Toon posts:

Instabiel Celeron/PII systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn broer en mij: een processor! Onze huidige is brak, instabiel en staat op instorten (hij slaat om de haverklap vast) en we zoeken al een tijdje naar iemand met een leuk bod....

Er zit nu een Pentium II 450 in en we zoeken dus iets in die range of sneller maar aanvaardbaar voor de koeling.
We hebben verder echt niets nodig, dus geen extra kasten, shit of i.d. ALLEEN een processor :)

(mag dit eigenlijk wel..? het is nl. wel een probleem.... ;) )

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:40

scorpionv

This space for rent

Dit hoort in Vraag en Aanbod op http://www.tweakers.net volgens mij ;)

Fun while it lasted: World Community Grid!

Verwijderd

Dat klopt ja, klik maar eens hier...

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

hoezo vage sh*t ?

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 augustus 2001 21:44 schreef scorpionv het volgende:
Dit hoort in Vraag en Aanbod op http://www.tweakers.net volgens mij ;)
dat wist ik dus niet :o
mag-ie dan gemoved worden?

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

weet je wel zeker dat het je cpu is ?

-Windhoos :?
-Irq Conflict :?
-Hd Defraggen :?

kan allemaal :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

ik heb nu een P!!! 550 over nadat mijn mainboard kapot is gegaan :(

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 augustus 2001 21:47 schreef funkflex het volgende:
weet je wel zeker dat het je cpu is ?

-Windhoos :?
-Irq Conflict :?
-Hd Defraggen :?

kan allemaal :)
ja! mijn broer heeft eigenhandig elk onderdeel in de computer vervangen en heeft nog steeds problemen die lijken op een processor-probleem.. :)

en Ruben via Pager: sorry, we hebben dus ECHT geen moederbord nodig, nogmaals........

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 augustus 2001 21:55 schreef bolk het volgende:
ik heb nu een P!!! 550 over nadat mijn mainboard kapot is gegaan :(
hmmmmmmm....
weet je toevallig uit je hoofd of dat zonder problemen in onze compu kan? *leek*

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:02

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Heb je de proc al eens op een ander mobo geprobeerd. he lijkt me sterk dat een proc gewoon raar gaat doen meestal doet ie dan helemaal niks meer.

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

[forum=6] -> [forum=7]

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

hey een vrouw!! 8-) COOL 8-)

hozeo OT :P

Verwijderd

Op zondag 19 augustus 2001 21:42 schreef SisterofMercy het volgende:
Voor mijn broer en mij: een processor! Onze huidige is brak, instabiel en staat op instorten (hij slaat om de haverklap vast) en we zoeken al een tijdje naar iemand met een leuk bod....

Er zit nu een Pentium II 450 in en we zoeken dus iets in die range of sneller maar aanvaardbaar voor de koeling.
We hebben verder echt niets nodig, dus geen extra kasten, shit of i.d. ALLEEN een processor :)

(mag dit eigenlijk wel..? het is nl. wel een probleem.... ;) )
ik betwijfel dat het je cpu is eerder je geheugen of mobo

Verwijderd

Op zondag 19 augustus 2001 21:59 schreef SisterofMercy het volgende:

[..]

hmmmmmmm....
weet je toevallig uit je hoofd of dat zonder problemen in onze compu kan? *leek*
dan zou je even in het boekje van het moederbord moeden kijken wat voor chipset erop zit. en kijk vooral ook even wat voor moederbord het is (merk, type, etc..).. anders valt er niet echt te zeggen of het wel of niet kan, overigens. zo'n PIII 500 is wel een oudere, een katmai. die passen volgens mij meestal wel..

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 augustus 2001 21:59 schreef -bolio- het volgende:
Heb je de proc al eens op een ander mobo geprobeerd. he lijkt me sterk dat een proc gewoon raar gaat doen meestal doet ie dan helemaal niks meer.
ik weet er niet exact het fijne van, maar mijn broer is echt ten einde raad en dat gebeurt niet gauw. We hebben echt alles al geprobeerd....

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

GoT is niet bedoeld voor Vraag en Aanbod, maar als je wat meer over je computer vertelt kun je er wel misschien mee geholpen worden wat er precies op je mainboard kan. Waarschijnlijk kan er wel iets van een PIII 1GHz op.

Als mensen CPU's gaan aanbieden dan gaat deze topic op slot. Alleen info aub :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Op zondag 19 augustus 2001 22:11 schreef Exirion het volgende:
geheugen kopen? :+

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 augustus 2001 22:10 schreef limp_bizkit het volgende:

[..]

dan zou je even in het boekje van het moederbord moeden kijken wat voor chipset erop zit. en kijk vooral ook even wat voor moederbord het is (merk, type, etc..).. anders valt er niet echt te zeggen of het wel of niet kan, overigens. zo'n PIII 500 is wel een oudere, een katmai. die passen volgens mij meestal wel..
maar die's dus al vervangen...dat was het probleem niet...

*word wanhopig* :P

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 augustus 2001 22:11 schreef Exirion het volgende:
GoT is niet bedoeld voor Vraag en Aanbod, maar als je wat meer over je computer vertelt kun je er wel misschien mee geholpen worden wat er precies op je mainboard kan. Waarschijnlijk kan er wel iets van een PIII 1GHz op.

nouuuu... ;(

doe die aanbodjes dan maar via ICQ....

Verwijderd

Op zondag 19 augustus 2001 22:12 schreef SisterofMercy het volgende:

[..]

dat durf ik zo niet te zeggen.. voor je het weet is het een VIA plank.

maar kan je even vertellen wat voor systeem je hebt?

dus
moederbord, cpu, geheugen, video, sound, etc... en OS..

voorbeeldje:

ASUS TUA266, PIII 733EB, 512MB PC2100 Crucial, TNT2 M64, Philips DSS330, Maxtor 15GB, Creative DVD12x...

anders is het lastig om te achterhalen waar jou probleem zit

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben ff [AFK] dus kan geen aanbodjes aannemen nu >:)

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 19 augustus 2001 22:13 schreef SisterofMercy het volgende:
doe die aanbodjes dan maar via ICQ....
Wat voor aanbodjes? :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Op zondag 19 augustus 2001 22:12 schreef SisterofMercy het volgende:

[..]

Eerst zegt je broer dat t de proc moet zijn, nu zeg je dat die al een keer vervangen is (toch :? ) . Daar ligt t dus niet aan. Dus moet je broer ;) toch ff wat meer info geven over t systeem. Zo lijkt t namelijk een beetje op galgje spelen of zow........

EDIT: Mank_Beschuitje was me voor :( :P

Verwijderd

Op zondag 19 augustus 2001 22:15 schreef Exirion het volgende:

[..]

Wat voor aanbodjes? :P
pr0n? :)

• LucienS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 14:57
Is toch echt meestal iets anders.. Je zegt dat alles al vervangen is, ook cd-rom speler(s) / FDD / flatcables / videokaart ??

I'm fed up 'cause all you wanna do is critisize.... (Alexander O'Neal '84)

Verwijderd

Op zondag 19 augustus 2001 22:16 schreef AirHead het volgende:
EDIT: Mank_Beschuitje was me voor :( :P
en ik maar die topic doorscrollen wie je bedoelde |:(

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 augustus 2001 22:15 schreef limp_bizkit het volgende:

[..]

dat durf ik zo niet te zeggen.. voor je het weet is het een VIA plank.

maar kan je even vertellen wat voor systeem je hebt?

dus
moederbord, cpu, geheugen, video, sound, etc... en OS..

voorbeeldje:

ASUS TUA266, PIII 733EB, 512MB PC2100 Crucial, TNT2 M64, Philips DSS330, Maxtor 15GB, Creative DVD12x...

anders is het lastig om te achterhalen waar jou probleem zit
*gaat proberen als leek broers systeem te omschrijven*
Pentium II 450, 128 MB, harde schijven bij elakar 36 Gb..geen idee welk brand... videokaart: Creative geloof ik (deze kaart sloopt de processor dus ook oa...en is part of the problem..)

Video:NVIDI Riva TNT met 16mb (maakt dus problemen)(maar wat voor)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 augustus 2001 22:16 schreef AirHead het volgende:

[..]

Eerst zegt je broer dat t de proc moet zijn, nu zeg je dat die al een keer vervangen is (toch :? ) . Daar ligt t dus niet aan. Dus moet je broer ;) toch ff wat meer info geven over t systeem. Zo lijkt t namelijk een beetje op galgje spelen of zow........
we zijn er dus iig achter dat de processor ALWEER kapot is en we vermoeden dat de grafische kaart ehm molesteert (sorry, ik ben nog niet into computer-termpjes)

Verwijderd

Op zondag 19 augustus 2001 22:17 schreef limp_bizkit het volgende:

[..]

en ik maar die topic doorscrollen wie je bedoelde |:(
Sorry :P

Aim to please , maar dan ff anders :P

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 19 augustus 2001 22:19 schreef SisterofMercy het volgende:
we zijn er dus iig achter dat de processor ALWEER kapot is en we vermoeden dat de grafische kaart ehm molesteert
Dat lijkt me uitgesloten ;)

Verwijderd

Op zondag 19 augustus 2001 22:19 schreef SisterofMercy het volgende:

[..]

we zijn er dus iig achter dat de processor ALWEER kapot is en we vermoeden dat de grafische kaart ehm molesteert (sorry, ik ben nog niet into computer-termpjes)
Zit er een "patroon" bij welke proggies/games t beestje vastloopt, of is het nogal bij alles :D

Verwijderd

Op zondag 19 augustus 2001 22:18 schreef SisterofMercy het volgende:

[..]

*gaat proberen als leek broers systeem te omschrijven*
Pentium II 450, 128 MB, harde schijven bij elakar 36 Gb..geen idee welk brand... videokaart: Creative geloof ik (deze kaart sloopt de processor dus ook oa...en is part of the problem..)
als die videokaart zorgt voor vastlopers.. dan denk ik zelf meer aan een missende AGP driver.. en dan denk ik aan VIA..
maar daarvoor moet ik eerst weten wat voor moederbord je hebt.. ik weet niet of je de kast van de computer open hebt maar anders moet je even tussen het 3e en 4e pci slot kijken, meestal staat daar wel een type nr of iets dergelijks..

om het iets duidelijker te maken:
Afbeeldingslocatie: http://www.msi.com.tw/support/bios/images/image54.jpg

als je de kast niet open kan maken, kijk dan of je een boekje of iets dergelijks hebt waar een naam/typenr op/instaat

Verwijderd

Op zondag 19 augustus 2001 22:18 schreef SisterofMercy het volgende:

[..]

videokaart: Creative geloof ik (deze kaart sloopt de processor dus ook oa...en is part of the problem..)
Een videokaart die de processor sloopt :? Kan aan m'n nick liggen, maar dat lijkt me nogal onmogelijk ?
Install es motherboard monitor en kijk hoe warm die zooi wordt. Maar dat een videokaart de proc sloopt lijkt me niet :)

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 15:15
lijkt me stug dat het de processor is. of hij doet het, of hij doet t of hij doet t niet. hoogstends kan hij door slechte koeling na een tijdje crashen, anders is het gewoon een kwestie van goed windows installeren inclusief de benodigte drivers en met je bios om kunnen gaan.

een pc bouwen lijkt niet op duplo en niet iedere leek kan het. haal er ffe iemand bij die er meer ervaring in heeft...

Verwijderd

Op zondag 19 augustus 2001 22:33 schreef weareborg het volgende:
lijkt me stug dat het de processor is. of hij doet het, of hij doet t of hij doet t niet. hoogstends kan hij door slechte koeling na een tijdje crashen, anders is het gewoon een kwestie van goed windows installeren inclusief de benodigte drivers en met je bios om kunnen gaan.

een pc bouwen lijkt niet op duplo en niet iedere leek kan het. haal er ffe iemand bij die er meer ervaring in heeft...
Who da man? :)

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 19 augustus 2001 22:37 schreef limp_bizkit het volgende:
Who da man? :)
I'm tha man with tha masta plan 8-) :P

Verwijderd

Op zondag 19 augustus 2001 22:39 schreef Exirion het volgende:

[..]

I'm tha man with tha masta plan 8-) :P
los het probleem dan op :P

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 augustus 2001 22:21 schreef Exirion het volgende:

[..]

Dat lijkt me uitgesloten ;)
waarom?

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 19 augustus 2001 23:01 schreef limp_bizkit het volgende:
los het probleem dan op :P
Hehe.. Je weet net zo goed als ik dat een instabiel systeem talloze oorzaken kan hebben.

Het kan een hardwareprobleem zijn, dus:
- slechte koeling
- te weinig vermogen op het mainboard voor de videokaart
- instabiele voeding
- IRQ probleem
- defect mainboard
- defecte videokaart
- brak geheugen

Of een software probleem:
- windows is brak geinstalleerd
- verkeerde drivers
- te veel om op te noemen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 augustus 2001 22:22 schreef AirHead het volgende:

[..]

Zit er een "patroon" bij welke proggies/games t beestje vastloopt, of is het nogal bij alles :D
tja, internet explorer(met blauw scherm), photoshop, webcams slaan gauw vast, dingen als Napster en Kazaa en als de computer een middagje aanstaat kunnen programma's opeens helemaal moeilijk gaan doen, willen niet meer opstarten, of staan echt vast (ICQ bijv...)

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 19 augustus 2001 23:03 schreef SisterofMercy het volgende:
waarom?
Een videokaart kan onmogelijk de CPU beschadigen omdat die twee totaal los van elkaar staan. Beide zijn via de Northbridge op het mainboard met elkaar verbonden, en ze kunnen elkaar geen schade toebrengen.

Verwijderd

Topicstarter
[b]Op zondag 19 augustus 2001 23:04 schreef Exirion - windows is brak geinstalleerd
Deze computer heeft inmiddels ook al vele systemen en versies gehad. WindowsNT, Windows98, het maakte eigenlijk weinig uit.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 augustus 2001 23:05 schreef Exirion het volgende:

[..]

Een videokaart kan onmogelijk de CPU beschadigen omdat die twee totaal los van elkaar staan. Beide zijn via de Northbridge op het mainboard met elkaar verbonden, en ze kunnen elkaar geen schade toebrengen.
hmm, vraag me af waar mn broer dat fabeltje dan vandaan heeft ;)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als de CPU kapot zou zijn zal die waarschijnlijk helemaal niet opstarten. Dingetjes die het wel kan zijn is een brakke Windows installatie of brak geheugen.

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 19 augustus 2001 23:05 schreef SisterofMercy het volgende:
tja, internet explorer(met blauw scherm), photoshop, webcams slaan gauw vast, dingen als Napster en Kazaa en als de computer een middagje aanstaat kunnen programma's opeens helemaal moeilijk gaan doen, willen niet meer opstarten, of staan echt vast (ICQ bijv...)
Heb je ook vaak beschadigde files enzo? Ik zit heel erg te denken aan een defecte geheugemodule, want ik heb zelf heel lang een instabiel systeem gehad door defect geheugen. De CPU was overgeclocked, dus ik dacht dat ie versleten was. Inmiddels draait het bakkie als 2e computer weer vrolijk stabiel verder met nieuw geheugen :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 augustus 2001 23:07 schreef Exirion het volgende:
Heb je ook vaak beschadigde files enzo? Ik zit heel erg te denken aan een defecte geheugemodule, want ik heb zelf heel lang een instabiel systeem gehad door defect geheugen. De CPU was overgeclocked, dus ik dacht dat ie versleten was. Inmiddels draait het bakkie als 2e computer weer vrolijk stabiel verder met nieuw geheugen :Y)
beschadigde files: nee, niet echt last van.

tja, het geheugen is vervangen en toen later in een andere compu gezet waaar het het wel prima deed. En we hebben onze CPU dus nog NOOIT overgeclocked :)
(ik moet mn broer eens op tweakers.net brengen.... ik lijk z'n spokesperson wel :D )

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 augustus 2001 23:06 schreef Aikeleer het volgende:
Als de CPU kapot zou zijn zal die waarschijnlijk helemaal niet opstarten. Dingetjes die het wel kan zijn is een brakke Windows installatie of brak geheugen.
Hoi BMG :)

Verwijderd

In zo'n geval probeer ik heel simpel het systeem van uitsluiten: wat gebeurt er bijvoorbeeld als je die processor in een andere computer zet?

edit:

De Nederlandse grammatica is moeilijk :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 augustus 2001 23:27 schreef Spaceknarf het volgende:
In zo'n geval probeer ik heel simpel het systeem van uitsluiten: wat gebeurt er bijvoorbeeld als je die processor in een andere computer zet?
Jammer dat we dat niet kunnen testen omdat we geen ander geschikt systeem hebben ......

Verwijderd

Eigenlijk is dat de enige manier. Zijn er geen mensen in de buurt die zo'n ding hebben? Bij mij zit 500m verderop een pc-boer waar ik die dingen kan testen als het moet zijn...

Verwijderd

Topicstarter
We hebben 4 PC's maar ze hebben allemaal een totaal ander systeem.....

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 20 augustus 2001 00:04 schreef SisterofMercy het volgende:
We hebben 4 PC's maar ze hebben allemaal een totaal ander systeem.....
Trek eens alle kaarten uit het systeem. Gewoon alleen draaien met een videokaart+CPU+geheugen erin. Als ie dan stabiel draait dan is de basis van het systeem ok.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn god, wel ingewikkeld allemaal......

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 20 augustus 2001 00:09 schreef SisterofMercy het volgende:
Valt best mee :P

Verwijderd

Op maandag 20 augustus 2001 00:09 schreef SisterofMercy het volgende:
Tja computers he :)
Had je maar een Gameboy moeten kopen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hey! I feel that as an insult! Ik kan me alleen niet voorstellen dat er iemand is die nog meer problemen eheft gehad met computers als wij...ms iets met aura? ;) (gaat nieuw topic openen :D )

Verwijderd

Op maandag 20 augustus 2001 00:43 schreef SisterofMercy het volgende:
Ik kan me alleen niet voorstellen dat er iemand is die nog meer problemen eheft gehad met computers als wij
laat ik maar niet gaan beginnen... :P

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:18

MartNL

Ik weet zeker dat ik hem weer stabiel krijg ..
Voor een avondje uit lukt het zeker. :9

Verwijderd

Op maandag 20 augustus 2001 02:05 schreef MartNL het volgende:
ok lieverd :* O+

>:) :P

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 augustus 2001 02:05 schreef MartNL het volgende:
Ik weet zeker dat ik hem weer stabiel krijg ..
Da's goed, ben benieuwd waar je mn broer mee naartoe gaat nemen >:)

Verwijderd

Op maandag 20 augustus 2001 02:12 schreef SisterofMercy het volgende:

[..]

Da's goed, ben benieuwd waar je mn broer mee naartoe gaat nemen >:)
[/offtopic mode]
Aiii blauw !! |:(

Verwijderd

Wow! I like that one! :)
Pagina: 1