Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Crucial ssd niet te vinden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Paramarenko
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13-12-2024

Paramarenko

getriggity riggitywreckedson

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb recent een crucial mx 1tb gekocht. Deze komt niet onder computer en is dus niet te zien in windows 10. Hoe kan ik dit oplossen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb de msi infinite x zoals hier ongeveer: https://www.msi.com/Desktop/infinite-x
Net dezelfde case iets andere componenten.

Ik heb dus de ssd aangesloten op het extra ssd slot aan de zijkant met sata kabel.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Crucial mx drivers gedownload.
In windows apparaat beheer geprutst
Onder computer gezocht naar mijn ssd.
In en uit steken van de ssd terwijl hij draait.

Ik krijg dus geen pop up....

Kben niet zo thuis in het wereldje. Op de msi site staat er gewoon insteken en klaar... maar ik krijg de ssd niet te zien in windows 10 onder computer?

Wubba lubba dub dub

Beste antwoord (via Paramarenko op 14-09-2021 12:59)

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-11 15:46
Nieuwe SSD's hebben geen partities of wat dan ook, het is dus normaal dat deze niet onder mijn computer staat.

Zoek onder start naar "disk management" of "create and format hard disk partions"

Rechtermuisknop op de disk, en dan iets in de trend van initialize disk, dan iets in de trend van create simple disk / gpt.
Vervolgens rechtermuisknop op het RAW volume en dan iets in de trend van format volume to NTFS

Edit:
Never ever do that again

[ Voor 11% gewijzigd door sprankel op 14-09-2021 00:39 ]

Alle reacties

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:52
Zie je hem wel in de uefi/bios?
Zo niet, dan kan de voedings- of satakabel niet goed zijn of niet goed ingeplugd.

Kom je hem tegen onder schijf beheer? Zo ja, dan formatteren.

Acties:
  • Beste antwoord

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-11 15:46
Nieuwe SSD's hebben geen partities of wat dan ook, het is dus normaal dat deze niet onder mijn computer staat.

Zoek onder start naar "disk management" of "create and format hard disk partions"

Rechtermuisknop op de disk, en dan iets in de trend van initialize disk, dan iets in de trend van create simple disk / gpt.
Vervolgens rechtermuisknop op het RAW volume en dan iets in de trend van format volume to NTFS

Edit:
Never ever do that again

[ Voor 11% gewijzigd door sprankel op 14-09-2021 00:39 ]

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:49

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Rechtermuisknop op de Start knop > Schijfbeheer. Hier zie je je SSD waarschijnlijk wel staan. Nu nog een volume creeeren en de schijf een quik format geven en hij verschijnt in de Windows Explorer.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• Paramarenko
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13-12-2024

Paramarenko

getriggity riggitywreckedson

Topicstarter
sprankel schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 00:35:

Edit:

[...]

Eyo thanks broeder! yep this helped!
Merciii!
Neen doe ik nooit meer. heb ook gelezen dat dit echt niet goed ik |:(

Never ever do that again

Wubba lubba dub dub

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:07
De echte oorzaak is dat je SSD wel wordt gedetecteerd, maar dat hij geen bootable partitie bevat en geen driveletter toegewezen heeft gekregen.
Check 1: wordt de SSD gerapporteerd in je BIOS? Zo ja:
Check 2: Type bij de zoekfunctie van Windows 10 in "computerbeheer en start dat op.
Kies daar voor Schijfbeheer.
Kijk goed wat je SSD is, rechtsklik daar op en kies voor "Activeren" of "Schijfletter toekennen" als dat als optie wordt weergegeven of "Formatteren" als de eerste optie niet wordt weergegeven.

[ Voor 3% gewijzigd door Renault op 14-09-2021 18:31 ]

Pagina: 1