Onjuist CVE in artikel Apple update

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdemc
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:50
In het artikel nieuws: Apple roept gebruikers op besturingssystemen te updaten om nieuwe NSO... van @SirRosencrantz wordt een CVE gebruikt die volgens de gegeven link 'Rejected' is.

Het gaat dan om CVE-2021-30858 die betrekking heeft op deze zin:
Op hetzelfde moment heeft Apple CVE-2021-30858 geregistreerd, een Web Kit-kwetsbaarheid die remote code execution mogelijk maakt.
Volgens deze lijst zijn er wel drie andere CVE's die betrekking hebben op WebKit, waarbij CVE-2021-21806 een RCE exploit betreft.

Daarnaast wordt "Web Kit" in het artikel genoemd, maar het is WebKit aan elkaar geschreven :)

En verder nog iets los van dit artikel maar over het algemeen dat ik toch even genoemd wil hebben. "Vroeger" zag ik nog wel eens het gebruik van abbr-tags voor afkortingen en termen. Hoewel ik de meeste wel ken is het soms toch fijn dat dit gebruikt wordt. Echter zie ik dit steeds minder terug in artikelen. Is dit omdat het onbekend is, of is dit een bewuste keuze om het niet meer te gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirRosencrantz
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 28-03 09:07

SirRosencrantz

Steam Deck-user

Ik heb de tekst ietwat aangepast om het duidelijker te maken en WebKit aangepast. Bedankt. Over die abbr-tags, ik denk niet dat er echt een beleid is dat we die wel of niet gebruiken. Persoonlijk heb ik ze nog nooit gebruikt, maar dat ligt meer aan mij denk ik. Ik schrijf liever dingen in de lopende tekst uit, over het algemeen. Maar ik zal er eens op letten of ik niet hier en daar een abbr-tag kan geburiken in de toekomst.