Toon posts:

[BE] Ebay invoerkosten na brexit

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views

Vraag

• HuRRaCaNe
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 16-09 08:59
Ik heb een onderdeel nodig dat in de EU zeer slecht verkrijgbaar is. Op Ebay is er wel een verkoper in de VK die het onderdeel verkoopt. Uiteraard moet ik als Belg op VK pakketjes BTW + 15 euro invoerkosten betalen. Echter, op de ebay pagina staat:
Geen extra invoerkosten bij levering.
Dit object wordt via het programma voor internationale verzending verzonden en omvat internationaal traceren. Meer weten?

...

Internationale verzendkosten en invoerkosten betaald aan Pitney Bowes Inc. Meer weten
Ook worden er reeds GBP 7,32 invoerkosten gerekend. Toch vertrouw ik niet helemaal dat de Belgische douane geen invoer/administratiekosten zal aanrekenen. Heeft iemand ervaring met items die gekocht zijn met een gelijkaardige melding?

[Voor 2% gewijzigd door HuRRaCaNe op 14-09-2021 20:45. Reden: hyperlink naar onderdeel]

Alle reacties

• bwerg
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Nou heb ik zelf totaal geen ervaring of specifieke kennis en ik kan dus weinig toevoegen, behalve: dit topic al gezien? ;)

Voor zover ik zie regelt ebay inderdaad de kosten en geven ze een referentienummertje voor de douane door aan de verkoper die dat op het pakketje moet plakken.

Of dat in de praktijk goed gaat is natuurlijk een tweede, de verkoper moet het ook goed doen natuurlijk.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Yorinn
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Dit is een onderwerp dat ook al in Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU wordt besproken. Gezien de overlap gaat dit topic op slot en mag je daar je vraag opnieuw stellen.

Don't shoot the messenger. | Tweakers Discord |

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee