Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.
Vraag
Alle reacties
Eerste waar ik naar zou kijken is condensatoren en weerstanden welke geoxideerd zijn. Zeker condensatoren (MLCC's) welke op een secundaire spanningsrail zitten kunnen zo'n bootloop veroorzaken. Feitelijk worden de spanningsrails in fasen opgestart, en als de betreffende rail waar sluiting op zit dan eenmaal in het opstartproces spanning krijgt en sluiting veroorzaakt trekt dat de spanning van andere lijnen naar beneden, waardoor de telefoon opnieuw begint met starten.
Mocht je een heteluchtstation willen gebruiken let dan op dat je onderdelen zoals de CPU/RAM en PMIC niet te warm maakt, want dat geeft je nog veel meer problemen.
Is het dan nog mogelijk om überhaupt aanwijzingen of het probleem te ontdekken? Of zou ik dan gewoon de Logic board moeten schoonmaken?
Wel echt bedankt voor je post, die is hee leerzaam.
[ Voor 8% gewijzigd door RazorMaron op 15-09-2021 21:42 ]
Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.
edit: koop een leesbril van een paar euro, dan zie je veel meer/beter.
[ Voor 19% gewijzigd door Hackus op 16-09-2021 13:34 ]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Met het blote oog is waarschijnlijk nog wel de locatie met waterschade te achterhalen, of dan genoeg te zien is voor een reparatie is afhankelijk van de situatie. Je kan natuurlijk ook een paar scherpte foto's maken van de PCB, bij voorkeur met veel omgevingslicht.RazorMaron schreef op woensdag 15 september 2021 @ 21:41:
@_Jeffrey_ Ik heb geen microscoop hiervoor. Zit er wel aan te denken om er eentje aan te schaffen. Maar voor nu moet het met het blote oog.
Is het dan nog mogelijk om überhaupt aanwijzingen of het probleem te ontdekken? Of zou ik dan gewoon de Logic board moeten schoonmaken?
Wel echt bedankt voor je post, die is hee leerzaam.
Maak hem nog even niet schoon. Zoals ik al zei kan dit de sporen welke naar de oorzaak leiden weghalen.
Als je hier geen ervaring mee hebt is het beter dit soort dingen niet te zeggen. Het misleid niet alleen de TS, maar ook andere welke informatie uit dit topic gebruiken voor een mogelijke reparatie.Hackus schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:32:
Grote kans is dat na het reinigen van je Logic-Board (in IPA, trilbadje) en wat je visueel waarneemt schoonmaakt met IPA. Dat het na montage weer goed werkt.
Overigens werkt IPA in een ultrasoon bad wonderbaarlijk slecht. Er zijn veel betere vloeistoffen om dan te gebruiken.
Of pak een andere telefoon met goede camera, zet die aan en leg die op bijvoorbeeld een leeg frisdrankglas, met de camera naar beneden gericht. Zoom in met de camera en zorg voor goed werklicht op de telefoon die je er onder legt. Zo kun je op het scherm van de telefoon veel beter zien wat je er onder hebt liggen.Hackus schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:32:
Ik spreek wel uit ervaring, heb al genoeg iPhones gerepareerd. Deel dan gelijk welke vloeistoffen jij wel zou gebruiken, zomaar iets roepen heb je weinig aan._Jeffrey_ schreef op donderdag 16 september 2021 @ 14:41:
Als je hier geen ervaring mee hebt is het beter dit soort dingen niet te zeggen. Het misleid niet alleen de TS, maar ook andere welke informatie uit dit topic gebruiken voor een mogelijke reparatie.
Overigens werkt IPA in een ultrasoon bad wonderbaarlijk slecht. Er zijn veel betere vloeistoffen om dan te gebruiken.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Ik wacht nog even af op wat @_Jeffrey_ gaat reageren op @Hackus. Heb zelf wel IPA op voorraad, maar geen trilbadje.
Waarmee zou je aanraden dat ik de board schoonmaak? Een tandenborstel lijkt me iets te grof. Een wattenstaafje?Hackus schreef op donderdag 16 september 2021 @ 16:52:
Denk dat hij speciale zeep bedoelt voor US reinigen, dat meng je met DEMI water. Maar als je niet vaker toestellen gaat repareren of andere elektronica, is dat niet nodig.
Eerst trouwens nog maar kijken of ik het probleem kan herleiden.
Verder: Die zwarte pads die ik van het board afhaal, moet ik die vervangen of functioneert ie ook prima zonder? Had gelezen dat het warmte absorbeert.
Die zwarte stickers zijn hoofdzakelijk voor EMC bescherming. Door alleen de stickers te verwijderen kan je nog steeds niet alles zien, gezien een deel achter een 'schild' zit. Begin maar gewoon met het voorzichtig verwijderen van die stickers, en maar wat duidelijke foto's. Of, zoals @sypie zei, verzin wat creatiefs zodat je het beter kan zien. Ga je op dit moment niet druk maken om die stickers te vervangen.
Er zijn genoeg soorten vloeistof voor een ultrasoon bad welke specifiek gemaakt zijn voor PCB's. Deze vloeistoffen zijn krachtig genoeg om bv soldeerflux op te lossen, maar lossen bijvoorbeeld niet het kunstof van IC packages op. Ik gebruik zelf meestal RS Pro 217-3841 vloeistof, maar er zijn er zeker meer welke prima voldoen.
Ik heb geen zin om een nutteloze discussie met je aan te gaan, maar als een reparatiebedrijf tegen mij zou zeggen dat na het reinigen met een ultrasoonreiniger mijn telefoon gerepareerd is gaat er bij mij één wenkbrauw omhoog.Hackus schreef op donderdag 16 september 2021 @ 16:10:
[...]
Ik spreek wel uit ervaring, heb al genoeg iPhones gerepareerd.
Soft tandenborstel werkt prima.RazorMaron schreef op donderdag 16 september 2021 @ 16:59:
[...]
Waarmee zou je aanraden dat ik de board schoonmaak? Een tandenborstel lijkt me iets te grof. Een wattenstaafje?
Eerst trouwens nog maar kijken of ik het probleem kan herleiden.
Verder: Die zwarte pads die ik van het board afhaal, moet ik die vervangen of functioneert ie ook prima zonder? Had gelezen dat het warmte absorbeert.
Maar hier lees je how to
https://nl.ifixit.com/Gui...iquid+Damage+Repair/95280
Volgens mij hebben ze ook wel een video op YouTube staan.