probs met 3C905C

Pagina: 1
Acties:

• Overspeed
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 13:27
Om m'n kabelinternet te delen gebruik ik een Netgear RP114GE Cable/DSL Router.

Dit heb ik eerst met 1 PC geprobeerd, met de bijgeleverde UTP kabel (2m). Dit werkte probleemloos. (10Mb NIC 3C900B-TPO)

Toen wilde ik er een 2e PC bij plaatsen:
eerst +/- 20m kabel gelegd, plugjes erop (straight), en aangesloten. (3Com 3C905C-TX-m 10/100Mbit)

Maar nu ging er bij de 2e poort (2e PC dus) geen led LNK/ACT aan, en deed het netwerk het dus niet.

Kabel nagemeten, was in orde.
Netwerkkaart overnieuw geïnstalleerd - geen resultaat.
Ander PCI slot - geen resultaat.
Netwerkkaart vervangen (door 1tje van zelfde model) - geen resultaat.
Andere poort op router - geen resultaat.
Direct van de kabelmodem naar de netwerkkaart op de 2e PC werkt ook niet.

Dus de met de kabel en de router is alles goed, alleen de netwerkkaart doet 't niet. (maar een andere netwerkkaart van hetzelfde type doet 't ook niet.. En zijn beide nieuw..)

Oftewel, nog iemand een idee?

PC specs:
AMD TB 1400
Asus A7M266
256 MB DDR
Diamond Viper V550 (TNT1)
SB Live Player 5.1
En verder de gebruikelijke dingen zoals HD, CDrom en brander.

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

Verwijderd

als link niet brandt is het geen software probleem. probeer een andere kabel

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:49
Als de link niet brand kan het WEL een softwareprobleem zijn.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

3com pre-install tool draaien?

Verwijderd

Ben het met het bovenstaande eens, 3com pre install draaien.

• Overspeed
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 13:27
OK,

ik heb ff PC1 naar boven verplaats om die kabel te testen, en raad eens: de kabel doet 't niet...

Hmm, en ik had em nog wel getest... (met stroom (12V) + lampje op ene connector, en dan min op de andere connector...)

PC2 ff naar beneden gehaald en netwerkkaart overnieuw geïnstalleerd (en daarvoor 3com pre-install gedraaid), en met die kabel van 2m op de router aangesloten, en werkte prima!

Dus nu nog een nieuwe kabel leggen en alles hoort te werken...

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

Pagina: 1