PC naar TV (Kpn box?)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anoniem987654
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-06 10:48
Beste Dames & Heren,

Ik zou graag films en series willen streamen van de PC naar de TV. Ik kom er niet helemaal uit wat nou kan en mogelijk is. Ik zat te denken aan zulke soort dingen:

1. Miracast? -> echter heeft de TV die capabiliteit niet en de PC ook geen wifi, alleen via DxDiag staat er: "Miracast: Available, with HDCP"
2. De KPN 4K TV ontvanger heeft miracast ingebouwd (of die van ziggo, moet binnenkort toch een nieuw afsluiten)?? Met dan een microsoft wireless display adapter
3. Een chromecast zou moeten werken lees ik online :/
4. Gewoon een HDMI kabel van 10 meter aanleggen, wat ook niet erg chic is...
5. ... enige andere ideeen van de community?

Alvast zeer bedankt,

Groet

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Gewoon een HDMI kabel van 10 meter aanleggen, wat ook niet erg chic is...maar wel altijd werkt

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:26

nelizmastr

Goed wies kapot

Je gaat geen 4K over een HDMI kabel krijgen van 10m, daar moet een versterker tussen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-06 12:27
Ik gebruik zelf een chromecast, gaat prima. Ik heb wel de 1080p variant, maar de 4k variant zou ook moeten werken zolang je een goed wifi signaal hebt. Streamen doe ik met plex, maar programma's als VLC player kunnen ook streamen.

Ik had ook een HDMI kabel van 10 meter liggen, maar gezien dat ik een 1080p tv heb, kan ik niet testen wat dat doet voor 4k. Ik weet niet of er kabels zijn die een 4k signaal goed kunnen communiceren op die afstand op 60hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyXP1600
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05:41
Je kan ook de tv en PC dichter bij elkaar brengen dan 10 meter. Eventueel zelfs een dedicated HTPC aan je TV koppelen.
Chromecast met een server storing en je ligt eruit. Ik heb best vaak problemen gehad met Chromecast apparaten. In de slaapkamer had ik een beamer met Chromecast met een audio extractor naar de oude Logitech 5.1 set om surround geluid te krijgen uit een Chromecast. Kreeg het maar half werkend volgens mij, ik weet het al niet meer. Overgestapt op HTPC en nooit meer problemen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyXP1600
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05:41
GromuhlDjun schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 21:41:
Ik gebruik zelf een chromecast, gaat prima. Ik heb wel de 1080p variant, maar de 4k variant zou ook moeten werken zolang je een goed wifi signaal hebt. Streamen doe ik met plex, maar programma's als VLC player kunnen ook streamen.

Ik had ook een HDMI kabel van 10 meter liggen, maar gezien dat ik een 1080p tv heb, kan ik niet testen wat dat doet voor 4k. Ik weet niet of er kabels zijn die een 4k signaal goed kunnen communiceren op die afstand op 60hz.
10 meter kabels van de Action weet ik zeker van dat die geen 4k kunnen. Verschillende gehad. 1080p is al twijfelachtig. 720p geen problemen, 1080p doet het op zich wel, maar geeft af en toe rare groenige artifacts bijvoorbeeld bij het laden van Windows. En werken bij mij alleen maar rechtstreeks op een scherm. Mijn Onkyo receiver flipt er zo hard van dat ie helemaal geen beeld geeft, ongeacht de resolutie.
Maar goed, of geen één hdmi kabel van 10m op 4k werkt of alleen goedkope van de Action niet, dat weet ik niet. Ik weet wel dat ik geen peperdure kabel ga kopen van 10 meter die misschien alsnog niet werkt. Dingen zo dicht bij elkaar zetten dat een kabel van anderhalve meter lang genoeg is werkt beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anoniem987654
GromuhlDjun schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 21:41:

Dit is mooi om te weten :) Ik stream vaak via funimation (via VPN) of ander semi legale manieren voor zulke media, dus kom toch niet boven de 720p/1080p uit. Met vaak dan korte YouTube video's, minimale Netflix, soms usd VLC voor oude series en films. Dus Chromecast met hele pc scherm klinkt als mooie uitkomst dan. (Zolang ultrawide mooi naar TV cast)
Gebruik jij toevallig ook een PC via internet of alles via de wifi?

HTCP is helaas te duur (minimaal 300 euro als ik zo rondkijk voor iets redelijks). HDMI cable moet namelijk naar andere kant van kamer, dus langs de muren is dat 10meter. Gebruik liever dezelfde pc om steeds dezelfde muis & toetsenbord te kunnen gebruiken. Te veel opbergruimte en e-waste _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anoniem987654
DannyXP1600 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 21:50:
[...]

10 meter kabels van de Action weet ik zeker van dat die geen 4k kunnen. Verschillende gehad. 1080p is al twijfelachtig. 720p geen problemen, 1080p doet het op zich wel, maar geeft af en toe rare groenige artifacts bijvoorbeeld bij het laden van Windows. En werken bij mij alleen maar rechtstreeks op een scherm. Mijn Onkyo receiver flipt er zo hard van dat ie helemaal geen beeld geeft, ongeacht de resolutie.
Maar goed, of geen één hdmi kabel van 10m op 4k werkt of alleen goedkope van de Action niet, dat weet ik niet. Ik weet wel dat ik geen peperdure kabel ga kopen van 10 meter die misschien alsnog niet werkt. Dingen zo dicht bij elkaar zetten dat een kabel van anderhalve meter lang genoeg is werkt beter.
Ik las dat "redmere" HDMI cables (dus Amazon basic al minimaal 22 euro) de oplossing is op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-06 12:27
anoniem987654 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 21:54:
[...]

Gebruik jij toevallig ook een PC via internet of alles via de wifi?
Werkt allebei. Ik heb veel kabels weggehaald, dus nu via Wifi, maar zolang je pc op hetzelfde netwerk als de chromecast zit, kun je ernaar streamen. Maakt niet uit of het met of zonder netwerkkabel is (misschien met kabel iets sneller :) )

• EliteGhost
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-05 08:46
Ben er niet helemaal zeker van, maar als je Steam op je computer hebt staan en een smart TV hebt kan spellen naar je TV streamen. Waar ik niet zeker van ben is of dit ook met films werkt, ik dacht van wel aangezien je met de steam app ook bij bestanden op je PC kan. Is een test waard.

De laatste keer dat ik dit probeerde met een spel was er net teveel vertraging om lekker te kunnen spelen. Hangt dus af van het spel :+ Met films maakt het niets uit, daar is geen interactie nodig.

HDMI blijft de beste optie, heb nog een 15m HDMI kabel omdat ik tot 8 weken terug in een hokje woonde waar de computer dicht genoeg bij de TV stond (en alles op de zelfde verdieping). Geen 4K beeld maar dat waren die films toch niet en het zag er verder prima uit.

• Baakster
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17-06 14:28

Baakster

Dislectie enzo... succes!

nelizmastr schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 21:12:
Je gaat geen 4K over een HDMI kabel krijgen van 10m, daar moet een versterker tussen.
Dat kan wel zonder versterker.. met een active optic cable..

Maar iedereen draagt allemaal "oplossingen" aan. Maar niemand die vraagt "Om welke TV gaat het hier?"
Pagina: 1