Het schietsport topic in de HK

Pagina: 1
Acties:
  • 2.576 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04:48

Bestla

M/M -> V/F

Topicstarter
Graag zou ik omdat ik veel aan schietsport doe weer in dat topic willen posten. Maar ik heb geen HK toegang. Zou het mogelijk zijn het Schietsport topic in de Lounge te zetten, of eigenlijk in Sport, want schietsport is een sport tenslotte.

Wat denken jullie hiervan?

Of ben ik vrij om in Sport een nieuw topic te openen over de schietsport en de technische kant van vuurwapens, en historische wapens.
Iets dat nu niet besproken wordt/werd en meer gaat over Airsoft evenementen.

:) Marica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Kun je niet gewoon hk toegang aanvragen? Even simpeler gedacht?

Ik meen nml dat hk topics in principe nooit uit de hk verplaatst worden.

[ Voor 37% gewijzigd door Boudewijn op 14-09-2021 09:16 ]

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

M/M -> V/F

Topicstarter
Boudewijn schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 09:15:
Kun je niet gewoon hk toegang aanvragen? Even simpeler gedacht?

Ik meen nml dat hk topics in principe nooit uit de hk verplaatst worden.
Dat wil ik niet ;)
En het schietsportgebeuren mag van mij wel meer in de openheid komen om de onbekendheid van het sportschieten wat meer onder de aandacht te brengen.

[ Voor 21% gewijzigd door Bestla op 14-09-2021 09:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:10

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ter info, we pakken dit op.

Echter, zoals @Boudewijn terecht opmerkt, verplaatsen we niet zomaar topics vanuit de huiskamer naar elders. Omdat schietsport ook wat gevoelig ligt, willen we hierin ook geen overhaast besluit nemen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Bestla

Bestla

M/M -> V/F

Topicstarter
Het kan wat afscherming van openbare fora best in de Lounge. Ik zie daar geen bezwaren tegen.

• Bestla

Bestla

M/M -> V/F

Topicstarter
@deepbass909 En over gevoelig gesproken, waarom vind je dat? Dat er dingen zijn gebeurd is natuurlijk vervelend, maar vergeet niet dat in geval van Tristan dat de ouders en Politie veel fouten hebben gemaakt, en niet de sportschutter. Maar die zit wel met de gebakken peren zoals het Leugenbriefje. Ook al zo' n slap verzinsel van de wetgever.
De schietsport is een oude en veilige sport, maar vooral een erg leuke sport. Ik doe het ter ontspanning. Dat lijkt vreemd, maar ik wordt er rustig van, en maak mijn hoofd helemaal leeg om mij te kunnen concentreren.
Sommige Olympische disciplines hebben het schieten in hun sport zitten zoals de Biathlon.

Moet het dan weggestopt worden in de krochten van de HK? Breng het onder de aandacht, zodat het uit het verdomhoekje komt. Daarom in Sport, maar als compromis is er de Lounge.
Denk er maar eens over. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@Bestla Niet iedereen vind het prettig om in een relatief openbaar deel te praten over het feit dat ze wapens bezitten of gebruiken. Het gaat mij (ons) niet om incidenten, maar dat wel we een platform willen bieden waarop relatief vrij (uiteraard binnen de kaders van o.a. wetgeving) gesproken kan worden.

Er is om deze reden in het verleden, bij de herindeling van het forum, ervoor gekozen om dit topic voorlopig in de HK te houden, ondanks dat het er eigenlijk niet thuis hoorde, en daar kunnen we niet zomaar overheen stappen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Als schutter mijn mening ( als ik in dat topic had gepost)
Tuurlijk is het naïef te denken dat een topic in de hk voor de slecht willende mensen niet te vinden is. Maar het is een extra drempeltje, en daar zou ik blij mee zijn. ( Let wel, ik heb geen idee hoe het topic er uitziet. Nog nooit geweest, en ik zal er ook niet posten. Maar als het een beetje is als menig kijk wat ik nieuw heb gekocht, of nieuwste aanwinst en lekker slap lullen, zou ik dat extra drempeltje graag hebben.)
why nut? Stel dat een meerderheid vind dat het prima is, moeten die zich dan aanpassen aan jou? (Ik weet niet wat de meerderheid vind, maar goed stel?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je kunt een topic niet uit de HK naar openbare forums verplaatsen, want de posts die er al staan zijn gemaakt onder de HK-regels. What happens in de HK, stays in de HK.

Dan zou er een nieuw topic moeten worden geopend, verse start :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Bestla schreef op donderdag 16 september 2021 @ 12:05:
@deepbass909 En over gevoelig gesproken, waarom vind je dat? Dat er dingen zijn gebeurd is natuurlijk vervelend, maar vergeet niet dat in geval van Tristan dat de ouders en Politie veel fouten hebben gemaakt, en niet de sportschutter. Maar die zit wel met de gebakken peren zoals het Leugenbriefje. Ook al zo' n slap verzinsel van de wetgever.
De schietsport is een oude en veilige sport, maar vooral een erg leuke sport. Ik doe het ter ontspanning. Dat lijkt vreemd, maar ik wordt er rustig van, en maak mijn hoofd helemaal leeg om mij te kunnen concentreren.
Sommige Olympische disciplines hebben het schieten in hun sport zitten zoals de Biathlon.

Moet het dan weggestopt worden in de krochten van de HK? Breng het onder de aandacht, zodat het uit het verdomhoekje komt. Daarom in Sport, maar als compromis is er de Lounge.
Denk er maar eens over. :)
Waarom zou het topic uit de HK moeten omdat 1 persoon geen toegang wil vragen? Ik vind dat eigenlijk de omgekeerde wereld. Het staat er volgens mij prima en bijna niemand neemt er aanstoot aan.

Vwb wapens versus lichaamsaanpassingen, ik zie genoeg voorbeelden van mensen die daar meer aanstoot aan nemen dan een plakplaatje/piercing. Met een piercing val je anderen niet lastig, met een geweer wel. Denken mensen...

Als het uit de HK gaat ben je mijn (vrij beperkte input) iig kwijt in het topic.

• Bestla

Bestla

M/M -> V/F

Topicstarter
@Boudewijn Dat ik er niet in kan heeft met iets anders te maken. ;) Maar het was mij al langer een raadsel waarom het daar staat.

Kijk, ik wil met alle plezier in de Lounge een luchtiger topic starten over de serieuze schietsport, niet de airsoft met we spelen oorlogje met elkaar die je in het HK topic vindt
Prima dat ze dat doen, maar het staat wat mij betreft ver van de schietsport af.

Verder is in het topic niets te vinden over zwartkruit, en laat ik nu een fervent zwartkruit schutter zijn. Ja als vrouw wordt je nog steeds raar aangekeken dat je schiet, en helemaal als je met zo' n handkanon als een Colt Walker .44 met zwart kruit staat te schieten. (google het maar) Ik schiet met 58 grain kruit. dat lees je bijv niet in het HK topic.

En als het niet mag in de Lounge, ja dan houd het voor mij wat schietsport betreft gewoon op. Jammer maar helaas.

[ Voor 16% gewijzigd door Bestla op 16-09-2021 15:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Bestla schreef op donderdag 16 september 2021 @ 15:29:

Kijk, ik wil met alle plezier in de Lounge een luchtiger topic starten over de serieuze schietsport, niet de airsoft met we spelen oorlogje met elkaar die je in het HK topic vindt
Prima dat ze dat doen, maar het staat wat mij betreft ver van de schietsport af.
Agree. Airsoft heeft net zoveel met schietsport te maken als dat call of duty dat doet wmb. Niets dus :)
Verder is in het topic niets te vinden over zwartkruit, en laat ik nu een fervent zwartkruit schutter zijn. Ja als vrouw wordt je nog steeds raar aangekeken dat je schiet, en helemaal als je met zo' n handkanon als een Colt Walker .44 met zwart kruit staat te schieten. (google het maar) Ik schiet met 58 grain kruit. dat lees je bijv niet in het HK topic.
offtopic:
Ik weet wat een Walker is en kaliber 44 lijkt me vrij fors ja. Mooi hobby, maar dat geheel terzijde :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Bestla schreef op donderdag 16 september 2021 @ 15:29:
Het HK schietsport topic gaat helemaal niet over "airsoft met we spelen oorlogje", daarvoor hebben we Het Grote Airsoft Topic deel 3/4

Een extra topic openen in TL is dan ook zeker niet de inzet. Als er geen grote bezwaren zijn onder de huidige deelnemers aan het topic vind ik het echter wel prima om een nieuw deel te starten in TL (of Sport, maar ik kan me voorstellen dat daar de voorkeur niet naar uit gaat).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Bestla

Bestla

M/M -> V/F

Topicstarter
Orion84 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 15:37:
[...]
Het HK schietsport topic gaat helemaal niet over "airsoft met we spelen oorlogje", daarvoor hebben we Het Grote Airsoft Topic deel 3/4

Een extra topic openen in TL is dan ook zeker niet de inzet. Als er geen grote bezwaren zijn onder de huidige deelnemers aan het topic vind ik het echter wel prima om een nieuw deel te starten in TL (of Sport, maar ik kan me voorstellen dat daar de voorkeur niet naar uit gaat).
Ik persoonlijk wil de schietsport als sport wat meer onder de aandacht brengen.
Het is allemaal wat 'geheimzinnig' nu. En helemaal weggestopt in de HK, en dan denk ik waarom?

Omdat vuurwapens eng zijn? Mensen die niet met vuurwapens horen om te gaan zijn eng. Moeten wij schutters dan maar gaan schuilen zodat we niet zichtbaar zijn? Moeten de olympische spelen aangepast worden omdat er wapens bij komen kijken?

Maar bovenal, ik stelde maar een vraag, en als het antwoord nee is, tja dan leg ik mij erbij neer. Jammer dat mijn kennis over deze materie dan maar niet op Tweakers te lezen valt, maar wel op t-nederland.nl bijv. Daar heb ik mijn persoonlijke topic, waar het zeer gewaardeerd wordt ook al is het erg offtopic, but he het is mijn eigen plekje daar, dus het mag. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

TL lijkt me een prima alternatief, er staan wel meer topics in TL die eigenlijk net zo goed in AZ zouden kunnen maar om *redenen* liever niet volledig openbaar zijn. Verplaatsen uiteraard niet, maar het oude deeltje uit de HK kan inmiddels best een verse start gebruiken...

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Bestla

Bestla

M/M -> V/F

Topicstarter
naitsoezn schreef op donderdag 16 september 2021 @ 15:54:
TL lijkt me een prima alternatief, er staan wel meer topics in TL die eigenlijk net zo goed in AZ zouden kunnen maar om *redenen* liever niet volledig openbaar zijn. Verplaatsen uiteraard niet, maar het oude deeltje uit de HK kan inmiddels best een verse start gebruiken...
Ik wil dan wel toestemming willen hebben zodat ik niet voor het feit kom staan dat mijn TS is gesloten want er staat een topic in de HK. Ik wil er best moeite in steken om een mooie TS te maken, maar als het voor niets is...... ;)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Bestla Het is beter zoals het nu is. Wapenbezit wil je niet in openbaar bespreken. Je moet veel mensen tegen zichzelf beschermen, en hen niet wijzer maken. Of het elders wel openbaar bespreekbaar is, doet niets af aan de regels van GoT.(ervaring als militair, en werk nu nog gedeeltelijk voor defensie(+30j))

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Bestla

Bestla

M/M -> V/F

Topicstarter
Hackus schreef op donderdag 16 september 2021 @ 16:03:
@Bestla Het is beter zoals het nu is. Wapenbezit wil je niet in openbaar bespreken. Je moet veel mensen tegen zichzelf beschermen, en hen niet wijzer maken. Of het elders wel openbaar bespreekbaar is, doet niets af aan de regels van GoT.(ervaring als militair, en werk nu nog gedeeltelijk voor defensie(+30j))
In de Lounge staat het toch niet openbaar? ;) En mijn main weapon is dus voor zwartkruit. Gewoon ouderwets schieten.
Neemt niet weg dat ik een nieuw wapen heb gekocht: Ruger Mini 14 in .223 Remington / 5.56 NATO Maar dat is voor af en toen een keer, want 1 schot kost 1 euro. :X

[ Voor 19% gewijzigd door Bestla op 16-09-2021 16:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Openbaarder, de HK heeft de extra drempel van actief toegang moeten vragen. En dat werkt best prima.

Nu ben ik totaal niet actief in dat topic, maar ik kan mij heel goed voorstellen dat mensen het lekker in de besloten HK willen houden.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Was het ook niet in de HK omdat er anders teveel anti-vuurwapen mensen zich ermee gingen bemoeien?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Bestla

Bestla

M/M -> V/F

Topicstarter
gambieter schreef op donderdag 16 september 2021 @ 16:41:
Was het ook niet in de HK omdat er anders teveel anti-vuurwapen mensen zich ermee gingen bemoeien?
Dat is hun probleem, en niet het topic lijkt me. Omdat ........antivuurwapens mensen ........dus stoppen we het maar weg. Alsof er in de HK geen anti vuurwapens mensen rondlopen.

• deepbass909

deepbass909

RobinHood schreef op donderdag 16 september 2021 @ 16:10:
Openbaarder, de HK heeft de extra drempel van actief toegang moeten vragen. En dat werkt best prima.

Nu ben ik totaal niet actief in dat topic, maar ik kan mij heel goed voorstellen dat mensen het lekker in de besloten HK willen houden.
In de praktijk stelt die drempel niet zo heel veel voor. Je moet Lounge-toegang hebben, enigszins actief en geen negatieve notes en dan krijg je toegang. Naar de buitenwereld is dat een verschil van niks.
Belangrijkste is dat zowel Lounge als HK niet geïndexeerd kunnen worden.
gambieter schreef op donderdag 16 september 2021 @ 16:41:
De geschiedenis weet ik niet, maar dit mag geen motivatie zijn. Een vergelijkbare discussie is in het Foie Gras-topic bijv. ook de kop ingedrukt.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

deepbass909 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 17:00:
[...]

In de praktijk stelt die drempel niet zo heel veel voor. Je moet Lounge-toegang hebben, enigszins actief en geen negatieve notes en dan krijg je toegang. Naar de buitenwereld is dat een verschil van niks.
Klopt, dat weet ik, maar het is nog steeds een drempel, plus dat er ook nog genoeg mensen zijn die niks van de HK weten.

Dat het SJAT nog in de HK zit ben ik ook heel blij om.

de hele HK/TL afsplitsing ben ik nooit een voorstander van geweest, maar da's een ander verhaal

Maar is het niet een idee om het gewoon in het topic te vragen?

[ Voor 4% gewijzigd door RobinHood op 16-09-2021 17:06 ]

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Bestla schreef op donderdag 16 september 2021 @ 17:00:
[...]

Dat is hun probleem, en niet het topic lijkt me.
Dat is idd dan jou probleem, en niet het topic.
Je kan een prima rede hebben waarom je niet in de hk kan of wil of mag.
Maar dat maakt het jou probleem.. het komt een beetje op mij over als iets principieels van zo vind ik dat het zo moet, dus moet het zoals ik het zie.

Wat is er mis met hk toegang vragen/ krijgen (tuurlijk als je hk ban opgelopen hebt in het verleden dan snap ik waarom je niet kan huiskamer komen)

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bestla schreef op donderdag 16 september 2021 @ 17:00:
Dat is hun probleem, en niet het topic lijkt me. Omdat ........antivuurwapens mensen ........dus stoppen we het maar weg. Alsof er in de HK geen anti vuurwapens mensen rondlopen.
[...]
De geschiedenis weet ik niet, maar dit mag geen motivatie zijn. Een vergelijkbare discussie is in het Foie Gras-topic bijv. ook de kop ingedrukt.
Jullie missen het woordje "ook". Van wat ik me kan herinneren was een belangrijke reden dat veel mensen er niet indexeerbaar mee te koop wilden lopen dat ze enthousiast over schietsport waren, en OOK dat er zich allerlei mensen mee gingen bemoeien die tegen de schietsport zijn. Dus niet de belangrijkste reden, maar een reden.

Je blijft zitten met dat lounge toch redelijk makkelijk toegang toe te krijgen is, en HK niet.

[ Voor 13% gewijzigd door gambieter op 16-09-2021 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258387

Hackus schreef op donderdag 16 september 2021 @ 16:03:
Nou dit vind ik toch echt je reinste flauwekul hoor. Doe een zoekopdracht op Google, Youtube, buitenlandse fora en je vindt alle info die je wilt vinden.
Wat jouw ervaring binnen defensie daarmee te maken heeft is mij werkelijk 1 groot raadsel.

Wapenbezit zou je onder de juiste omstandigheden volgens mij JUIST openbaar moeten bespreken met mensen die in die wereld zitten, er verstand van hebben en daarover kunnen vertellen.

Iemand die echt een wapen wil om daar verkeerde dingen mee te doen houd je echt niet tegen door een topic wel of niet besloten te houden :')

Ik heb niks met wapens, laat ik dat voorop stellen. Net zoals dat ik niks met defensie heb, oorlog voeren of op de schietbaan staan in je vrije tijd. Maar in deze tijd vind ik openbaarheid van informatie wel een groot goed en kennelijk zitten er hier best wat experts op dat gebied. Laten we hun expertise dan openbaar maken voor iedereen.
[...]

[...]

Wat overigens een grove schande is dat dat hier nog besproken wordt. Dat is gewoon dierenmishandeling en Tweakers faciliteert dit. Dat is letterlijk om te kotsen. :X

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 258387 op 17-09-2021 03:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Anoniem: 258387 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 03:01:
[...]

Wat overigens een grove schande is dat dat hier nog besproken wordt. Dat is gewoon dierenmishandeling en Tweakers faciliteert dit. Dat is letterlijk om te kotsen. :X
Het is niet illegaal. Dus prima bespreekbaar. Dat jij het niet leuk vindt is plat gezegd jouw probleem/onderbuikgevoel. En zo vinden mensen dat dus ook van vuurwapens en dan krijg je dit soort toch vrij ordinaire/simpele reacties.

[ Voor 10% gewijzigd door Boudewijn op 17-09-2021 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

M/M -> V/F

Topicstarter
ik zat gisteravond de doelstellingen van mijn schietclub eens door te nemen.

1 ding sprong er voor mij uit, de teruggang van het leden aantal, en in het bijzonder is dat onder de jeugdleden.
En dat daar wat aan gedaan moet worden.

Maar hoe, dat is de vraag. Als informatie niet makkelijk te vinden is, dan blijft dit een probleem. Onbekend maakt onbemind. En zo zie ik het op Tweakers, in de HK maakt onbekend, en dus onbemind. In de Lounge wat zichtbaarder, maar alleen voor geregistreerde gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

[...]

Nou dit vind ik toch echt je reinste flauwekul hoor. Doe een zoekopdracht op Google, Youtube, buitenlandse fora en je vindt alle info die je wilt vinden.
Wat jouw ervaring binnen defensie daarmee te maken heeft is mij werkelijk 1 groot raadsel.

Wapenbezit zou je onder de juiste omstandigheden volgens mij JUIST openbaar moeten bespreken met mensen die in die wereld zitten, er verstand van hebben en daarover kunnen vertellen.

Iemand die echt een wapen wil om daar verkeerde dingen mee te doen houd je echt niet tegen door een topic wel of niet besloten te houden :')

Ik heb niks met wapens, laat ik dat voorop stellen. Net zoals dat ik niks met defensie heb, oorlog voeren of op de schietbaan staan in je vrije tijd. Maar in deze tijd vind ik openbaarheid van informatie wel een groot goed en kennelijk zitten er hier best wat experts op dat gebied. Laten we hun expertise dan openbaar maken voor iedereen.

[...]

Waarom zou GoT dat dan ook moeten faciliteren ?
Er is een rede waarom het ik HK staat, en niet in Sport of TL.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

M/M -> V/F

Topicstarter
Hackus schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 10:14:
[...]

Tegenwoordig kun je alles wel vinden op Tweakers, zelfs een review over koelkasten. Toch ook niet de core business van Tweakers lijkt mij.

GoT is erg veranderd sinds dat ik lid werd. Sommigen konden daar niet mee omgaan, en vertrokken. Ik ben gebleven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

[...]
Omdat het daar 12 jaar geleden ooit geopend is (als een vraagje, wat uiteindelijk uitmonde in het schietsporttopic zoals dat er nu staat). Dat is an sich geen argument om het daar te houden.

Sowieso verdient het eigenlijk wel een frisse start (het heeft nu überhaupt geen fatsoenlijke topicstart) en dat is dan meteen ook een goed moment om even te overwegen of het wellicht niet uit de HK gehaald kan worden. Maar zoals je ziet is dat niet iets wat we zomaar doen, maar waar we graag van met name de deelnemers aan dat topic horen of ze daar voor open zouden staan :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Orion84 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 10:20:
[...]

Omdat het daar 12 jaar geleden ooit geopend is (als een vraagje, wat uiteindelijk uitmonde in het schietsporttopic zoals dat er nu staat). Dat is an sich geen argument om het daar te houden.

Sowieso verdient het eigenlijk wel een frisse start (het heeft nu überhaupt geen fatsoenlijke topicstart) en dat is dan meteen ook een goed moment om even te overwegen of het wellicht niet uit de HK gehaald kan worden. Maar zoals je ziet is dat niet iets wat we zomaar doen, maar waar we graag van met name de deelnemers aan dat topic horen of ze daar voor open zouden staan :)
Dacht dat het daar stond(HK) met een reden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

[...]

[...]

Wat op Tweakers toegestaan is wat niet wordt op de eerste plaats getoetst aan geldende wetgeving. Als iets niet verboden is, mag het besproken worden. Daarnaast is bespreken nog altijd niet hetzelfde als faciliteren.

Maar dit is sowieso een discussie die we hier niet gaan voeren, hier hebben we het over het schietsporttopic.
RobinHood schreef op donderdag 16 september 2021 @ 17:04:
[...]

Klopt, dat weet ik, maar het is nog steeds een drempel, plus dat er ook nog genoeg mensen zijn die niks van de HK weten.

Dat het SJAT nog in de HK zit ben ik ook heel blij om.

de hele HK/TL afsplitsing ben ik nooit een voorstander van geweest, maar da's een ander verhaal

Maar is het niet een idee om het gewoon in het topic te vragen?
In alle eerlijkheid, bijna alle mensen die in de Lounge komen weten ook wel van het bestaan van de huiskamer af. Dat drempeltje is echt minimaal en wordt vanuit ons niet beschouwd als een sterk genoeg reden.
[...]

Het is een hobby die door bezoekers beoefend wordt en waarvan de behoefte bestaat er op tweakers over te praten. Dat is voldoende motivatie.

Verder ga ik een dikke streep hier zetten voor de mensen die zelf geen regular zijn in het bewuste topic of dat in het verleden is geweest. Ik zie namelijk heel veel reacties van gebruikers die een sterke mening hebben dat het niet buiten de HK zou kunnen die zelf nooit in het bewuste topic hebben gepost en in mijn ogen dus ook geen belanghebbende zijn.

Voor mij is dit nu alleen maar ruis die alleen maar voor onnodige onduidelijkheid zorgt. De vraag is namelijk of de vaste bezoekers van dat topic bezwaar hebben dat het buiten de HK geplaatst wordt, niet of andere gebruikers vinden dat het in de HK zou moeten blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@deepbass909 uitleg van Orion84 was voldoende ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

[...]

Ik vind eigenlijk dat je hier 'n heel goed argument geeft om het NIET in TL of Sport te willen hebben. Jij reageert nu op deze manier op een legaal onderwerp. Dan zou je moeten kunnen begrijpen dat anderen op vergelijkbare manier reageren op een ander, even legaal onderwerp.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Touchdomex schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 13:47:
[...]

Ik vind eigenlijk dat je hier 'n heel goed argument geeft om het NIET in TL of Sport te willen hebben. Jij reageert nu op deze manier op een legaal onderwerp. Dan zou je moeten kunnen begrijpen dat anderen op vergelijkbare manier reageren op een ander, even legaal onderwerp.
Tenzij dat echt herhaaldelijk de spuigaten uitloopt is dat natuurlijk ook iets waar we gewoon op kunnen modereren. Dus dat is niet het primaire punt waarom de keuze gemaakt wordt. Het gaat er vooral om of degenen die nu in dat topic deelnemen zich comfortabel voelen bij het voortzetten van dit onderwerp in een meer publiek deel.

Die discussie loopt dus ook in dat topic zelf en wat mij betreft is dat de belangrijkste input. We zullen uiteindelijk hier in LA wel terugkoppelen wat de uitkomst is. Tot die tijd hang ik hier even een slotje op, om te voorkomen dat deze discussie op meerdere plekken door elkaar heenloopt en er (zoals ook nu hierboven al) allerlei off-topic zaken bijgesleept worden en mensen die er verder eigenlijk niet bij betrokken zijn zich er tegenaan bemoeien.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.