Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeebos
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-04 22:54
Ik zoek een?
Ik zoek 64 GB RAM voor mijn nieuwe zakelijke reken-PC. Ik heb minimaal 64 GB nodig, omdat de modelleer software die ik gebruik regelmatig tot niveau gebruikt.

Wat is je budget?
Minder is beter, maar rond de 400 euro is prima.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het zal in een pc komen met de volgende specificaties:Ik heb dit allemaal besteld, en ook dit RAM:
pricewatch: Crucial Ballistix BL2K32G36C16U4B
Maar dit is telkens niet voorradig en is nu al een maand verder uitgesteld.

Een ander alternatief waar ik aan denk is deze:
pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-4400C19D-64GVK

Ik lees elders dat die Crucial een stuk beter/betrouwbaarder zou zijn, klopt dat? Is deze g.skill een goed alternatief? Of kan iemand mij iets anders aanraden? Of juist gewoon geduld hebben totdat die Crucial wel beschikbaar is?

Beste antwoord (via jeebos op 25-09-2021 21:36)

• Baardhaas
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-08 00:45
Moet het per sé een kit van 2 zijn, of is 4x16 ook goed?
Zou gewoon een kitje zoeken van 3600mhz met een lage latency en vervolgens checken of het op de qvl van je moederbord staat.

Een Bios update kan ook wonderen doen. RAM support is enorm uitgebreid in vergelijking met eerdere jaren.

Heeft niks met jouw vraag te maken, maar ik denk dat met deze koeler je CPU gaat throttlen. Tenminste, ik kan me niet voorstellen dat je daar lang de all core boost van 4,8ghz mee haalt.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Baardhaas
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-08 00:45
Zou gewoon een kitje zoeken van 3600mhz met een lage latency en vervolgens checken of het op de qvl van je moederbord staat.

Een Bios update kan ook wonderen doen. RAM support is enorm uitgebreid in vergelijking met eerdere jaren.

Heeft niks met jouw vraag te maken, maar ik denk dat met deze koeler je CPU gaat throttlen. Tenminste, ik kan me niet voorstellen dat je daar lang de all core boost van 4,8ghz mee haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeebos
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-04 22:54
Baardhaas schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 23:55:

Bedankt voor je antwoord!
Ik heb volgens mij wel gelezen dat 2x36 sneller zou zijn dan 4x16, klopt dat?

En bedankt voor jouw opmerking over de koeler. Ik heb nu de Scythe Mugen 5 Rev.B besteld. Die zou beter moeten kunnen passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Reeferman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 01:44
2 modules is doorgaans makkelijker voor de geheugen controller dan 4 modules.

AMD Ryzen 5800X3D / ASUS R-S B550-F wifi II / 32GB 3600mhz / SSD's + HDD's / GTX 1080 Ti