Beste Tweakers voor mijn eerste build heb ik het volgende samengesteld ( RX 6700 XT heb ik al)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit wordt een game en office systeem. Wil spellen zoals COD warzone kunnen blijven spelen ook in de komende jaren zonder te moeten upgraden. Nu nog op 1080p maar een nieuwe monitor wordt mijn volgende aankoop. Daarnaast office taken met grote excel databases, mathlab, stata, R
Wat mag het systeem gaan kosten?
800-1000 (videokaart heb ik al) draait vooral om een goede prijskwaliteitsverhouding, Ik hoef niet het nieuwste maar wil niet nu besparen en dan alsnog snel te moeten upgraden. Het moet een beetje future proof zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al de AMD Radeon RX 6700 XT.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Naast de basiscomponenten wil ik graag wifi, ik twijfel nog of ik dit via het moederbord moet doen of met een netwerk adapter. Neig zelf naar via mobo.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Een AMD processor bij de AMD videokaart.
Ga je overklokken?
Verwacht van niet.
Wat verwacht je van ons?
- Passen de componenten bij elkaar en in de kast?
- Wifi via netwerkadapter of in mobo?
- Via een online tool kwam ik uit op 550W voeding maar, kan ik beter 750W nemen voor bijvoorbeeld extra SDD, RAM of RGB?
Ik hoor graag van jullie, alle tips en op- en/of aanmerkingen zijn welkom.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 279,- | € 279,- |
| 1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B550-F Gaming (WI-FI) | € 174,18 | € 174,18 |
| 1 | Behuizingen | NZXT H510 Zwart | € 74,90 | € 74,90 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Pure Rock 2 Zwart | € 34,99 | € 34,99 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16 | € 75,90 | € 75,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM750 (2019) | € 94,90 | € 94,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 1TB | € 117,70 | € 117,70 |
| Totaal | € 851,57 | |||
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit wordt een game en office systeem. Wil spellen zoals COD warzone kunnen blijven spelen ook in de komende jaren zonder te moeten upgraden. Nu nog op 1080p maar een nieuwe monitor wordt mijn volgende aankoop. Daarnaast office taken met grote excel databases, mathlab, stata, R
Wat mag het systeem gaan kosten?
800-1000 (videokaart heb ik al) draait vooral om een goede prijskwaliteitsverhouding, Ik hoef niet het nieuwste maar wil niet nu besparen en dan alsnog snel te moeten upgraden. Het moet een beetje future proof zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al de AMD Radeon RX 6700 XT.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Naast de basiscomponenten wil ik graag wifi, ik twijfel nog of ik dit via het moederbord moet doen of met een netwerk adapter. Neig zelf naar via mobo.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Een AMD processor bij de AMD videokaart.
Ga je overklokken?
Verwacht van niet.
Wat verwacht je van ons?
- Passen de componenten bij elkaar en in de kast?
- Wifi via netwerkadapter of in mobo?
- Via een online tool kwam ik uit op 550W voeding maar, kan ik beter 750W nemen voor bijvoorbeeld extra SDD, RAM of RGB?
Ik hoor graag van jullie, alle tips en op- en/of aanmerkingen zijn welkom.