Mijn huidige systeem is als volgt:
Geheugen: Corsair Vengeance LPX 16GB(2x8GB) 3000MHz CL1
Moederbord: ASRock Z370 Extreme4, S1151, ATX, 4xDDR4
Videokaart: Gigabyte 3080Ti
Voeding: RM850x Corsair
Processor: Intel Core i7-8700K, 3.7GHz, 12MB, S1151
Ik heb het gevoel alsof mijn videokaart niet optimaal kan presteren vanwege mijn processor. Ik had bijv. bij Warzone met mijn 1080 videokaart op 2k resolutie en high settings zo rond de 100-110 fps. Ik speel nog steeds op 2k resolutie echter de settings iets hoger (niet veel boeiends) en de fps is 120... niet eens de 144 die mijn monitor aan kan. Nu is Warzone niet de allerbeste game die super soepel loopt maar verwacht de 144 fps toch wel makkelijk te kunnen halen met zo een kaart.
Mijn CPU is volgens taskmanager niet meer dan 85% belast als ik aan het gamen ben (schommelt heel erg tussen 60-85%)
Graag jullie advies of mijn huidige CPU meer dan genoeg is icm deze kaart of dat ik met een andere CPU/Mobo/Geheugen een stuk meer uit de kaart kan halen
hoor het graag!
Ik zoek een?
Nieuwe processor, geheugen en waarschijnlijk moederbord voor mijn huidige pc
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Game pc
Extra achtergrond info
Mijn huidige systeem is als volgt:
Geheugen: Corsair Vengeance LPX 16GB(2x8GB) 3000MHz CL1
Moederbord: ASRock Z370 Extreme4, S1151, ATX, 4xDDR4
Videokaart: Gigabyte 3080Ti
Voeding: RM850x Corsair
Processor: Intel Core i7-8700K, 3.7GHz, 12MB, S1151
Ik heb het gevoel alsof mijn videokaart niet optimaal kan presteren vanwege mijn processor. Ik had bijv. bij Warzone met mijn 1080 videokaart op 2k resolutie en high settings zo rond de 100-110 fps. Ik speel nog steeds op 2k resolutie echter de settings iets hoger (niet veel boeiends) en de fps is 120... niet eens de 144 die mijn monitor aan kan. Nu is Warzone niet de allerbeste game die super soepel loopt maar verwacht de 144 fps toch wel makkelijk te kunnen halen met zo een kaart.
Mijn CPU is volgens taskmanager niet meer dan 85% belast als ik aan het gamen ben (schommelt heel erg tussen 60-85%)
Graag jullie advies of mijn huidige CPU meer dan genoeg is icm deze kaart of dat ik met een andere CPU/Mobo/Geheugen een stuk meer uit de kaart kan halen
hoor het graag!