HP Elitebook 820 G4 bios

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietNoot
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 10:55
Ik heb een tijdje geleden bij een verkoop van gevonden voorwerpen bij een bus maatschappij een HP Elitebook 820 G4 gekocht voor een mooi prijsje. Het enige euvel was dat hij gelijk om een wachtwoord vroeg als je hem aanzette. SSD bleek beveiligd te zijn met een wachtwoord. Heb toen de SSD vervangen voor een andere en idd hij kon opstarten. maar ik kan ook niet inde bios(UEFI) komen. Bij HP zeggen ze dat het moederbord vervangen moet worden, maar ik kan me dat niet voorstellen. volgens mij moet dit ook anders kunnen. Heeft Iemand een idee? Bedankt alvast
Piet

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:09

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Je kunt de chip er af halen en her-programmeren maar ik denk niet dat je daar naar op zoek was. :P Bron Youtube

Denk dat we dit verder hier niet mogen bespreken zie Policy.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tenzij je de BIOS/UEFI kan re-flashen (en dat is inderdaad met desolderen enzovoorts) is het geheel correct, het moederbord moet vervangen worden.

Daarnaast mag het omzeilen van een dergelijke beveiliging hier, om goede redenen, niet besproken worden.

• PietNoot
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 10:55
Dankjewel voor jullie reacties.
Het was ook niet de bedoeling om de boel te omzeilen, want ik wil er best voor betalen.
Maar een nieuw mboard is me te gek.
Nogmaals bedankt