Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marti Zanden
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09-05 13:50
Voor het maken van instructievideo's ben ik opzoek naar een goede studio setup. Dit is echter compleet nieuw voor me dus ik tast nog een beetje in het duister ( :P ).

Het gaat in het begin om het maken van korte video's over o.a. het verstellen van ladefronten, scharnieren en ophangsystemen van badmeubelen. Hiervoor is al ruimte beschikbaar met een egale witte achterwand waar het meubel opgehangen wordt. Later ben ik ook van plan om sfeerimpressies te filmen in onze uitgebreide showroom.
Om dit er enigszins professioneel uit te laten zien ben ik nog opzoek naar 2 studiolampen. Ik heb alleen geen idee waar ik allemaal op moet letten en ik zie door de bomen het bos niet meer. Led panelen, Led point lights, setjes met ouderwetse spiraallampen, softboxen, diffusers etcetra. Waar ik nu naar opzoek ben is advies van mijn mede tweakers.

Wat ik zelf bijvoorbeeld gevonden heb is:
Amaran 200d Daylight
Godox Paraplu Softbox
Amaran HR672C Flood light
Falcon Eyes W-805 Lampstatief

Dan heb ik zowel een point light als een Led paneel + een softbox voor de 200d.
Zou dit bijvoorbeeld een goed startpunt zijn om mee te beginnen?
Zijn er nog dingen die ik absoluut nodig heb naast locatie, belichting en camera?

Extra info: ik ga filmen met de Sony A6500 waar ik 4 lenzen voor beschikbaar heb (16mm, 30mm, 50mm en 18-105mm)