Cooling in gesloten TV-kast met luchtgat

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SIII
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-03 07:47
Deze week hebben we een nieuw tv-meubel welke het 'gesloten type' kast is.
de PS5 + Samsung one connect box komen in 1 zo een kast te staan.

de PS5 koelt zeer stil en goed, de one connect box van Samsung komt wel zeer warm na een tijdje.
nu heb ik 2fans aangeschaft op usb, die mee aan gaan wanneer de tv aan gaat (via one connect box).

Nu is mijn vraag, wat vinden jullie de ideale fan opstelling voor in dit tv-meubel?
er zijn 2 fans beschikbaar via usb.

Dit is de tv-kast gesloten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kXgVpz5MdEX6Ec0rOD4uiVCWdTk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QMGEAXrPmYr9WsuuMSLVPxzg.jpg?f=fotoalbum_large

Met luchtgat van een paar cm breed volledige breedte onderaan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4QVovgw6ZNpQakvd6GAT7PNfpCs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pvkGocGPuAxFhW9SWur8h2Mr.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is de 2-delige kast waar de PS5 onderaan staat en one connect bovenaan.
De 2 fans heb ik momenteel hier geplaatst:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WmZ55euxA6VjgKhaZ6Tucw6x2yY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BwDZ2mb396A1sdd1eC3ICxJ6.jpg?f=fotoalbum_large

En links van deze kast zit een gat die uiteindelijk ook voor de verbinding zorgt met de kabels naar de soundbar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1PUjPAipuhLI5T2tSE7E6AA-3CY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QRyh0bPvRvbGeFwhUaFHk32o.jpg?f=fotoalbum_large

Wat zou volgens jullie de optimale opstelling van de fans zijn?
bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SIII
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loovy23
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 21-07-2022
Hoe is je ervaring met de cooling?
Werkt alles zoals je verwachte
En wordt de one connect box nog te warm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SIII
Hallo, deze is nu ruime tijd in gebruik.
Soms laat ik de kast gesloten met de 2 vents.
De one connect wordt sowieso warm, soms heet, maar nog geen problemen ondervonden.

Als ik 4k 120hz ps5 speel zet ik wel het kastje open als ik langer of half uur game. Anders wordt de ps5 wat te warm en draait hij redelijk luid. Al bij al is het prima zo, maar zit er klein beetje vrees in dat ik de temperatuur toch eens ga overschrijden. Voorlopig alles ok en gebruik deze opstelling ruime tijd op dagelijkse basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Dit is wel een interessant topic, vreemd dat niemand hier toentertijd op heeft gereageerd.

Je zou nog eens kunnen proberen om de fans boven/achteraan te plaatsen en daar een gat te maken (evt. bovenin netjes met een roostertje afgewerkt). Warmte stijgt op, in mijn ervaring is het erg lastig om puur negatieve druk aan de onderkant te gebruiken tenzij je flinke fans hebt (die dan weer veel geluid maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loovy23
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 21-07-2022
Inderdaad ^^

Ik zit ook wat met hetzelfde probleem omdat ik de one connect box van mijn tv zou willen wegwerken in de tv kast.
Maar hoe jij het weggewerkt hebt in de tv kast met een ventilator lijkt me een uitstekend idee.
Denk dat ik het zelfde zal proberen.
Maar fans aan de boven/achterkant plaatsen en de warme lucht dan naar boven uit de tv kast laten blazen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SIII
Ja best is dat je een in en outtake hebt, maar daar dit een op maat gemaakt meubel is en redelijk aan de prijs is wou ik dit vermijden. Best is bv intake onderaan en outtake bovenaan (of zijkant) dan is dat perfect opgelost.

Deze vents zijn voor een kleine 20€ op amazon te koop en gaan met de oneconnect samen aan dooe de usb voeding.

Ik zet de snelheid op medium daar op high bij stillere avonden dit wel storend kan zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zbiegniew
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 10-10-2022
Het viel mij op dat de ingebouwde fan van de One Connect aan de onderkant (!) zit. Warmte kan dan niet goed weg en zal stijgen, denk ik. Als je de One Connect op pootjes zet, i.c.m. de usb ventilators, dan wordt hij al veel minder warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoHa90
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 21-05 13:55
Een topic van 2021 en ik zie het nu pas 8)7

Mijn advies, waar je nu niets meer aan hebt, is maak ventilatie gaten in de achterwand en niet te zuinig met ventilatoren :)

Ook als je je zorgen maakt over restwaarde van je meubel. Tegen de tijd dat je afscheid gaat nemen is die restwaarde toch grotendeels weg. Gebruikssporen en de mode is veranderd. En je kan altijd een mooi dun nieuw meubelplaatjes over de achterwand zetten.

Ik zat met zelfde koelingsvraagstuk in een gesloten meubel. Zie mijn forum post daarover:
Computermeubel voor gaming pc

Uit ervaring, zoveel ventilatoren plaatsen als er in passen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassque
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20-04 17:55
Dank voor de tips hier, zelfde situatie alleen bij mij komt de OCB in een dichte (triplex en stuc en behangen) ‘schouw’ van 125 cm breed waar de electrische haard ook in komt. De Baveno 110. Ik ga de OCB op een soort pootjes zetten die ik ga maken van metalen verstekingshoekjes. Daarop een ventilatie rooster, daarop 2 usb ventilatoren (ik heb de Eluteng dubbele pc ventilator gekozen van Amazon). Dit zet ik met tierips vast. Daarop plaats ik dan de OCB. De ‘schouw’ is 20 cm diep en 260 hoog. De sfeerhaard heeft de ventilatie naar voren de kamer in.
Mijn vraag: denken jullie dat in de ruimte waar de OCB komt nog ergens achter het behang gaatjes niet boren in de triplex plaat. Bovenin bijvoorbeeld waar dan behang overheen komt.
Zou dat behang voldoende de warmte dan doorlaten of is die ruimte groot genoeg dat ivm de ventilatoren de warmte bij de ocb weg kan? De sfeerhaard zal voornamelijk op de ‘Efteling’ stand staan met vlammetjes want er is heerlijke vloerverwarming. Wil een WiFi termometer in die kast stoppen. Kan ik het monitoren.
Hier een foto van de situatie. Het behang moet opnieuw dus mogelijkheid tot boren. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i2dtkABVi6NL8fTfnQYEfWe4HrM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fnyo6jj6jxmNcvEDGvzSMr36.jpg?f=fotoalbum_large
Als jullie het leuk vinden kan ik het proces op de foto zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SIII
Allereerst proficiat met de zeer mooie woning!
Bestaat er een mogelijkheid om een intake van buiten te laten nemen, denk dat dit wel optimaal kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassque
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20-04 17:55
Dank! Het is een appartementencomplex…ik zit niet op de bgg en denk zomaar niet dat ik een gaatje in de gevel mag boren…zou idd wel het mooist zijn!
Pagina: 1