Toon posts:

Macbook vraagt wachtwoord bij printen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• JteF
  • Registratie: mei 2021
  • Laatst online: 17-09 12:14
Ik heb net een Macbook pro. Hierbij probeer ik de printer in te stellen. Dit moet via een netwerk met windows computers.
Nu heb ik de printer gevonden en ingesteld, maar als ik iets wil afdrukken, dan vraagt de Macbook om een wachtwoord (van de printer??). Er is echter geen wachtwoord van de printer.

Wie kan me vertellen wat er mis gaat?

Beste antwoord (via JteF op 15-09-2021 20:24)

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 21-09 11:26
Je hebt de printer verkeerd ingesteld. Je bent nu verbonden met de Windows computer, die weer een verbinding met de printer maakt.

Ga naar de website van Epson en kijk even in de handleiding hoe je met Mac OS wel goed met de printer verbind.

NIET via een computernaam en workgroup.

Woont in Helsinki

Alle reacties

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 20:56

nelizmastr

Goed wies kapot

Niet toevallig een “veilig printen” optie die aan staat?

Zijn de Mac en de printer met hetzelfde netwerk verbonden?
Niet stiekem met het wifi netwerk van de printer zelf verbonden?

Welke printer is het überhaupt en werkt evt. software van de fabrikant beter?

I reject your reality and substitute my own

• JteF
Hoe kan ik zien of ik de optie ''veilig printen'' aan heb staan? Ik heb de printer Epson ET-2650.
Ik ben niet verbonden met het wifinetwerk van de printer. De mac en de printer zijn beide met hetzelfde netwerk verbonden.

• Merethil
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 00:31
JteF schreef op woensdag 15 september 2021 @ 12:22:
Hoe kan ik zien of ik de optie ''veilig printen'' aan heb staan? Ik heb de printer Epson ET-2650.
Ik ben niet verbonden met het wifinetwerk van de printer. De mac en de printer zijn beide met hetzelfde netwerk verbonden.
Maak even een screenshot van de melding die je krijgt als je wil printen. Ik heb een printer uit dezelfde serie (ET-2600) en daar heb ik nooit iets voor hoeven doen behalve mijn Macbook de printer laten vinden op 't netwerk (beide via WiFi aangesloten).

• JteF

Dit is wat er komt te staan, hopelijk snapt u het probleem.

• TommieW
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 17:23

TommieW

Numa numa.

Hoe heb je 'm ingesteld? Het lijkt alsof je via SMB probeert te printen via een Windows PC. Maak je direct met de printer verbinding?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
Xiaomi Mi 9T Pro

• JteF
Via systeemvoorkeuren, printers en scanners, vervolgens op het plusje klikken, dan naar windows (het derde icoontje bovenaan), hier stond 'workgroup' waarbij ik klikte op de windows pc waarop de printer is ingesteld. Toen kwam de naam van de printer tevoorschijn en die heb ik toegevoegd.

Als ik nu bij printers en scanners kijk zie ik de epson printer staan, hier staat een groen stipje bij met daarachter het woord 'inactief

• Greatsword
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@JteF Wat heb je zelf nu al gevonden dan?

Als ik google kom ik hier en daar wel wat dingen tegen.

https://epson.com/faq/SPT...faq_cat=faq-8796127635532

https://download.epson-eu...ad/6305/epson630537eu.pdf

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 20-09 12:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

JteF schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:43:
...klikte op de windows pc waarop de printer is ingesteld. ..
Is het nou een shared printer (via een Windows-PC) of is het een networked printer dus met zijn eigen IP op het netwerk?

In het eerste geval zal je (zeer waarschijnlijk) de credentials van het Windows-account (elke keer) moeten gebruiken om te printen.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Intelligo
Je hebt de printer verkeerd ingesteld. Je bent nu verbonden met de Windows computer, die weer een verbinding met de printer maakt.

Ga naar de website van Epson en kijk even in de handleiding hoe je met Mac OS wel goed met de printer verbind.

NIET via een computernaam en workgroup.

Woont in Helsinki

• JteF
Ik heb de software geïnstalleerd en het is nu eindelijk gelukt! bedankt

• Intelligo
JteF schreef op woensdag 15 september 2021 @ 20:24:
Ik heb de software geïnstalleerd en het is nu eindelijk gelukt! bedankt
Top! Happy printing.

Woont in Helsinki

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee