Videocall benodigdheden vergaderruimte

Pagina: 1
Acties:
  • 474 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HYPD
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 15-09-2021
Hi allen,

Bij ons op kantoor zijn we bezig met het inrichten van de vergaderruimte. Het idee is als volgt: op de kopse kant van de vergadertafel willen we een Smart TV plaatsen. Via een HDMI kabel kunnen we dan onze laptops aansluiten om op de TV een presentatie te kunnen geven of een videocall te houden. Om te zorgen dat de volledige vergaderruimte in beeld komt, willen we een aparte webcam plaatsen bovenop de TV. We willen dus niet de webcam van de laptop gebruiken.

Wat is de beste manier om dit te doen? Het lijkt me niet dat als je simpelweg een USB webcam aansluit op een Smart TV, dat je vanaf je laptop dan kunt selecteren welke webcam je wilt gebruiken. Of zie ik dat verkeerd? En lange kabel vanaf de webcam naar de laptop zien we ook niet zo zitten.

Ik ben redelijk thuis in technische vraagstukken, maar dit is nieuw terrein voor me. Ik heb ook al wat zakelijke video conference apparatuur van Logitech voorbij zien komen, maar deze zijn redelijk prijzig (> €1K). Het lijkt me dat het goedkoper moet kunnen. Alle input is welkom! Alvast bedankt.

Alle reacties

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:25

FeaR

In GoT we trust

Zoals ik het lees is de TV hier niet het issue/uitgangspunt maar de webcam, hoe deze te bedienen en aan te sluiten. Dat is geen onderwerp voor Consumentenelektronica, dat is PC hardware en valt onder Harde Waren of, afhankelijk van het OS, in één van die subfora. Ik ga dit topic echter niet verplaatsen omdat ik de eigen inzet matig vind. Termen als "voorbij zien komen" zijn te makkelijk. Heb je die apparaat ook goed bekeken, waarom zijn die zo veel duurder? Volgens mij valt of staat een dergelijke vraag overigens met welk OS je werkt en via welke methode (Teams, Webex, Zoom) je wilt vergaderen.

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 15-09-2021 13:52 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Dit topic is gesloten.