[LG C1] Zorgt voor wifi disconnect

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullight
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-05 15:27
Sinds kort heb ik een nieuwe LG C1 tv (OLED65C16LA) en elke keer als Ik die aanzet verliezen al mijn devices en de tv zelf de wifi verbinding. Dan connect en disconnecten ze een paar keer en dan is het voorbij.
Ik heb een router van KPN ( Sagemcom F5359)

Enig idee wat dit zou kunnen veroorzaken?

Beste antwoord (via rens-br op 14-09-2021 10:43)

• Soullight
Bedankt voor de suggestie. Probleem bleek te zijn dat de tv mijn 2.4 GHz wifi over de 5 gHz prefereerde als enige device in me netwerk momenteel en dat triggerde de router om alle connecties te resetten gek genoeg. Ik heb de 2.4 GHz wifi ssid nu verborgen. En dat kiest de TV wel voor 5 GHz en gaat het goed.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:24

lier

MikroTik nerd

Hoe heb je Wifi ingesteld op de Experiabox? Dus alle instellingen behalve wachtwoord.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:33

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Het zou een IP-conflict kunnen zijn. Heb je statische IP-adressen ingesteld in je netwerk? Of misschien wordt je TV af fabriek met een statisch IP-adres ingesteld (kan ik me haast niet voorstellen, maar goed)?

Het kan zijn dat je TV probeert om het IP-adres van je router voor zichzelf te claimen; dan treedt dit probleem op.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Soullight
Bedankt voor de suggestie. Probleem bleek te zijn dat de tv mijn 2.4 GHz wifi over de 5 gHz prefereerde als enige device in me netwerk momenteel en dat triggerde de router om alle connecties te resetten gek genoeg. Ik heb de 2.4 GHz wifi ssid nu verborgen. En dat kiest de TV wel voor 5 GHz en gaat het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Zelf heb k voorkeur om alles met een vaste plek te voorzien van een kabel, geen idee of dat bij jou een optie is?

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-05 13:36
Ik ook maar ik heb mijn TV ook op de WiFi.
Die LG‘s hebben een 100Mbit ethernet poort maar wel AC WiFi. 😟

De verbinding via de WiFi is merkbaar sneller.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

• lier

lier

MikroTik nerd

yzf1kr schreef op woensdag 15 september 2021 @ 09:33:
De verbinding via de WiFi is merkbaar sneller.
Vraag is of je meer dan 100Mbps nodig hebt, tenzij je 8K ondersteuning hebt op je tv. Maar in dat geval verwacht ik een Gigabit netwerkpoort.

Hoe merk je het eigenlijk?

Pagina: 1