Mijn vraag
Ik heb een rooster waarin staat wanneer een werknemer op een spreekuurlocatie spreekuur draait, uitvalt of vervangen wordt.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Excel
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb geprobeerd met de formule "ALS" , maar mijn excel kennis is te beperkt denk ik.
Mijn logische beredenering zou zijn:
Als waarde "fruitweg" en waarde "Fenna (of Bram of Rick etc.)" in rij 1 beide "JA" zijn dan is de uitkomst 1
Als waarde "fruitweg" en waarde "geblokkeerd" in rij 1 "JA" en "NEE" zijn dan is de uitkomst 0
Echter dan komt je ook in de rij waar de volgende week staat, dus dan gaat deze vlieger niet op.
Plaatje (fictieve namen en locaties)
Dit voor de hele week optellen en tada x aantal delen spreekuur per week op de fruitweg.
Ik heb een rooster waarin staat wanneer een werknemer op een spreekuurlocatie spreekuur draait, uitvalt of vervangen wordt.
- Dus poppetje y heeft maandagmiddag spreekuur op locatie z
- Maar poppetje y heeft vakantie dus wordt het spreekuur geblokkeerd
- Of poppetje y wordt vervangen door poppetje x
Relevante software en hardware die ik gebruik
Excel
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb geprobeerd met de formule "ALS" , maar mijn excel kennis is te beperkt denk ik.
Mijn logische beredenering zou zijn:
Als waarde "fruitweg" en waarde "Fenna (of Bram of Rick etc.)" in rij 1 beide "JA" zijn dan is de uitkomst 1
Als waarde "fruitweg" en waarde "geblokkeerd" in rij 1 "JA" en "NEE" zijn dan is de uitkomst 0
Echter dan komt je ook in de rij waar de volgende week staat, dus dan gaat deze vlieger niet op.
Plaatje (fictieve namen en locaties)
Dit voor de hele week optellen en tada x aantal delen spreekuur per week op de fruitweg.
:strip_exif()/f/image/bwegReHDIlv3IvBXtSH0Sq7y.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 6% gewijzigd door bram2488 op 14-09-2021 09:39 ]